Dragon’s Den: Εμάς μας άρεσε

Το νέο τηλεοπτικό show επιχειρηματικότητας του Ant1 έχει καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις των τηλεθεατών και μπράβο του.

Dragon’s Den: Εμάς μας άρεσε

Πριν λίγες εβδομάδες έκανε πρεμιέρα στη συχνότητα του Ant1, ένα show από αυτά που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στην ελληνική τηλεόραση. Ο λόγος για το Dragon’s Den το οποίο είναι το πιο επιτυχημένο τηλεοπτικό show επενδύσεων και επιχειρηματικότητας στον κόσμο, κι ειδικά στην Αγγλία έχει κάνει πολύ μεγάλο χαμό, σημειώνοντας ρεκόρ τηλεθέασης.

Από την μία υπάρχουν πέντε κορυφαίοι και καταξιωμένοι Έλληνες επενδυτές, οι οποίοι συναποτελούν την ομάδα των Dragons, κι έχουν κατά δήλωσή τους σκοπό να βοηθήσουν τους Έλληνες επιχειρηματίες, και να τους δώσουν αντίστοιχα την ευκαιρία να εξελιχθούν, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να προβληθούν και να επιτύχουν τους στόχους τους.

Από την άλλη βρίσκονται άνθρωποι κι επιχειρηματίες που ζητούν από τους Dragons να επενδύσουν στις επιχειρηματικές τους ιδέες, στις νεοφυείς start-up εταιρείες αλλά και στα μελλοντικά τους σχέδια συνεργαζόμενοι με κάποιον από τους Dragons.

Ποιοι είναι οι Dragons ρε παιδιά;

Ο Χάρης Βαφειάς (πλοιοκτήτης), ο Λέων Γιοχάη (tech επενδυτής), ο  Πολ Ευμορφίδης (ιδρυτής της COCO-MAT), η Λιλή Περγαντά (ιδρύτρια και πρόεδρος της Power Health) και η Μαρία Χατζηστεφανή, (ιδρύτρια και πρόεδρος της Rodial Group) είναι οι πέντε επενδυτές που κάθονται στις καρέκλες των Dragons κι όπως μαρτυρούν τα επιτεύγματά τους ο καθένας εξ αυτών είναι καταξιωμένο και πετυχημένος στον τομέα του. Συνήθως αυτοί έχουν το μαχαίρι αλλά έχουν και το καρπούζι, αφού όντας οι κεφαλαιούχοι του παιχνιδιού μπορούν να διαπραγματευτούν από άλλο ύψος με τους πιθανούς ή μελλοντικούς συνεργάτες τους.

Και πως παίζεται αυτό το show ρε παιδιά;

Ο κάθε διαγωνιζόμενος μέσα σε λίγο χρόνο (με βάση τα τέσσερα πρώτα επεισόδια που έχουν προβληθεί, αυτός τηλεοπτικά ορίζεται στα 10-15 λεπτά) μπορούν να παρουσιάσουν την εταιρεία/πατέντα τους και να απαντήσουν σε όλες τις διευκρινιστικές ερωτήσεις, ενστάσεις των Dragons, από τους οποίους και ζητούν ένα μεγάλο συνήθως χρηματικό ποσό για να παραχωρήσουν μερίδιο της εταιρείας τους ή των πωλήσεών τους. Αν τα πράγματα πάνε καλά κι οι Dragons ενδιαφερθούν τότε θα κάνουν μια προσφορά σε εκείνους που έχουν απέναντί τους. Αν πάλι όχι τότε από δω παν κι άλλοι.

