Αυξήθηκαν τα κέρδη των κορυφαίων αντιπρόσωπων αυτοκινήτων της Ευρώπης
Τα μέσα έσοδα για τους 50 μεγαλύτερους ανεξάρτητους ομίλους λιανικής αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν 10% στα 2,8 δις ευρώ.
Τα μέσα έσοδα για τους 50 μεγαλύτερους ανεξάρτητους ομίλους λιανικής αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν 10% στα 2,8 δις ευρώ.
Τα μέσα έσοδα για τους 50 μεγαλύτερους ανεξάρτητους ομίλους λιανικής αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν 10% στα 2,8 δις ευρώ.
Οι μεγαλύτεροι όμιλοι αντιπροσώπων αυτοκινήτων της Ευρώπης, με την κορυφή να καταλαμβάνει και πάλι ο ελβετικό όμιλο Emil Frey, αύξησαν το μερίδιό τους στην αγορά νέων αυτοκινήτων στο 15% πέρσι, από 14% το 2021.
Οι 50 κορυφαίοι όμιλοι εμπόρων αυτοκινήτων της Ευρώπης έχουν αποκτήσει πιο σφιχτό έλεγχο στην αγορά αφού αύξησαν τον μέσο αριθμό των καταστημάτων τους και αύξησαν τα έσοδα το 2022, δείχνουν νέα στοιχεία.
Οι μεγαλύτεροι όμιλοι, με πρώτο τον ελβετικό Emil Frey, αύξησαν το μερίδιό τους στην αγορά νέων αυτοκινήτων στο 15%, από 14% το προηγούμενο έτος, αφού αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 3,6% σε μια αγορά με πτώση 5,9%, σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία αναλυτών ICDP.
Η τάση ενοποίησης έχει κινηθεί ταχύτερα από ό,τι προέβλεπε ακόμη και παρατηρητές του κλάδου, όπως η ICDP, με την εταιρεία να υπολογίζει τώρα ότι το ένα πέμπτο όλων των νέων αυτοκινήτων θα πωλείται στην Ευρώπη από τους μεγαλύτερους ομίλους μέχρι το 2030.
Όλοι οι όμιλοι εμπόρων στις 50 κορυφαίες εταιρείες σημείωσαν έσοδα άνω του 1 δις ευρώ το 2022, σύμφωνα με την ICDP, η οποία χρησιμοποιεί τα στοιχεία εσόδων για να δημιουργήσει την κατάταξή της.
Τα μέσα έσοδα για τις 50 μεγαλύτερες ομάδες ήταν 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 9,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία του ICDP.
Ο Emil Frey βρέθηκε στην κορυφή των charts με τζίρο 14,8 δις ευρώ και ακολουθούν οι ευρωπαϊκές δραστηριότητες της Penkse με επίκεντρο το Ηνωμένο Βασίλειο με 9,2 δις ευρώ, αναφέρει το Automotive News Europe.
Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν εν μέρει ως αποτέλεσμα της αύξησης του αριθμού των μέσων καταστημάτων franchise, τα οποία έφθασαν τα 141 το 2022 στις 50 κορυφαίες ομάδες, από 124 το 2020. Η ICDP υπολόγισε ότι 825 καταστήματα άλλαξαν χέρια το 2022.
Τα έσοδα ενισχύθηκαν επίσης από τις υψηλότερες τιμές για τα νέα αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε αναλογία 1,14 μεταχειρισμένων για κάθε νέο αυτοκίνητο που πωλήθηκε, σε σύγκριση με 1,35 προς 1 το 2021, αλλά οι έμποροι ανέφεραν υψηλότερες μέσες τιμές πώλησης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν επίσης να συναλλάσσονται με τους μεγαλύτερους ομίλους.
«Είναι πολύ πιο εύκολο να συγκεντρώσεις έναν σχετικά μικρό αριθμό ομάδων εμπόρων γύρω από ένα τραπέζι και να συζητήσεις μαζί τους, παρά μια ανόμοια ομάδα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ICPD, Steve Young.
Τα εντυπωσιακά ποσά που έγιναν από τους αντιπροσώπους το 2022, όταν η κακή διαθεσιμότητα νέων αυτοκινήτων αύξησε τη μέση τιμή πώλησης δεν συνεχίζονται και το 2023, προειδοποίησε ο Young.
«Όλοι οι αντιπρόσωποι με τους οποίους μιλάμε βλέπουν την κερδοφορία τους να είναι σημαντικά μειωμένη σε σύγκριση με πέρσι», είπε.