Οι κίνδυνοι από τις εκπομπές NOx

Tα αυτοκίνητα πριν από το Euro 6 συμβάλλουν στο 43% των συνολικών εκπομπών οξειδίων του αζώτου, αερίων που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. 

Οι κίνδυνοι από τις εκπομπές NOx

Στην ατμοσφαιρική χημεία περιβάλλοντος, με τον γενικό όρο οξείδια του αζώτου (NOx) γίνεται αναφορά στο αέριο μείγμα μονοξειδίου του αζώτου (NO) και διοξειδίου του αζώτου (NO2) που υπάρχει στην γήινη ατμόσφαιρα, αποτελώντας έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες ρύπανσής της.

Μηχανές εσωτερικής καύσης

Οι πιο σημαντικές πηγές του NO2 είναι οι μηχανές εσωτερικής καύσης, οι θερμοηλεκτρικοί σταθμοί και σε μικρότερη έκταση, εργοστάσια χαρτοπολτού. Οι θερμάστρες γκαζιού βουτανίου και οι σόμπες είναι επίσης πηγές. Για την πλήρη καύση των καυσίμων σε αυτές τις διεργασίες απαιτείται περίσσεια αέρα που εισάγει άζωτο στις αντιδράσεις καύσης σε υψηλές θερμοκρασίες και παράγει οξείδια του αζώτου (NOx). Ο περιορισμός της παραγωγής NOx απαιτεί τον ακριβή έλεγχο του χρησιμοποιούμενου αέρα στην καύση. Σε κατοικίες, οι θερμάστρες κηροζίνης και γκαζιού αποτελούν τις πηγές διοξειδίου του αζώτου.

Ρύπος μεγάλης κλίμακας

Διοξείδιο του αζώτου παράγεται επίσης με τις ατμοσφαιρικές δοκιμές πυρηνικών όπλων και είναι υπεύθυνες για το κοκκινωπό χρώμα των σύννεφων μανιταριού. Το διοξείδιο του αζώτου είναι ένας ρύπος μεγάλης κλίμακας, με εδαφικά επίπεδα συγκεντρώσεων σε κάποιες αγροτικές περιοχές, όχι πολύ μακριά από τα ανθυγιεινά επίπεδα. Το διοξείδιο του αζώτου παίζει ρόλο στην ατμοσφαιρική χημεία, συμπεριλαμβανομένου του σχηματισμού τροποσφαιρικού όζοντος.

Ο ρόλος των παλαιών αυτοκινήτων

Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2025 τα αυτοκίνητα Euro 6 θα αποτελούν σχεδόν το 60% του στόλου της ΕΕ. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα πριν από το Euro 6 (που πωλήθηκαν πριν από το 2014) θα εξακολουθήσουν να συμβάλλουν στο 43% των συνολικών εκπομπών NOx.

Ταυτόχρονα το Euro 7 για τα αυτοκίνητα αναμένεται να έχει οριακή μόνο επίδραση στη μείωση των εκπομπών NOx. Επιπλέον, μια τεράστια επένδυση στο Euro 7 θα εκτρέψει επίσης σημαντικούς μηχανικούς και οικονομικούς πόρους από τις ηλεκτρικές τεχνολογίες μπαταρίας και κυψελών καυσίμου πίσω στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτό σημαίνει ότι η ανανέωση του στόλου με στόχο τον μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων προ του Euro 6 στους δρόμους της ΕΕ θα είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο τόσο στους ρύπους όσο και στο CO2.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v