Χρειάζεται να έχω κάποιες γνώσεις διοίκησης επιχειρήσεων για να το παρακολουθήσω;

Αν έχεις σίγουρα θα βοηθήσουν καθώς θα μπορέσεις να δεις όλο το show αλλιώς όμως το Dragon’s Den απευθύνεται σε όλο τον κόσμο που του αρέσουν πρωτότυπες ιδέες κι επιχειρηματικές προτάσεις. Κάποιοι όροι μπορεί να σε ξενίσουν καθώς δεν θα τους γνωρίζεις ωστόσο η παραγωγή του παιχνιδιού θα σου επεξηγήσει σε σχετικά μπανεράκια ότι τα revenues είναι τα έσοδα μιας επιχείρησης και το r n d είναι το κομμάτι της έρευνας και της ανάπτυξης μιας εταιρείας που προκύπτει από την μετάφραση των αρχικών του research and development.

Kι εσάς δηλαδή τι σας άρεσε;

Αρχικά μας άρεσαν πολλοί από τους διαγωνιζόμενους που βιοπορίζονται μέσα από πρωτότυπες ιδέες επιχειρηματικότητας που εναρμονίζονται πλήρως με όσα συμβαίνουν σήμερα στον κόσμο, ο οποίος έχει πάρει μια digital, app, πλήρως ανακυκλώσιμη και zero waste στροφή. Κι αν τα memes και τα σατιρικά βιντεάκια τερμάτισαν τα reactions και τα views με τα τηλεμεταφερόμενα λαμπατέρ και τα ελληνικά μπρίκια αξίας 500 ευρώ, υπήρξαν υπέροχα τσιπς μήλου από το Κιάτο Κορινθίας, μίνι συσκευές καλλιέργειας στο σπίτι (City Crop), πλατφόρμες εύρεσης συγκατοίκου στην Ελλάδα (Myroomie), app παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών για γονείς (Project Parenting) μια καινοτόμος εταιρεία παραγωγής βιολογικών καλλυντικών κι αιθέριων ελαίων σε πλήρως βιοδιασπώμενες συσκευασίες (Bioaroma Crete) και μια εταιρεία παροχής φράσκου φαγητού για κατοικίδια (Woofresh) μεταξύ άλλων.

Κάποιες πήραν χρηματοδότηση κάποιες πάλι όχι –δεν είμαστε ασέβαστοι για να κάνουμε σπόιλερ- ωστόσο όλες συγκέντρωσαν πλήθος εγκωμιαστικών σχολίων από Dragons και κοινό κερδίζοντας μεγάλη προβολή.

Οι Dragons επίσης μας τα είπαν πολύ καλά καθώς μοιάζουν άπαντες ταμάμ επιλογές για τους ρόλους τους. Ανάλογα με την περίπτωση προσαρμόζονται στον ρόλο του κακού ή του κακού μπάτσου- επενδυτή ενώ είναι άσσοι της διαπραγμάτευσης. Κάθε διαγωνιζόμενος είναι σαν να παίζει μια παρτίδα πόκερ μαζί τους κι όλοι ανεξαιρέτως κρύβουν άσσους στο μανίκι τους για να γείρουν την πλάστιγγα υπέρ τους.

Όλα καλά τα βρήκατε;

Δεν είπαμε ότι είναι κι ο Πολίτης Κέιν των τηλεοπτικών show ωστόσο έχει το Dragon’s Den έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το να βλέπεις ημί-διάσημους κι ανθυπο-celebrities να χορεύουν, να κάνουν τους αγρότες, να μεταμφιέζονται ή να διαγωνίζονται στο τραγούδι όπως και να το κάνουμε.

Τις τελευταίες μέρες ωστόσο υπάρχει μια σειρά δημοσιευμάτων και βίντεο για την εταιρεία η οποία εμφανίστηκε στο 3ο επεισόδιο του Dragon’s Den και κατηγορείται πως διαφήμισε επικίνδυνα επενδυτικά προϊόντα με ψευδείς, ελλιπείς ή ανυπόστατους ισχυρισμούς για την ασφάλεια και την απόδοσή τους. Η εταιρεία παραγωγής του Dragon’s Den δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη περί του συγκεκριμένου θέματος που ξεκίνησε αρχικά στα εγχώρια social media.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v