Στέλνετε συνέχεια βιογραφικά, αλλά δεν σας έχουν πάρει ούτε ένα τηλέφωνο για συνέντευξη. Τι μπορεί να φταίει; Πολλά πράγματα. Από τον τρόπο με τον οποίο το έχετε συντάξει μέχρι ένα σωρό «φάουλ» σε λεπτομέρειες που ενδεχομένως να μην είχατε σκεφτεί καν.
Όπως οι παρακάτω.
Χρησιμοποιείτε διεύθυνση τύπου “Hotmail”
Ή Yahoo ή AOL. Εκτός και αν κάνετε αίτηση για ιστορικό με ειδίκευση τη δεκαετία ’90, μια τέτοιου τύπου διεύθυνση e-mail δεν είναι κάτι που θέλετε να φαίνεται στο βιογραφικό σας. Αλλάξτε την λοιπόν είτε σε Gmail είτε – ακόμα καλύτερα - σε κάτι ακόμα πιο επαγγελματικό με βάση το δικό σας domain. Έτσι δείχνετε ότι «το έχετε» με την τεχνολογία και το Internet.
Δεν μπορεί να σας βρει κάποιος στο Google
Δεν είναι ανάγκη να είστε το ίδιο δημοφιλείς με τον Stephen Curry ή την Lady Gaga. Όμως θα πρέπει να δίνετε το παρόν σε σελίδες αναζήτησης μέσα από δικό σας περιεχόμενο ή προφίλ επαγγελματικού τύπου (π.χ. Linked In) ή αναρτήσεις στο Twitter ή ακόμα καλύτερα μέσα από τη δική σας, προσωπική ιστοσελίδα.
Το τελευταίο σας tweet χρονολογείται κάπου στο 2005 μ.Χ.
Δεν χρειάζεται να έχετε εκατομμύρια followers στο Τwitter, όμως το να έχετε να ανεβάσετε κάτι από… προ Χριστού είναι σίγουρα σημαντικό μείον. Δείχνει ότι δεν είστε και τόσο «μέσα» στα πράγματα. Μερικά tweets μέσα στην εβδομάδα είναι μια χαρά, ένας μήνας απουσίας όμως είναι σίγουρα μη αποδεκτός.
Το δημόσιο προφίλ σας στο Facebook είναι «ό,τι να’ναι»
Τα ξενύχτια με φίλους, οι φωτογραφίες με μπουκάλια μπύρας ολούθε και άλλα τέτοια ωραία είναι ΟΚ αν είστε 20 χρονών όμως καλύτερα να τα κρατήσετε προσωπικά και όχι στο δημόσιό σας προφίλ.
Η φωτό σας στο Linked In είναι σέλφι
Το Linkedin είναι ένα 100% επαγγελματικό social network. Επομένως η φωτογραφία σας εκεί θα πρέπει να είναι ανάλογης σοβαρότητας. Θα πρέπει να κοιτάτε στην κάμερα, να δείχνετε ολόκληρο το πρόσωπό σας και να είστε ντυμένος «σοβαρά».
Το μοναδικό νούμερο στο CV σας είναι το τηλέφωνό σας
Το βιογραφικό σας θα πρέπει να έχει κάποιες μετρήσιμες παραμέτρους για όσα έχετε «καταφέρει» στον επαγγελματικό σας τομέα, όπως για παράδειγμα ποσοστά επιτυχίας σε πρότζεκτς που αναλάβατε κατά καιρούς, ακριβείς χρονολογίες προϋπηρεσίας κ.α.
Μιλάτε με… γρίφους
Το βιογραφικό σας πρέπει να είναι όσο πιο ξεκάθαρο και καλογραμμένο γίνεται. Αποφύγετε πολύπλοκες εκφράσεις που το… πάνε μέσω Λαμίας και μιλήστε καθαρά για όσα έχετε καταφέρει μέχρι στιγμής.
Έχετε κάνει αίτηση για 15 θέσεις (στην ίδια εταιρεία)
Η θέληση με την απόγνωση διαφέρουν. Σκοπός είναι να φτιάξετε βιογραφικό για μία θέση, για αυτήν που πραγματικά θέλετε και όχι για... πέντε. Δεν ξέρετε ποια θέση σας ταιριάζει βάσει των ικανοτήτων σας; Στείλτε πρώτα ένα e-mail στον υπεύθυνο ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας πριν κάνετε αίτηση για οποιαδήποτε θέση.
Κάνεται λάθοι
Είναι απαράδεκτο να στείλετε βιογραφικό το οποίο θα περιέχει συντακτικά ή ορθογραφικά λάθη. Κάντε του πλήρη έλεγχο πριν το στείλετε και – ει δυνατόν – στείλτε το σε κάποιον φίλο να το διαβάσει.
Νικόλας Γεωργιακώδης