Νέο Renault Scenic E-Tech: Το αυτοκίνητο της οικογένειας
Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο IAA Mobility 2023(5-10 Σεπτέμβριου), αποκαλύφθηκε το νέο Renault Scenic E-Tech.
Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο IAA Mobility 2023(5-10 Σεπτέμβριου), αποκαλύφθηκε το νέο Renault Scenic E-Tech.
Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο IAA Mobility 2023(5-10 Σεπτέμβριου), αποκαλύφθηκε το νέο Renault Scenic E-Tech.
Μετά από σχεδόν 30 χρόνια επιτυχίας το Renault Scenic μπαίνει σε ένα νέο κεφάλαιο με την αποκάλυψη της νέας γενιάς που είναι πλήρως ηλεκτρική. Επανεφευρέθηκε καινοτόμα για να παρέχει στις σύγχρονες οικογένειες όλα όσα χρειάζονται για να ταξιδεύουν άνετα και με ασφάλεια, με αυξημένη εστίαση στη βιωσιμότητα. Το νέο Renault Scenic E-Tech είναι ένα 100% ηλεκτρικό μοντέλο και προσφέρει αυτονομία έως και 610 χλμ. Το 24% των υλικών του νέου μοντέλου ανακυκλώνεται και το 90% της μάζας του είναι ανακυκλώσιμο. Αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2024.
Αυτονομία 610 χλμ.
Σήμερα, η νέα έκδοση τελευταίας γενιάς μπορεί να προσδιοριστεί με ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που διαθέτει μια συμπαγή μπαταρία 87 kWh και έναν κινητήρα 220 ίππων, ικανό να προσφέρει αυτονομία στην πόλη έως και 610 χλμ. (εκκρεμεί πιστοποίηση WLTP). Το μεταξόνιο των 2,78 μ. εξασφαλίζει μια ευρύχωρη καμπίνα, που περιλαμβάνει χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών μήκους 278 χιλ. πίσω και χώρο αποσκευών 545 λίτρα. Η πρωτοποριακή αδιαφανής γυάλινη οροφή Solarbay και το έξυπνο πίσω υποβραχιόνιο είναι μερικές μόνο από τις πινελιές που βελτιώνουν την άνεση.
Το σύστημα πολυμέσων OpenR Link διαθέτει περισσότερες από 50 εφαρμογές και τη δυνατότητα να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε το ταξίδι σας χωρίς κόπο. Η ολοκαίνουργια ηχητική ακολουθία του Scenic E-Tech electric δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον διάσημο συνθέτη Jean-Michel Jarre.
Η Renault στοχεύει στην ουδετερότητα του άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και παγκοσμίως έως το 2050. Το 24% των υλικών του ανακυκλώνονται και το 90% της μάζας του, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας, είναι ανακυκλώσιμο.
Εξωτερική σχεδίαση
Η ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική του Scenic E-Tech electric είναι πρωτοποριακή. Διαθέτει πλήρως επίπεδο δάπεδο, μεγάλους τροχούς 19 ή 20 ιντσών, μακρύ μεταξόνιο και αδιαφανή πανοραμική οροφή Solarbay, δημιουργώντας έναν προσαρμόσιμο χώρο ιδανικό για σύγχρονες οικογένειες.
Οι αναλογίες του είναι επίσης μοναδικές, με μήκος 4,47 μ., πλάτος 1,86 μ. και ύψος 1,57 μ., εξασφαλίζουν εξαιρετική ευρυχωρία και άνεση για όλους τους επιβάτες. Το επιπλέον ύψος του καθίσματος του οδηγού ενισχύει την ασφάλεια, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν τόσο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι όσο και τα κορυφαία οικογενειακά αυτοκίνητα της κατηγορίας C.
Εντυπωσιακό εφέ υψηλής τεχνολογίας
Το λογότυπο Nouvel'R και οι νέοι προβολείς με υπογραφή αντιπροσωπεύουν την πιο πρόσφατη ταυτότητα της μάρκας. Το λογότυπο βρίσκεται ανάμεσα σε μια σειρά από επάλληλα μικρά διαμάντια, τα οποία εμφανίζονται και εξαφανίζονται ανάλογα με το φως και τη γωνία. Αυτά τα σχέδια συγχωνεύονται στους προβολείς στο επάνω μέρος της μάσκας, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό εφέ υψηλής τεχνολογίας. Μια εντυπωσιακή ακολουθία καλωσορίσματος χαιρετίζει τους επιβαίνοντες καθώς πλησιάζουν. Σε ορισμένες εκδόσεις, η τεχνολογία LED Adaptive Vision προσαρμόζει το μοτίβο της δέσμης για να ταιριάζει στις συνθήκες οδήγησης, ενώ οι ενδείξεις κινούνται και κινούνται προς τα έξω από το κέντρο.
