Η ΕΕ ξεκινά έρευνα κατά των επιδοτήσεων σε κινεζικά EV

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέφερε ότι η παγκόσμια αγορά είναι πλημμυρισμένη από φθηνά κινεζικά αυτοκίνητα.

Η ΕΕ ξεκινά έρευνα κατά των επιδοτήσεων σε κινεζικά EV

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκινά έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς το μπλοκ ανησυχεί για την ικανότητα της βιομηχανίας της ΕΕ να ανταγωνιστεί.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε την έρευνα χθες, λέγοντας ότι η παγκόσμια αγορά είναι πλημμυρισμένη από φθηνά κινεζικά αυτοκίνητα.

«Η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας», δήλωσε η επικεφαλής του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ στην ετήσια ομιλία της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. «Και καθώς δεν δεχόμαστε αυτή τη στρέβλωση εκ των έσω στην αγορά μας, δεν την δεχόμαστε από έξω».

Η έρευνα ανοίγει παρά τις ανησυχίες για αντίποινα από την Κίνα, ένδειξη αυξανόμενης ανησυχίας σχετικά με την ικανότητα των ευρωπαίων κατασκευαστών να ανταγωνιστούν την κινεζική βιομηχανία, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η Κίνα φιλοξενεί μια πληθώρα κατασκευαστών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) που υποστηρίζονται από κυβερνητικά κίνητρα τόσο για τη βιομηχανία όσο και για τους αγοραστές, και πολλές από τις πρωτοποριακές της εταιρείες δεν έχουν ακόμη δημιουργήσει σταθερά κέρδη.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένου του ηγέτη των EV BYD και των νεότερων εισερχόμενων MG και Nio, ετοιμάζονται να αυξήσουν τις πωλήσεις στην Ευρώπη με μια σειρά μοντέλων EV σε ανταγωνιστικές τιμές που, εάν πετύχουν τους στόχους των πωλήσεων τους, θα πλήξουν κατασκευαστές μαζικής αγοράς όπως η Stellantis και ο Όμιλος Volkswagen.

Στην αγορά της Κίνας, οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό πίεση εν μέσω επιβράδυνσης της καταναλωτικής ζήτησης που έχει πυροδοτήσει έναν επιθετικό πόλεμο τιμών και για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ χαιρέτισε τις ενέργειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής. «Αυτό είναι για τον αθέμιτο ανταγωνισμό, δεν πρόκειται για την απομάκρυνση αποτελεσματικών φθηνών αυτοκινήτων από την ευρωπαϊκή αγορά», είπε ο Χάμπεκ. Ο Χάμπεκ πρόσθεσε ότι εάν η έρευνα της ΕΕ αποδείξει ότι υπάρχουν μαζικές παραβιάσεις των κανόνων ανταγωνισμού, «πρέπει φυσικά να αναλάβουμε δράση».

Σε μια προειδοποίηση, η γερμανική ένωση αυτοκινήτων VDA δήλωσε ότι η ΕΕ πρέπει να λάβει υπόψη μια πιθανή αντίδραση από την Κίνα σε μια τέτοια έρευνα. Η VDA είπε ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να επικεντρωθούν στη δημιουργία των συνθηκών για τους ευρωπαίους παίκτες για να πετύχουν μείωση του κόστους κατασκευής των EV.

Την περασμένη εβδομάδα στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, οι CEOs του BMW Group, της Mercedes και του VW Group μίλησαν όλοι θετικά για την εμβάθυνση των δεσμών με τους Κινέζους.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v