Ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο ο αριθμός των αυτοκινήτων που «θυσιάστηκαν» τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας του υψηλού κόστους χρήσης και συντήρησης.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Τις πρώτες ημέρες του 2015 και αφού έληξε η παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας και την κατάθεση πινακίδων, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα από τη θυσία του 2014 για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Η περσινή θυσία είχε θύματα 130.000 οχήματα διαφόρων τύπων, όσα και το 2013. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν είτε κατέληξαν στο διαλυτήριο ήρθαν αντιμέτωποι με το δυσβάστακτο κόστος χρήσης και συντήρησης.
Ειδικότερα, τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, οι τιμές των καυσίμων, η ασφαλιστική κάλυψη, η συντήρηση, τα τεκμήρια και ο φόρος πολυτέλειας δημιουργούν μια επιβάρυνση η οποία είναι έξω από τις αντοχές μεγάλης μερίδας πολιτών.
Αξίζει να τονισθεί ότι για πέμπτη συνεχή χρονιά η πολιτεία αδιαφόρησε για το υψηλό κόστος χρήσης και συντήρησης των αυτοκινήτων. Η λανθασμένη φορολογική πολιτική ισχύει από το 2010 και μέχρι τώρα ο αριθμός των οχημάτων που έχουν ακινητοποιηθεί φθάνει το 1.300.000. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αυτή η πολιτική των υψηλών φόρων στα οχήματα, τελικά δεν αποφέρει τα αναμενόμενα κέρδη στον κρατικό προϋπολογισμό. Επίσης η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα ανάκτησης των πινακίδων κυκλοφορίας, καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας για το υπόλοιπο του έτους, δεν έφτασε στη Βουλή.