Τίποτα δεν πάει χαμένο στην Audi
Με το project MaterialLoop, η Audi κάνει το επόμενο βήμα για τον ορισμό του κύκλου ζωής περισσότερων υλικών στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Με το project MaterialLoop, η Audi κάνει το επόμενο βήμα για τον ορισμό του κύκλου ζωής περισσότερων υλικών στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Μαζί με 15 συνεργάτες από τους τομείς έρευνας και ανακύκλωσης αλλά και σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, η μάρκα με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια εξετάζει την επαναχρησιμοποίηση των λεγόμενων «υλικών-μετά-την-κατανάλωση».
Τα υλικά αυτά αφαιρούνται από τα οχήματα των πελατών στο τέλος του κύκλου ζωής τους και προωθούνται από την εταιρεία στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων. Ως μέρος της στρατηγικής κυκλικής οικονομίας της Audi, το πρόγραμμα αυτό παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς μια κυκλική οικονομία μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη.
Tέλος του κύκλου ζωής
Μέχρι σήμερα, πολύ λίγα από τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή νέων οχημάτων ανακτώνται από τα παλιά αυτοκίνητα. Ο χάλυβας, για παράδειγμα, συνήθως καταλήγει ως βιομηχανικός χάλυβας στον χώρο των κατασκευών μετά την ανακύκλωση οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Η Audi θέλει να το αλλάξει αυτό επαναχρησιμοποιώντας δευτερεύοντα υλικά που προέρχονται από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους και πάλι στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων. Η λεγόμενη υποκύκλωση (downcycling), η οποία είναι η απώλεια ποιότητας των υλικών που προκύπτει από την συνεχή διαδικασία ανακύκλωσης, πρέπει να αποφεύγεται.
Στοχευμένη αποσυναρμολόγηση
Τον Οκτώβριο του 2022, 100 οχήματα της Audi, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων και πρώην αυτοκινήτων εξέλιξης, αποσυναρμολογήθηκαν ως μέρος του κοινού project MaterialLoop. Η στοχευμένη αποσυναρμολόγηση μεμονωμένων εξαρτημάτων επέτρεψε τη διατήρηση δευτερογενών υλικών υψηλής ποιότητας, όπως για παράδειγμα μεγαλύτερα πλαστικά κομμάτια, ώστε να προωθηθούν στην ανακύκλωση. Μετά την αποσυναρμολόγηση, αυτά που έμειναν από τα αμαξώματα των αυτοκινήτων τεμαχίστηκαν και ταξινομήθηκαν σε ομάδες υλικών που αποτελούνταν από χάλυβα, αλουμίνιο, πλαστικό και γυαλί, σε συνεργασία με τις εταιρείες που συμμετέχουν στο project. Με στόχο τη δοκιμή της επαναχρησιμοποίησης τέτοιων υλικών στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων, η Audi έβαλε τις προδιαγραφές και καθοδήγησε την περαιτέρω διαδικασία ανακύκλωσης μαζί με συνεργάτες του project από τη βιομηχανία ανακύκλωσης, την εφοδιαστική αλυσίδα της Audi και τον ακαδημαϊκό κόσμο.
Βελτίωση της ικανότητας ανακύκλωσης
Εκτός από την δυνατότητα της επιστροφής υλικών στην αλυσίδα εφοδιασμού της Audi, στο επίκεντρο βρίσκεται επίσης και η βελτίωση της ικανότητας ανακύκλωσης των υλικών στα μελλοντικά οχήματα της Audi. Το project αυτό αποτελεί μέρος της στρατηγικής κυκλικής οικονομίας της Audi και παρέχει πολύτιμες γνώσεις για την εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας στην πράξη. Ο Dennis Meinem, ειδικός για την κυκλική ανάπτυξη της Audi επισημαίνει: «Στον πυρήνα της, η κυκλική οικονομία έχει να κάνει με την υπεύθυνη διαχείριση των πόρων. Η μακροζωία, η δυνατότητα επισκευής και, κυρίως, η ικανότητα των προϊόντων μας να ανακυκλώνονται είναι στο επίκεντρο της προσοχής μας».
Πολύτιμα ευρήματα
Η πιλοτική φάση του προγράμματος θα διαρκέσει έως τα τέλη Απριλίου. Παρ' όλα αυτά όμως, η Audi έχει ήδη καταφέρει να εφαρμόσει κάποια πολύτιμα ευρήματα από το project MaterialLoop, επανατροφοδοτώντας από τώρα με ορισμένα υλικά την παραγωγή των αυτοκινήτων της.
Επιπλέον, μαζί με τους συνεργάτες όλου του project, η Audi αποκομίζει πολύτιμες πληροφορίες για το σχεδιασμό και την κατασκευή μελλοντικών μοντέλων. Εκτός από τις βελτιώσεις στην τεχνολογία διαλογής, ο λεγόμενος Σχεδιασμός Για Την Κυκλικότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στις προσπάθειες της Audi να βελτιστοποιήσει την ικανότητα ανακύκλωσης των νέων αυτοκινήτων της. Αυτό σημαίνει ότι, όσον αφορά την επιλογή, τη σύνθεση και τη δομή τους, τα εξαρτήματα αυτοκινήτων και τα υλικά τους πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να ταξινομηθούν εύκολα ανά τύπο υλικού κατά την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής του οχήματος. Ως πρόσθετο αποτέλεσμα του πιλοτικού project MaterialLoop η Audi, σε συνεργασία με τον Όμιλο Volkswagen, ανέπτυξε έναν οδηγό για τους προμηθευτές που εξηγεί με ποιες προδιαγραφές μπορούν να σχεδιαστούν τα πλαστικά μέρη, έτσι ώστε να αυξάνεται περαιτέρω το ποσοστό ανακύκλωσης στην παραγωγή αυτοκινήτων.