Κάθε γραμμάριο μετράει στο αυτοκίνητο
Οι κατασκευαστές μπαταριών εξελίσσουν μια νέα γενιά μπαταριών που θα έχουν μειωμένο βάρος και όγκο.
Οι κατασκευαστές μπαταριών εξελίσσουν μια νέα γενιά μπαταριών που θα έχουν μειωμένο βάρος και όγκο.
Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που τώρα αποτελούν την μοναδική επιλογή μας για να απαλλαγούμε από τις επικίνδυνες εκπομπές του CO2, είναι η αύξηση του βάρους τους, λόγω της προσθήκης της βαριάς και ογκώδους μπαταρίας.
Το αυξημένο βάρος, είναι μια παράμετρος που επηρεάζει αρνητικά την οδική συμπεριφορά και την αυτονομία. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί επεξεργάζονται λύσεις που θα μειώσουν το βάρος του αμαξώματος και αναμένουν τη νέα γενιά των μπαταριών που θα είναι ελαφρύτερες και μικρότερες σε όγκο σε σχέση με τις μπαταρίες που διατίθενται τώρα στην αγορά.
Χάρη στην ελαφριά κατασκευή, το αυτοκίνητο όχι μόνο κινείται πιο γρήγορα, αλλά έχει και μεγαλύτερη αυτονομία. Για το πρόγραμμα αδυνατίσματος, οι μηχανικοί βασίζονται σε ειδικά υλικά και νέες μεθόδους κατασκευής.
Μειωμένο βάρος μπαταριών
Οι κατασκευαστές μπαταριών εξελίσσουν τη νέα γενιά μπαταριών που θα έχουν μειωμένο βάρος και όγκο, ενώ υπόσχονται και χαμηλότερες τιμές πώλησης, όσο αυξάνεται ο ρυθμός παραγωγής τους. Αξίζει να τονισθεί ότι η τιμή της μπαταρίας επηρεάζει καθοριστικά την τελική τιμή του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων καθώς αποτελεί το 30%-50% του συνολικού κόστους του αυτοκινήτου.
Λιγότερος χάλυβας
Από τη δεκαετία του 1970, οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές εργάζονται πάνω σε πολλά υποσχόμενες εναλλακτικές λύσεις για να μειώσουν την ποσότητα του χάλυβα στη κατασκευή του αυτοκινήτου.
Τα οχήματα σήμερα αποτελούνται από ένα μείγμα διαφορετικών υλικών: Αλουμίνιο, σύνθετα υλικά, πλαστικά, μαγνήσιο ή υλικά κατασκευασμένα από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Ωστόσο, πολλοί συνδυασμοί και σύνθετα υλικά από ίνες δεν είναι κατάλληλα για συμβατικές μεθόδους σύνδεσης όπως το πριτσίνωμα ή η συγκόλληση.
Μια εταιρεία, κυκλοφόρησε μια κόλλα υψηλής απόδοσης για ελαφριά δομικά υλικά. Η ομάδα τεχνολογίας εστιάζει επίσης στο γυαλί – ένα από τα βαρύτερα υλικά στην κατασκευή οχημάτων. Μια μέση γυάλινη οροφή ζυγίζει περίπου 18 κιλά. Για να μειώσουν το βάρος, οι μηχανικοί προσάρμοσαν μεμβράνες παραθύρων με λειτουργία θερμικής προστασίας από την τεχνολογία των κτιρίων.
Ελαφριά ανθρακονήματα
Τα ανθρακονήματα είναι ένα πλαστικό ειδικών προδιαγραφών ενισχυμένο με ίνες άνθρακα - CFRP για συντομία. Το υλικό βρίσκεται στο επίκεντρο των ελίτ υλικών κυρίως για τα πολυτελή αυτοκίνητα και τα supercars.
Το CFRP είναι έως και πέντε φορές ελαφρύτερο από το ατσάλι και έχει μόνο περίπου το 60% του βάρους του αλουμινίου. Εξαιρετικά ελαφρύ και σκληρό σαν διαμάντι, θεωρείται μια "θαυματουργή ίνα" που είναι ιδανική για εξαρτήματα όπως δίσκοι φρένων και θέσεις επιβατών. Οι δίσκοι φρένων από άνθρακα ζυγίζουν περίπου 50% λιγότερο από τους συμβατικούς δίσκους φρένων από χυτοσίδηρο.
Το μέλλον της ελαφριάς κατασκευής
Επί του παρόντος οι επιστήμονες εργάζονται πάνω σε πολλές λύσεις, χωρίς να μπορεί να εκτιμηθεί πώς θα είναι το μέλλον της ελαφριάς κατασκευής. Ωστόσο, είναι σημαντική η τεχνογνωσία, ώστε οι καινοτομίες σε αυτόν τον σημαντικό τομέα να μην παραμείνουν απλώς στα σχέδια, αλλά να δώσουν την κατάλληλη ώθηση στη μελλοντική κινητικότητα.