Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η ιστορία και η εξέλιξή τους

Πότε εμφανίστηκαν άραγε τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Σίγουρα όχι τόσο πρόσφατα όσο νομίζουμε.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η ιστορία και η εξέλιξή τους

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια εφεύρεση που λαμβάνει χώρα στην πρόσφατη ιστορία του αυτοκινήτου: τα πρώτα αυτοκίνητα που κινούνταν με ηλεκτρισμό εμφανίστηκαν σχεδόν πριν από 140 χρόνια. Ήταν η σημαντική ανακάλυψη στην τεχνολογία μπαταριών που έκανε τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα μια επιλογή για μελλοντική κινητικότητα. Τα σημαντικότερα ορόσημα στην ηλεκτροκίνηση.

1881: Ώρα μηδέν

Οι ιστορικοί διχάζονται ως προς το ποιος εφηύρε το πρώτο ηλεκτρικό όχημα. Ο Γάλλος εφευρέτης Gustave Trouvé κάνει το ντεμπούτο του το 1881 με ένα ηλεκτρικό τρίκυκλο – το Trouvé Tricycle – στη Διεθνή Έκθεση Ηλεκτρισμού στο Παρίσι το 1881. Την ίδια χρονιά οι Βρετανοί επιστήμονες William Ayrton και John Perry παρουσιάζουν ένα ηλεκτροκίνητο τρίκυκλο που έχει ήδη τελική ταχύτητα έως και 4 χλμ./ώρα.

1882: E-Carriage με εναέρια γραμμή

Κανείς άλλος από τον Werner von Siemens επινοεί και δοκιμάζει ένα «τρόλεϊ» που ταξιδεύει, χωρίς ράγες, με ηλεκτρισμό από μια εναέρια γραμμή κατά μήκος αυτού που σήμερα είναι το Kurfürstendamm. Αυτό το ηλεκτροκίνητο "Electromote" είναι ο πρόγονος του τρόλεϊ που έγινε εξαγωγικό χτύπημα στην Έκθεση του Παρισιού το 1900. Ηλεκτρικά τρόλεϊ κυκλοφορούν στη γερμανική μητρόπολη μέχρι τη δεκαετία του 1970. μερικά μοντέλα είναι ακόμα σε λειτουργία.

1888: Το πρώτο ηλεκτρονικό αυτοκίνητο

Το πρώτο τετράτροχο e-auto στον κόσμο κατασκευάστηκε από την Coburger Maschinenfabrik A. Flocken το 1888. Διαθέτει μια μπαταρία αποθήκευσης 100 κιλών που παρέχει ηλεκτρική ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 0,7 kw εγκατεστημένο κάτω από το μαξιλάρι του καθίσματος του οδηγού. Το βαγόνι έχει τελική ταχύτητα 15 km/h και αυτονομία έως και 40 χλμ.

Ξεκινώντας το 1897: Triumph of the E-Car

Το 1897 τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί άρχισαν να κυκλοφορούν στους δρόμους του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης και εμφανίζονται στη Βιέννη και το Βερολίνο αμέσως μετά. Στις ΗΠΑ τα ηλεκτρονικά οχήματα είναι περίπου τόσο πολλά όσο τα ατμοκίνητα οχήματα – και σαφώς πιο πολλά από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα – το 1900. Χρόνια αργότερα, περισσότερα από 60.000 από αυτά τα οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους σε όλη τη χώρα.

1899: Ρεκόρ ταχύτητας με το E-Auto

Ο ηλεκτρισμός ρυθμίζει επίσης το ρυθμό στους αγώνες αυτοκινήτων, ένα άθλημα που βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα. Στις 29 Απριλίου 1899 ο Βέλγος μηχανικός και οδηγός αγώνων Camille Jenatzy ταξιδεύει πάνω από 100 χλμ./ώρα με ένα ηλεκτρονικό αυτοκίνητο – παγκόσμιο ρεκόρ! Το όχημά του σε σχήμα τορπίλης, La Jamais Contente, κινείται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 25 kw και διαθέτει περισσότερες από 80 μπαταρίες αποθήκευσης συνολικού βάρους σχεδόν ενός τόνου.

