Η ζηλευτή 128ετης ιστορία της Skoda

Η ιστορία της Skoda ξεκινά τον Δεκέμβρη του 1895 και είναι γεμάτη με μοντέλα – ορόσημα στο είδος τους.

Η ζηλευτή 128ετης ιστορία της Skoda

Η Skoda ανήκει στους ελάχιστους κατασκευαστές με τόσο μεγάλη ιστορία, που ξεκινάει τον Δεκέμβριο του μακρινού 1895. Λίγο πριν τα Χριστούγεννα εκείνης της χρονιάς, δύο φίλοι και οραματιστές της εποχής, ο μηχανικός Vaclav Laurin και ο βιβλιοπώλης Vaclav Klement, ίδρυσαν ένα εργαστήριο για την κατασκευή και επισκευή ποδηλάτων στη Mlada Boleslav, μία πόλη περίπου 70 χλμ. από την Πράγα. Οι Laurin και Klement δεν περιορίστηκαν σε αυτή τη δραστηριότητα, καθώς μερικά χρόνια αργότερα εισήγαγαν και μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα στη γκάμα της εταιρείας, με τα τελευταία να κυκλοφορούν από το 1925 με την επωνυμία Skoda.

Η ατομική κινητικότητα ήταν μία έννοια που αναπτυσσόταν τάχιστα εκείνη την εποχή και οι δύο ιδρυτές διακρίνονταν από το πάθος τους για την ποδηλασία. Ήθελαν να προσφέρουν στους πελάτες τους προσιτά σε τιμή ποδήλατα, κατασκευασμένα από τα καλύτερα διαθέσιμα υλικά. Αρχικά, στο μικρό εργαστήριό τους, τρία άτο-[μα απασχολούνταν με την παραγωγή ποδηλάτων που έπαιρναν κίνηση είτε από το πόδι είτε από το χέρι.

Η επιτυχία ήρθε πολύ γρήγορα και ένα χρόνο αργότερα, 21 εργαζόμενοι κατασκεύαζαν πέντε διαφορετικά μοντέλα ποδηλάτων, με το όνομα Slavia. Η γκάμα επεκτάθηκε σύντομα για να συμπεριλάβει ποδήλατα για παιδιά, γυναικεία μοντέλα και ποδήλατα για δύο αναβάτες, δίτροχα με αλυσίδα ή άξονα και τρίκυκλα για τη μεταφορά αγαθών ή ανθρώπων.

Στις 18 Νοεμβρίου 1899, οι Laurin και Klement πα[1]ρουσίασαν στο κοινό τις δύο πρώτες μοτοσυκλέτες L&K, τα μοντέλα Slavia A και B. Για να τις κάνουν ευκολότερες στη λειτουργία και πιο σταθερές, ο κινητήρας τοποθετήθηκε στην κάτω περιοχή του πλαισίου. Αυτή η τοποθέτηση έγινε αργότερα το διεθνές πρότυπο στην κατασκευή μοτοσυκλετών και θεωρείται ιστορικό επίτευγμα του διαισθητικού μηχανικού Vaclav Laurin.

Πρωτότυπο Skoda Vision 7S

Η Skoda, αποκάλυψε το πρωτότυπο Vision 7S, που εκτίθεται στο Golden Hall. Πρόκειται για ένα ακόμη δείγμα της επερχόμενης σχεδιαστικής γλώσσας της. Έχει ευρύχωρο όχημα με εντελώς νέα, ευέλικτη εσωτερική αρχιτεκτονική, που προσφέρει χώρο για έως και επτά άτομα. Για τη δημιουργία του μινιμαλιστικού εσωτερικού χρησιμοποιούνται βιώσιμα υλικά. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα εστιάζει στην ευκολία ελέγχου των ψηφιακών τεχνολογιών και στην αναβάθμιση της λειτουργικότητας.

Το πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο είναι το πρώτο που παρουσιάζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Εκτός από την χρήση βιώσιμων υλικών, το μινιμαλιστικό εσωτερικό έχει ως βασικά χαρακτηριστικά τους γενναιόδωρους χώρους για έως και επτά άτομα σε τρεις σειρές καθισμάτων, καθώς και τα λειτουργικά στοιχεία Simply Clever που αποτελούν υπογραφή της μάρκας.

Η νέα σχεδιαστική γλώσσα είναι μινιμαλιστική, λειτουργική και αυθεντική. Οι σκόπιμα μινιμαλιστικές γραμμές επεκτείνουν την καθαρή εξωτερική σχεδίαση και στο εσωτερικό.

Καινοτομία στη λεπτομέρεια

Το εσωτερικό του νέου πρωτότυπου Vision 7S διαθέτει συμμετρική σχεδίαση με χαρακτηριστικό στοιχείο το φαρδύ, οριζόντιο ταμπλό που εκτείνεται στις πόρτες, ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας. Το εργονομικά τοποθετημένο υποβραχιόνιο, καθιστά τον χειρισμό της οθόνης αφής και των απτικών διακοπτών εύκολο και άνετο. Απτικά χειριστήρια έχουν ενσωματωθεί και στο επανασχεδιασμένο τιμόνι ενώ διαδραστικά απτικά και οπτικά στοιχεία υπάρχουν και στα πάνελ κάθε πόρτας. Ατμοσφαιρικός φωτισμός επισημαίνει διάφορες περιοχές του εσωτερικού, δηλώνει το επίπεδο φόρτισης και παρέχει κατάλληλο φωτισμό κατά την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Το ενσωματωμένο παιδικό κάθισμα βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα - το πιο ασφαλές μέρος σε ένα αυτοκίνητο. Οι πλάτες των μπροστινών καθισμάτων διαθέτουν βάσεις για συσκευές πολυμέσων για τους επιβάτες στη δεύτερη και τρίτη σειρά, ενώ έχουν επίσης και ενσωματωμένα σακίδια πλάτης.

Συρόμενα χειριστήρια

Το ευρύχωρο εσωτερικό προσφέρει τη δυνατότητα δύο διαφορετικών χωροταξικών διαρρυθμίσεων, για οδήγηση και ανάπαυση. Στη διάταξη οδήγησης, όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στην ιδανική θέση για εύκολη πρόσβαση σε αυτά, ενώ η κεντρική οθόνη αφής είναι κάθετα ευθυγραμμισμένη, διευκολύνοντας την ανάγνωση των πληροφοριών που εμφανίζονται. Η διάταξη ανάπαυσης μπορεί να ενεργοποιηθεί κατά τη φόρτιση ή τη στάση για ξεκούραση. Σε αυτή, το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων μετακινούνται προς τα εμπρός, ενώ τα καθίσματα της πρώτης και της δεύτερης σειράς μετακινούνται προς τα πίσω. Με αυτό τον τρόπο οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για μεγαλύτερη άνεση.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v