Η Toyota ετοιμάζει πρωτοποριακές μπαταρίες στερεάς κατάστασης
Η Toyota κάνει ένα ακόμη βήμα προς μια σημαντική ανακάλυψη που αφορά τις πολλά υποσχόμενες μπαταρίες στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Toyota κάνει ένα ακόμη βήμα προς μια σημαντική ανακάλυψη που αφορά τις πολλά υποσχόμενες μπαταρίες στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Toyota ανακοίνωσε μια νέα συνεργασία για την ανάπτυξη μεθόδων μαζικής παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο συνεργάζεται με τον ιαπωνικό πετροχημικό κολοσσό Idemitsu Kosan για την εμπορευματοποίηση της προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών από το 2027, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για να υλοποιηθεί το πρόγραμμα μαζικής παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Η επιτυχής ανάπτυξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης θεωρείται κρίσιμη για την απελευθέρωση των δυνατοτήτων των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, εξασφαλίζοντας πολύ μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερη, ελαφρύτερη συσκευασία.
Ασφαλέστερες μπαταρίες
Οι μπαταρίες, οι οποίες έχουν ηλεκτρολύτη που μοιάζει με κεραμικό αντί για υγρό, είναι πολύ πιο πυκνές σε ενέργεια, δέχονται ταχύτερη φόρτιση και θεωρούνται ασφαλέστερες από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου υγρού ηλεκτρολύτη. Οι μπαταρίες θεωρούνται ιδιαίτερα αποδοτικές για τα σπορ αυτοκίνητα και τα μεγάλα SUV.
Οι μπαταρίες έχουν προγραμματιστεί να φτάσουν εγκαίρως για να βοηθήσουν την Toyota να πετύχει τον στόχο της να πουλήσει 3,5 εκατ. EV παγκοσμίως το 2030, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών σημάτων Toyota και Lexus.
Υψηλή αυτονομία
Η Toyota σχεδιάζει δύο εκδόσεις μπαταριών πλήρως στερεάς κατάστασης. Η πρώτη έκδοση θα λανσαριστεί το 2027 και η ιαπωνική μάρκα εκτιμά ότι θα προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χλμ. Επίσης, προβλέπει ότι θα επαναφορτίζεται από το 10% στο 80% σε περίπου 10 λεπτά.
Η δεύτερη έκδοση της μπαταρίας στερεάς κατάστασης θα λανσαριστεί αργότερα και μέχρι τώρα δεν έχει δοθεί ακριβής ημερομηνία. Η Toyota εκτιμά ότι θα έχει αυτονομία άνω των 1.200 χλμ.
Η Idemitsu αναπτύσσει το πρόγραμμα για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης από το 2001, ενώ η Toyota ξεκίνησε τη δική της έρευνα και ανάπτυξη το 2006, ανέφεραν οι εταιρείες.
Υψηλή ενεργειακή ικανότητα
Η επικείμενη συνεργασία θα επικεντρωθεί στους θειούχους στερεούς ηλεκτρολύτες. Οι εταιρείες είπαν ότι είναι μια πολλά υποσχόμενη χημεία, επειδή επιτρέπει υψηλή ενεργειακή ικανότητα και υψηλή απόδοση. Οι στερεοί ηλεκτρολύτες σουλφιδίου είναι επίσης μαλακοί και κολλώδεις, γεγονός που τους καθιστά κατάλληλους για μαζική παραγωγή, είπαν.
Οι εταιρείες έχουν δημιουργήσει μια ομάδα εργασίας με δεκάδες μέλη για την παράδοση της τεχνολογίας, μέσω ενός οδικού χάρτη τριών φάσεων που οδηγεί στην εμπορευματοποίηση το 2027-2028 και τελειώνει με μια μακροπρόθεσμη μελέτη για την κατασκευή ακόμη πιο προηγμένων μπαταριών στερεάς κατάστασης.