1900: Το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο στον κόσμο

Το 1900 ο Ferdinand Porsche παρουσιάζει το "Lohner-Porsche" του , ένα ηλεκτρονικό αυτοκίνητο με κίνηση στον τροχό. Τα επόμενα μοντέλα δημιουργούν μια παγκόσμια αίσθηση με τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που τοποθετούνται στο κέντρο και το φρενάρισμα στους τέσσερις τροχούς. Το Semper Vivus γράφει ιστορία ως το πρώτο λειτουργικό υβριδικό αυτοκίνητο και είναι ένα από τα κορυφαία σημεία στα πρώτα χρόνια της καριέρας της Porsche ως σχεδιαστής αυτοκινήτων.

Ξεκινώντας το 1912: Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κερδίζει

Η έκρηξη των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων μόλις έφτασε στο αποκορύφωμά της όταν έχει ήδη φτάσει στο τέλος της. Το μέλλον ανήκει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης λόγω της ευρύτερης γκάμας του, του φθηνότερου καυσίμου βενζίνης που χρησιμοποιεί και της επιτυχίας του Model T που παράγεται στη γραμμή συναρμολόγησης από τον Henry Ford. Η εφεύρεση του ηλεκτροκινητήρα εκκίνησης ξεπερνά αυτό που ήταν προηγουμένως το μεγαλύτερο μειονέκτημα αυτού του είδους κινητήρα, δηλαδή το κουραστικό άνοιγμα της μίζας. Περίπου το 1920 τα ηλεκτρονικά οχήματα έχουν εκτοπιστεί σχεδόν ολοκληρωτικά στους δρόμους από μοντέλα με βενζίνη και επιβιώνουν μόνο σε απομονωμένες θέσεις, π.χ. ως οχήματα παράδοσης.

1960: Το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο στον κόσμο

Το πρώτο αυτοκίνητο με ηλιακό σύστημα μετάδοσης κίνησης αναπτύχθηκε από τον Αμερικανό μηχανικό Charles Alexander Escoffery. Ο εφευρέτης εγκαθιστά πάνω από 10.000 ηλιακά κύτταρα με ισχύ 200 Watt στην οροφή ενός κλασικού αυτοκινήτου Baker Electric. Μετά από χρόνο φόρτισης 10 ωρών, το αυτοκίνητο μπορεί να ταξιδέψει έως και 32 χλμ./ώρα για περίπου 60 λεπτά.

1970: Η VW εισέρχεται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης

Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, η Volkswagen ξεκινά το ερευνητικό της έργο για την ηλεκτροκίνηση . Τα πρώτα VW Golf CityStromers ξεκινούν δοκιμαστικά τη λειτουργία τους σε πολλούς μεγάλους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας το 1980. Ακολουθούν ένας μικρός στόλος ηλεκτρονικών μοντέλων του VW Transporter T2. Ξεκινώντας το 1992, το Golf I, με τον ηλεκτροκινητήρα 20 kw/27 ιπποι, διαδέχονται οι μικρές σειρές e-εκδόσεις των Golf II και Golf III. Αυτά τα μοντέλα δεν είναι επίσης διαθέσιμα στο εμπόριο. χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε στόλους οχημάτων.

1996: Η General Motors παρουσιάζει μια μικρή σειρά e-series

Αυτό το έτος, ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ντιτρόιτ πυροδοτεί μια επανάσταση στην αγορά αυτοκινήτων των ΗΠΑ με το EV1. Η GM παρέχει περίπου 1.000 μοντέλα αυτού του συμπαγούς αυτοκινήτου σε επιλεγμένους πελάτες μέσω συμβολαίων μίσθωσης. Μετά από λίγα μόνο χρόνια, ωστόσο, ανακαλεί αυτά τα μοντέλα και τα καταργεί κάτω από αμφιλεγόμενες συνθήκες.

