Τα πέντε δυνατά σημεία της ηλεκτροκίνησης

Ποια είναι τα μεγάλα ατού της ηλεκτροκίνησης; Ο καθηγητής Maximilian Fichtner, ειδικός στις μπαταρίες, εξηγεί.

Τα πέντε δυνατά σημεία της ηλεκτροκίνησης

Οι οδηγοί αλλά και μεγάλη μερίδα πολιτών αναζητούν πληροφορίες για την χρησιμότητα και την απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επίσης, αναρωτιούνται αν η χρήση του υδρογόνου θα ήταν μια καλύτερη λύση.

Οι περισσότεροι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτή η ερώτηση έχει ήδη απαντηθεί. «Έχει αποδειχθεί σε πολλές μελέτες ότι τα συστήματα ηλεκτρικής κίνησης είναι μακράν οι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι για την τροφοδοσία των οχημάτων», λέει ο καθηγητής Maximilian Fichtner, ειδικός στις μπαταρίες στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούη. Συνοψίσαμε όσα πρέπει να γνωρίζουμε σε πέντε σημεία – τα μεγάλα δυνατά σημεία της ηλεκτροκίνησης.

1. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα πιο αποδοτικά στην οδήγηση.

Από όλα τα υπό συζήτηση συστήματα κίνησης, οι ηλεκτροκινητήρες αξιοποιούν στο έπακρο την ενέργεια που χρησιμοποιείται. «Το 70% της παραγόμενης ενέργειας μεταφέρεται στους τροχούς», λέει ο Maximilian Fichtner.

Το επίπεδο απόδοσης άλλων συστημάτων μετάδοσης κίνησης: Υδρογόνο 15%-18%. Ηλεκτρονικά καύσιμα (συνθετικό καύσιμο) 5%-8%. Σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης 20% έως 24%.

Το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης επωφελείται από το γεγονός ότι λειτουργεί σύμφωνα με μια απλή αρχή: η ηλεκτρική ενέργεια, αποθηκεύεται στην μπαταρία και μεταφέρεται σε ηλεκτρικούς κινητήρες. Το υδρογόνο, από την άλλη πλευρά, υφίσταται μια πολύπλοκη διαδικασία παραγωγής, μεταφοράς και μετατροπής, πριν ακόμη φτάσει στις κυψέλες καυσίμου του αυτοκινήτου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μεγάλες απώλειες ενέργειας.

2. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνουν την αυτονομία τους.

Τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν ήδη πρακτικές σειρές για καθημερινή χρήση. Το ID.3, το συμπαγές αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen μπορεί να καλύψει έως και 558 χλμ. με την μπαταρία 77 kWh ενώ με την μικρότερη μπαταρία 58 kWh, μπορεί να διανύσει έως και 429 χλμ.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις, όπως οι βελτιώσεις στο υλικό αποθήκευσης και η ανάπτυξη μπαταριών, θα αυξήσουν σημαντικά αυτές τις αποστάσεις. «Ακόμη και 1.000 χλμ. εμβέλειας είναι αρκετά πιθανά», λέει ο Maximilian Fichtner.

3. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν το καλύτερο κλιματικό αποτύπωμα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες έχουν το μικρότερο κλιματικό αποτύπωμα από όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης, όπως έχει αποδειχθεί σε πληθώρα επιστημονικών μελετών.

Τα κλιματικά οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Οι λόγοι για αυτό περιλαμβάνουν την πρόοδο στην παραγωγή μπαταριών, τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και το υψηλότερο ποσοστό ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ευρώπη.

Επιπλέον, μια ανάλυση κύκλου ζωής που πραγματοποιήθηκε από το Think Tank Transport & Environment κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία που κατασκευάζεται και φορτίζεται με το μέσο μίγμα ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ που αναμένεται το 2030 θα παράγει 78% λιγότερες εκπομπές σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

4. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προστατεύουν το περιβάλλον τους.

Τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα αποφεύγουν ή μειώνουν τις τοπικές εκπομπές - όπως αιθάλη, οξείδιο του αζώτου και θόρυβο.

Στο ID.4, η εξελιγμένη αεροδυναμική προσφέρει μια ιδιαίτερα ήσυχη οδήγηση στο ηλεκτρικό SUV της Volkswagen. Αυτό γίνεται εφικτό από λεπτομέρειες όπως το σχήμα των περιβλημάτων των πλευρικών καθρεπτών και πολύπλοκα μέτρα μείωσης του θορύβου στο πλαίσιο. Αυτά μειώνουν τον αερομεταφερόμενο ήχο και τον ήχο που εκπέμπεται από τη δομή, ο οποίος εκπέμπεται από το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το πλαίσιο και τα ελαστικά, συμβάλλοντας έτσι στην εντύπωση σχεδόν αθόρυβης παροχής ισχύος.

5. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διευκολύνουν την ενεργειακή επανάσταση.

Σε αντίθεση με το υδρογόνο, μια πλήρης στροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μείωνε σημαντικά τη ζήτηση ενέργειας. Ο λόγος για αυτό είναι η υψηλή ενεργειακή απόδοση του συστήματος ηλεκτρικής κίνησης. Με βάση τα στοιχεία του 2018, ο Maximilian Fichtner εκτιμά μια εξοικονόμηση ενέργειας μεγαλύτερη από τα τρία τέταρτα στον τομέα των μεταφορών εάν όλα τα αυτοκίνητα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Αντίθετα, μια πλήρης στροφή προς τα οχήματα υδρογόνου θα έβλεπε αύξηση περίπου κατά το ένα τρίτο της ενεργειακής ζήτησης στον τομέα των μεταφορών. Με άλλα λόγια: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διευκολύνουν τον ενεργειακό μετασχηματισμό, επειδή χρειάζεται να παράγεται λιγότερη πράσινη ηλεκτρική ενέργεια από την αιολική και την ηλιακή ενέργεια.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v