Ferrari 499P Racecar: Aνάπτυξη ad hoc λύσεων

Σας παρουσιάζουμε τη νέα 499P, το αγωνιστικό της Ferrari με το οποίο θα συμμετέχει στο Le Mans του 2023.

Ferrari 499P Racecar: Aνάπτυξη ad hoc λύσεων

499P είναι το όνομα του νέου Le Mans Hypercar, με το οποίο η Ferrari θα αντιμετωπίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA WEC, στην ελίτ κατηγορία από το 2023.

Στο παρελθόν, τα πρωτότυπα προσδιορίζονταν με το γράμμα «P», του οποίου συχνά προηγείται ο αριθμός του κυβισμού του κινητήρα. Το 499P δεν αποτελεί εξαίρεση. Το αυτοκίνητο είναι αποτέλεσμα ενός οράματος που έχει τις ρίζες του στο παρελθόν, που οδήγησε στον θρύλο του σήμερα, επιτρέποντας στην εταιρεία να πετύχει 22 παγκόσμιους τίτλους και 9 συνολικά νίκες στο 24 Hours of Le Mans.

Στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον

Ωστόσο, έχει στραμμένο το βλέμμα της στο μέλλον, τόσο από πλευράς τεχνικού όσο και του σχεδιαστικού περιεχομένου που διαθέτει το πρωτότυπο. Tο 499P θα κάνει το ντεμπούτο του στον προσεχή αγώνα 1000 Miles of Sebring. Λανσάρει μια ανανεωμένη έκδοση του διάσημου χρωματικού συνδυασμού του 312 P από τη δεκαετία του 1970, που υπογραμμίζει επίσης οπτικά τις ιστορικές συνδέσεις με τους αγώνες αυτού του τύπου, που διακόπηκαν πριν από 50 χρόνια.

Tετρακίνητο με υβριδικό κινητήρα

Το τετρακίνητο πρωτότυπο συμμορφώνεται με τους τεχνικούς κανονισμούς και τις απαιτήσεις της κατηγορίας Le Mans Hypercar με υβριδικό κινητήρα, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 500 kW στους τροχούς και με ελάχιστο βάρος όχι λιγότερο από 1.030 κιλά. Για την εξέλιξη του 499P, η εταιρεία βασίστηκε στους τεράστιους πόρους τεχνικής, επαγγελματικής και ανθρώπινης αριστείας που αποτελούν την επιτομή της μάρκας του Maranello, αναθέτοντας τη διαχείριση στην Attività Sportive GT, υπό τη διεύθυνση του Antonello Coletta και την τεχνική επίβλεψη του Ferdinando Cannizzo, επικεφαλής του τμήματος που είναι υπεύθυνο για τη μηχανική και την ανάπτυξη αγωνιστικών αυτοκινήτων Sports και GT.

Υβριδική ισχύς

Το υβριδικό σύστημα κίνησης συνδυάζει μια μεσαία πίσω μονάδα ισχύος με έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτεί τον μπροστινό άξονα. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει μέγιστη ισχύ 680 ίππων και προέρχεται από την οικογένεια των V6 twin-turbo. Μοιράζεται την αρχιτεκτονική του κινητήρα που τοποθετήθηκε στο 296 GT3, έχει υποβληθεί σε ενδελεχή αναθεώρηση από τους μηχανικούς της Ferrari, με στόχο τόσο την ανάπτυξη ad hoc λύσεων για το πρωτότυπο όσο και τη μείωση του συνολικού βάρους.

Εμπειρία από την Formula 1

Η δεύτερη «ψυχή» του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης είναι το ERS - Energy Recovery System - με μέγιστη ισχύ εξόδου 272 ίππους. Το πακέτο μπαταριών, με ονομαστική τάση 900v, επωφελείται από την εμπειρία της Formula 1, παρόλο που κατασκευάστηκε ειδικά για το 499P. Η συνολική μέγιστη ισχύς εξόδου είναι 680 ίπποι και το σύστημα μετάδοσης κίνησης συνδέεται με ένα διαδοχικό κιβώτιο ταχυτήτων επτά ταχυτήτων. Τα τεχνικά και αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου έχουν βελτιωθεί.

Χτισμένο σε ένα ολοκαίνουργιο μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, διαθέτει λύσεις που αντιπροσωπεύουν την αιχμή της τεχνολογίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν αναπτυχθεί και καινοτομούν περαιτέρω με βάση την εμπειρία που αποκτήθηκε στον κόσμο των αγώνων GT.

Ακρίβεια και ταχύτητα απόκρισης

Δεν είναι λιγότερο εξελιγμένο το σύστημα πέδησης, το οποίο ενσωματώνει ένα σύστημα πέδησης - σύστημα απαραίτητο για να επιτρέψει την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας από τον μπροστινό ηλεκτρικό άξονα κατά την διάρκεια του φρενάρισματος. Το σύστημα έχει αναπτυχθεί για να συνδυάζει την ακρίβεια και την ταχύτητα απόκρισης με την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητα, συμπληρωματικές πτυχές που είναι ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας στους αγώνες αντοχής. Ο ηλεκτρικός μπροστινός άξονας χρησιμοποιεί ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα. Η ενέργεια αποθηκεύεται στη μπαταρία υψηλής τάσης πριν μεταδοθεί στους μπροστινούς τροχούς όταν επιτευχθεί μια συγκεκριμένη ταχύτητα, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση της απόδοσης στις πίστες που είναι προγραμματισμένες να φιλοξενήσουν το ημερολόγιο του 2023.

Συνεργασία με την AF Corse

Την Ferrari 499P θα διαχειρίζονται στην πίστα τεχνικοί και μηχανικοί του Maranello με τη συνεργασία της AF Corse. Η συνεργασία συνεχίζει το νικηφόρο σερί που ξεκίνησε το 2006 στο FIA GT με την F430 GT2 που εξασφάλισε τίτλους ομάδας, οδηγού και κατασκευαστή στην πρώτη της σεζόν. Η συντριπτική πλειονότητα των επιτυχιών GT τα τελευταία χρόνια ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της Ferrari και της AF Corse, συμπεριλαμβανομένων όλων εκείνων που επιτεύχθηκαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) από την έναρξή του το 2012.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v