2003: Ιδρύεται η Tesla

Η Tesla Motors δεν ιδρύθηκε από τον Elon Musk αλλά από τους Martin Eberhard και Marc Tarpenning, Γερμανούς προγραμματιστές λογισμικού που πιστεύουν στο μέλλον του e-car. Τα επόμενα χρόνια, ο Μασκ συμμετέχει στη νεαρή start-up ως επενδυτής και τελικά αποκτά την πλειοψηφία των μετοχών. Το 2008 ξεκινά η παραγωγή του σπορ αυτοκινήτου Tesla Roadster στην πλατφόρμα Lotus Elise. Η μπαταρία έλξης αποτελείται από σχεδόν 7.000 συμβατικές μπαταρίες αποθήκευσης φορητών υπολογιστών ιόντων λιθίου – δίνοντας στο πρώτο e-car κατάλληλο για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων αυτονομία 350 χλμ. Ωστόσο, το διθέσιο – δημοφιλές κυρίως μεταξύ των σταρ του Χόλιγουντ και των επιτυχημένων επιχειρηματιών της Silicon Valley – εξακολουθεί να είναι ένα ακριβό εξειδικευμένο προϊόν.

2011: Η BMW παρουσιάζει τα i3 και i8 στο IAA

Η BMW παρουσιάζει τις πλήρως ηλεκτρικές μελέτες για τα i3 και i8 της και τις βάζει στην αγορά δύο χρόνια αργότερα. Από το 2013 το i3, το μικρό ηλεκτρονικό αυτοκίνητο που κατασκευάζει η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία, έχει πουλήσει πάνω από 150.000 φορές. Η BMW αναμένει να διατηρήσει αυτό το επιτυχημένο μοντέλο από τη γραμμή συναρμολόγησης τουλάχιστον μέχρι το 2024. Η εταιρεία έχει παράγει περισσότερα από 20.000 i8 roadster και coupé . Η παραγωγή αυτών των μοντέλων σταματά το καλοκαίρι του 2020.

2012: “Fueling Electricity” μέσω του Supercharger

Η Tesla παρουσιάζει το Supercharger, τον πρώτο σταθμό ταχείας φόρτισης για ηλεκτρονικά αυτοκίνητα. Το κόλπο: οι μπαταρίες των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων χρεώνονται χωρίς κόστος για τους πελάτες της Tesla. Η Tesla έχει τώρα πάνω από 18.000 από αυτούς τους σταθμούς σε όλο τον κόσμο.

2013: Το πιο γρήγορο ηλεκτρονικό αυτοκίνητο στον κόσμο

Με το SLS AMG Coupé Electric Drive , η Mercedes-Benz παρουσιάζει το πιο ισχυρό ηλεκτρικό σούπερ σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και συνολική ισχύ άνω των 750 ίππων, το μοντέλο μπορεί να επιταχύνει στα 250 χλμ./ώρα.

2014: First Self-Driving E-Car

Η Google παρουσιάζει το πρώτο πρωτότυπο αυτοοδηγούμενου ηλεκτρονικού αυτοκινήτου. Το μικρό ηλεκτρικό διθέσιο μοιάζει με παιδικό παιχνίδι και δεν έχει ούτε τιμόνι ούτε πεντάλ. Με αυτό το μικρό αυτό-οδηγούμενο αυτοκίνητο, η εταιρεία τεχνολογίας θέλει να αναγκάσει την ανάπτυξη του συνδεδεμένου αστικού αυτοκινήτου του μέλλοντος. Η θυγατρική της Waymo δοκιμάζει τώρα την αυτόνομη οδήγηση σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ.

2017: Η Νορβηγία κάνει τη μετάβαση

Η Νορβηγία έχει το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αυτοκινήτων παγκοσμίως εδώ και αρκετό καιρό. Αυτή είναι η πρώτη χρονιά, ωστόσο, κατά την οποία τα αυτοκίνητα με ηλεκτρικά και υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων σε αυτή τη χώρα.

2018: Η Κίνα ξεπερνά το όριο του 1 εκατομμυρίου

Η Κίνα, η κορυφαία αγορά ηλεκτροκίνησης, πουλάει σαφώς περισσότερα από ένα εκατομμύριο ηλεκτρονικά οχήματα φέτος για πρώτη φορά. Στον τομέα των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να κυριαρχούν στην κινεζική εγχώρια αγορά.

2020: Η VW τοποθετεί μια ηλεκτρο-επιθετική επίθεση

Η Volkswagen εισέρχεται σε μια νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας βάζοντας στο δρόμο το πρώτο μοντέλο που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Η γκάμα προϊόντων εκτείνεται από το συμπαγές ID.3 έως τα SUV όπως το ID.4.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v