Αεροκουρτίνες
Η αεροδυναμική απόδοση ήταν κεντρικό μέλημα σε όλη τη διαδικασία σχεδιασμού. Στο μπροστινό μέρος, οι αεροκουρτίνες κάτω από τα φώτα ημέρας βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα γύρω από το όχημα, ενώ το ανάγλυφο πίσω διώχνει την έλξη με μια γραμμή που καθορίζει τον χαρακτήρα και στις δύο πλευρές του προφυλακτήρα.
Οι ελαφροί τροχοί 20 ιντσών διαθέτουν σχεδιασμό που μειώνει τον χώρο εισόδου αέρα, βελτιώνοντας έτσι περαιτέρω την αεροδυναμική. Οι χειρολαβές των θυρών του ολοκαίνουργιου Scenic E-Tech electric είναι στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα, προσθέτοντας μια μοντέρνα αισθητική ενώ εξομαλύνουν τη ροή του αέρα.
Εσωτερική σχεδίαση
Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού Scenic E-Tech είναι η πανοραμική γυάλινη οροφή Solarbay, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Saint-Gobain. Η τεχνολογία AmpliSky του χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό PDLC (διασκορπισμένοι με πολυμερή υγρούς κρυστάλλους) για να αλλάξει την αδιαφάνεια του γυαλιού ένα τμήμα τη φορά.
Καινοτομική πανοραμική οροφή
Η Renault είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων μαζικής αγοράς που προσφέρει πανοραμική οροφή που μπορεί να είναι είτε πλήρως είτε μερικώς αδιαφανής σε τμήματα. Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε από τις τέσσερις ρυθμίσεις οροφής: πλήρες φως, πλήρως αδιαφανές, ελαφρύ μπροστά αλλά αδιαφανές πίσω και πίσω. Πιο πρακτικό από ένα συμβατικό ρολό, επιτρέπει στους επιβάτες στο πίσω μέρος να ελαφρύνουν ή να αδιαφανίσουν την οροφή στην περιοχή τους χωρίς να επηρεάζουν τους επιβάτες μπροστά. Η λειτουργία του μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας ένα κουμπί από το φως πάνω ή με φωνητικό έλεγχο χρησιμοποιώντας το Google Assistant για ένα αποτέλεσμα που εντυπωσιάζει θετικά τους επιβάτες.
Η οροφή Solarbay ελαχιστοποιεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου σε ζεστό καιρό και αδιαφανεί αυτόματα κατά την έξοδο από το αυτοκίνητο. Όταν επιστρέψετε, επανέρχεται αυτόματα στην προηγούμενη ρύθμιση.
Εξοικονομεί χώρο, επίσης, κερδίζοντας 30 χιλ. χώρου κεφαλής σε σχέση με μια συμβατική μηχανική περσίδα και είναι 6-8 κιλά ελαφρύτερη. Περίπου το 50% του γυαλιού αποτελείται από απόβλητα από την παραγωγή γυαλιού και αυτοκινήτων, ενώ το 90% του μπορεί να ανακυκλωθεί στο τέλος της ζωής του.
Άφθονος χώρος στο πορτμπαγκάζ, χωρητικότητα 545 λίτρα που αυξάνεται στα 1.670 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.
Ήχος με την υπογραφή του Jean-Michel Jarre
Ο πρωτοπόρος της Electronica Jean-Michel Jarre ένωσε τις δυνάμεις του με τη Renault, μαζί με την Ircam και τις ομάδες σχεδίασης ήχου του Ομίλου, για να αναπτύξουν δύο τύπους ήχων: VSP (Ήχοι οχήματος για πεζούς, για να προειδοποιούν τους ανθρώπους ότι το αυτοκίνητο πλησιάζει όταν κινείται με λιγότερο από 30 χλμ./ώρα) και η ακολουθία ήχου Welcome (που παίζει όταν κάθεστε στο αυτοκίνητο). Κάθε λεπτομέρεια αναλύθηκε για να δημιουργηθούν ήχοι που είναι άμεσα αναγνωρίσιμοι στα ηχοτοπία των πόλεων μας και μεταδίδουν μια αίσθηση κίνησης.
Αισθήσεις οδήγησης
Τέσσερις λειτουργίες MULTI-SENSE – Comfort, Sport, Eco και Perso – προσφέρουν μια διαφορετική ατμόσφαιρα συνδυάζοντας τα φώτα εσωτερικού χώρου, την άνεση του καθίσματος του οδηγού, τη θερμοκρασία εσωτερικού χώρου και το χρώμα της οθόνης με ποικίλους τρόπους με τις αισθήσεις οδήγησης (αντίσταση τιμονιού, βαθμονόμηση συστήματος μετάδοσης κίνησης και αίσθηση πεντάλ).
Το MULTI-SENSE προσαρμόζει επίσης τη διάθεση με το Living Light, μια επιλογή 48 χρωμάτων για το ταμπλό, τον οπίσθιο φωτισμό και τις λωρίδες εμπρός και πίσω πόρτας. Αυτά τα ζωντανά φώτα περιλαμβάνουν μια αυτόματη λειτουργία που προσαρμόζεται κάθε 30 λεπτά ανάλογα με τον 24ωρο κιρκάδιο ρυθμό και την ώρα της ημέρας, με ψυχρά χρώματα την ημέρα και ζεστά τη νύχτα.
