McLaren Solus GT: Μηχανική αριστεία
H McLaren με ένα μοντέλο βγαλμένο από videogame συνεχίζει να μας αφήνει με το στόμα ανοιχτό.
H McLaren με ένα μοντέλο βγαλμένο από videogame συνεχίζει να μας αφήνει με το στόμα ανοιχτό.
Οι ρίζες της McLaren Solus GT βρίσκονται σε μια εκπληκτική ιδέα που παρουσιάστηκε στο βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo SPORT.
Το αμάξωμα είναι σε μεγάλο βαθμό ένα τεχνικό γλυπτό, τυλιγμένο πάνω από το μηχανολογικό πακέτο υψηλών επιδόσεων.
Ο κινητήρας που προέρχεται από αγώνες επιλέχθηκε για λόγους συσκευασίας αλλά και απόδοσης. ένα ανοιχτό αυτοκίνητο πίστας με ελάχιστο βάρος και αμάξωμα με συρρίκνωση σήμαινε ότι ο κινητήρας ως μέρος του πλαισίου ήταν μια φυσική επιλογή. Αυτή η τεχνική κατασκευής σπάνια παρατηρείται σε αυτοκίνητα παραγωγής για λόγους NVH (Θόρυβος, Δόνηση, Σκληρότητα), αλλά σε ένα εστιασμένο αυτοκίνητο πίστας προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ άλλων πρόσθετη ανατροφοδότηση και συναρπαστική δέσμευση για τον οδηγό.
Μόλις ρυθμίστηκαν οι παράμετροι του προγράμματος, η ομάδα μηχανικών αντιμετώπισε την πρόκληση της ενσωμάτωσης της αεροδυναμικής απόδοσης του πραγματικού κόσμου στις αρχικές επιφάνειες σχεδιασμού. Αυτό επιλύθηκε με εκτεταμένες εργασίες Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής (CFD) και αεροδυναμικής σήραγγας για να αποδειχθούν οι ιδιότητες αεροδυναμικής, ψύξης και απόδοσης της ιδέας.
Όπως κάθε McLaren που κατασκευάστηκε τα τελευταία 40 χρόνια, το Solus GT διαθέτει ένα μονοκόκ από ανθρακονήματα.
Η κατασκευή του πλαισίου χρησιμοποιεί εξειδικευμένες μεθόδους παραγωγής χαμηλού όγκου, συμπεριλαμβανομένης μιας διαδικασίας «προ-εμποτισμού» άνθρακα, όπου οι ίνες άνθρακα προ-εμποτίζονται με ένα σύστημα ρητίνης που απλοποιεί τη διαδικασία σκλήρυνσης. Το υλικό είναι έτοιμο να τοποθετηθεί στο καλούπι πριν από την εφαρμογή θερμικής και πίεσης επεξεργασίας, επιτρέποντας την υψηλότερη δομική αντοχή που απαιτείται από ένα αυτοκίνητο μόνο για πίστα. Η διαδικασία επιτρέπει επίσης υψηλή ομοιομορφία φινιρίσματος στο υλικό που ενισχύει την οπτική έλξη.
Το πλαίσιο της McLaren Solus GT διαθέτει επίσης εξαρτήματα από τιτάνιο εκτυπωμένα με 3D, συμπεριλαμβανομένης της δομής προστασίας του πιλοτηρίου.
Η οδηγική εμπειρία Solus GT McLaren ξεκινά ακόμη και πριν ξεκινήσει ο κινητήρας V10 - το να μπεις απλά στο πιλοτήριο είναι ένα γεγονός από μόνο του. Αντί για τις χαρακτηριστικές δίεδρες πόρτες της McLaren, ανοίγει ένας συρόμενος θόλος - περισσότερο παρόμοιος με αυτό ενός μαχητικού αεροσκάφους - χρησιμοποιώντας μηχανικό μοχλό. Ο θόλος με ελατήριο κινείται μέσα από ένα ρηχό τόξο, ανυψώνεται μακριά από το πιλοτήριο και ολισθαίνει προς τα εμπρός για να επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στο κάθισμα του οδηγού.
Οι πρόσφατες τεχνολογικές καινοτομίες ασφάλειας από τις κορυφαίες βαθμίδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού ενσωματώνονται στη σχεδίαση, με τον θόλο να ενισχύεται από μια δομή τύπου halo για την προστασία του οδηγού. Μια καταπακτή διαφυγής είναι επίσης ενσωματωμένη στο θόλο για να επιτρέπει την ασφαλή αναχώρηση από το πιλοτήριο σε περίπτωση που παρεμποδίζεται ο μηχανισμός ολίσθησης.
Το εσωτερικό είναι ειδικά κατασκευασμένο για εξαιρετική απόδοση πίστας.
Ο κινητήρας V10 των 5.2 λίτρων που προορίζεται για την τροφοδοσία της McLaren Solus GT είναι ενσωματωμένος στη δομή του πλαισίου του οχήματος.
Ο κινητήρας ενσωματώνει επίσης μηχανουργικά εξαρτήματα χαμηλού όγκου βελτιστοποιημένα για απόδοση και είναι εξ ολοκλήρου με γρανάζια. δεν υπάρχουν αλυσίδες ή ιμάντες για βοηθητικά συστήματα. Η ισχύς είναι μεγαλύτερη από 840 ίππους, με το πλήρες πλεονέκτημα του εφέ ram που παρέχεται από την υψηλή εισαγωγή αέρα και τον κινητήρα να ξεπερνά τις 10.000 σ.α.λ. η μέγιστη ροπή είναι πάνω από 650 Nm.
Η απόδοση που προκύπτει είναι ένας στόχος επιτάχυνσης 2,5 δευτερολέπτων από στάση στα 100 χλμ./ώρα και μέγιστη ταχύτητα άνω των 250 χλμ./ώρα.
Η McLaren Solus GT διαθέτει επτατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων.
Από την αρχή της διαδικασίας ανάπτυξης, έγιναν ατομικές παρουσιάσεις σε θ[υποψήφιους αγοραστές που επιθυμούσαν να εξασφαλίσουν ένα από τα 25 διαθέσιμα αυτοκίνητα. Αυτό συνέβαινε στο παρελθόν μόνο για τους αγοραστές του McLaren Sabre, ενός αυτοκινήτου αναγνωρισμένου μόνο για την αγορά των ΗΠΑ, ενώ με το Solus GT να είναι προϊόν μόνο για πίστα, η πελατειακή βάση είναι παγκόσμια.