Το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένη την Google, που τρέχει σε Android Automotive OS 12, διαθέτει περισσότερες από 50 εφαρμογές διαθέσιμες από το Google Play, από μουσικά κουίζ και οικογενειακά παιχνίδια μέχρι προγραμματισμό ταξιδιού, έτοιμες να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον χρόνο σας στο αυτοκίνητο.
Η πρόσβαση στο σύστημα γίνεται μέσω μιας οριζόντιας οθόνης 12,3 ιντσών στο ταμπλό, ενωμένη σε σχήμα L με μια κατακόρυφη οθόνη 12 ιντσών στη μέση της κονσόλας. Στην οθόνη του ταμπλό που βλέπει προς τον οδηγό, το παραδοσιακό στρογγυλό καντράν έχει αντικατασταθεί από μια διαγώνια γραμμή ταχύτητας 28 μοιρών, που θυμίζει το λογότυπο της Renault σε σχήμα διαμαντιού, το οποίο αλλάζει χρώμα σε συγχρονισμό με την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Εμφανίζει επίσης την υπολειπόμενη εμβέλεια της μπαταρίας και την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης.
Προετοιμάζει την μπαταρία
Ο σχεδιασμός ταξιδιού έχει βελτιστοποιηθεί από τους μηχανικούς της Google και της Renault για ηλεκτρικά οχήματα και λαμβάνει υπόψη την ανάγκη προετοιμασίας της θερμοκρασίας της μπαταρίας όταν πλησιάζουν οι στάσεις φόρτισης στο ταξίδι. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να λαμβάνει πιο έξυπνες αποφάσεις σχετικά με το πού θα φορτίσει, βελτιστοποιώντας το χρόνο φόρτισης και μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού ως αποτέλεσμα. Οι στάσεις φόρτισης μπορούν να επιλεγούν με βάση την ονομαστική τους ισχύ και τους τρόπους πληρωμής που προτιμά ο οδηγός. Και όλα αυτά μπορούν να γίνουν απευθείας στο τηλέφωνό σας πριν φύγετε από το σπίτι, με το δρομολόγιο να αποστέλλεται αυτόματα στο αυτοκίνητο.
Οι πληροφορίες καιρού που παρέχονται από την Google βοηθούν στην ακριβέστερη εκτίμηση του υπολειπόμενου εύρους της μπαταρίας, λαμβάνοντας υπόψη πληροφορίες όπως την κατεύθυνση και την ταχύτητα του ανέμου.
Πλατφόρμα και κινητήρια σύνολα
Βασισμένο στη σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF-EV, το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό Scenic E-Tech διαθέτει μακρύ μεταξόνιο 2,78 μ., σε συνδυασμό με φαρδιά μετατρόχια και κατάλληλη θέση του τροχού σε κάθε γωνία που βοηθά στη σταθερότητα.
Διατίθενται δύο διαμορφώσεις κινητήρων. Η πρώτη χρησιμοποιεί έναν κινητήρα ισχύος 170 ίππων με ροπή 280 Nm, που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 60 kWh, για να προσφέρει αυτονομία 419 χλμ. ή περισσότερο (εκκρεμεί η επαλήθευση WLTP). Το δεύτερο διαθέτει έναν κινητήρα ισχύος 220 ίππων με ροπή 300 Nm σε συνδυασμό με μεγαλύτερη μπαταρία 87 kWh που έχει στόχο να επιτύχει περισσότερα από 450 χλμ. (εκκρεμεί η επαλήθευση WLTP).
Ο σχεδιασμός της μπαταρίας έχει βελτιστοποιηθεί μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια με τις μονάδες τοποθετημένες σε δύο επίπεδα για να ταιριάζουν στην πλατφόρμα CMF-EV. Η μπαταρία 87 kWh αποτελείται από 12 μονάδες των 16 κυψελών η καθεμία, ενώ η έκδοση των 60 kWh περιλαμβάνει 12 μονάδες των 24 κυψελών.
Χάρη στην τεχνολογία NMC (νικέλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο) της LG, η μπαταρία του ολοκαίνουργιου Scenic E-Tech electric έχει 6% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα από αυτή του Megane E-Tech electric. Μια αντλία θερμότητας είναι στάνταρ στο ολοκαίνουργιο Scenic E-Tech electric, βοηθώντας στην ανάκτηση θερμότητας και ενέργειας που διαφορετικά θα σπαταλούνταν.
Η προετοιμασία της μπαταρίας γίνεται αυτόματα καθώς το αυτοκίνητο πλησιάζει σε μια προγραμματισμένη στάση φόρτισης, διασφαλίζοντας ότι βρίσκεται στη βέλτιστη θερμοκρασία κατά την άφιξη και συμβάλλοντας στη μείωση των χρόνων φόρτισης.
Τέσσερα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης είναι διαθέσιμα, τα οποία επιλέγονται χρησιμοποιώντας δύο πτερύγια τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι, για την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας και την επιστροφή της στην μπαταρία.