Εμφανώς αναβαθμισμένη στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς εμφανίζεται η νέα Skoda Fabia.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η νέα Skoda Fabia είναι αναβαθμισμένη και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το νέο άκαμπτο πλαίσιο βελτιώνει σημαντικά τα οδηγικά χαρακτηριστικά, αναφέρεται στη ανακοίνωση. Τα μετατρόχια είναι κατά 30 χλστ. φαρδύτερα και σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους η νέα γενιά είναι πολύ πιο ευέλικτη και σπορ στην οδήγησή της.
Το μεταξόνιο είναι 5 χλστ. μακρύτερο, από εκείνο της προηγούμενης Fabia. Η δόμηση της βασίζεται στη τεχνολογική πλατφόρμα MQB και το σασί εναρμονίζεται με τον καλύτερο τρόπο πετυχαίνοντας ιδανική εξισορρόπηση. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και η νέα σχεδίαση προσφέρει καλύτερο έλεγχο και ακρίβεια του τιμονιού, σε συνδυασμό με το αυξημένο εμπρός μετατρόχιο.
Συγκεκριμένα, οι εμπρός τροχοί έχουν μεταφερθεί κατά 5 χλστ. πιο μπροστά επιμηκύνοντας το μεταξόνιο. Ο πίσω άξονας βασίζεται σε μια εξελιγμένη διάταξη ημιάκαμπτου άξονα με νέους βραχίονες που αυξάνουν το μετατρόχιο κατά 30 χλστ. (+40 χλστ. στις εκδόσεις 1.2 TSI 110 ίππων και 1.4 TDI 105 ίππων κάνοντας ακόμη πιο σταθερή και άνετη την κύλιση των πίσω τροχών.
Ένα νέο στοιχείο στη Fabia είναι το νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση (C-EPS ή Column-Electric Power Steering), που αντικαθιστά το προηγούμενο με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Στην θέση του υδραυλικού κυκλώματος υπάρχει ένας κόμπακτ ηλεκτροκινητήρας που υποβοηθά τις οδηγίες του οδηγού. Η νέα διάταξη προσφέρει ταχύτερη και αμεσότερη ανταπόκριση καταλαμβάνοντας μικρότερο χώρο, ενώ το μικρότερο βάρος της κατά 2,5 κιλά συνεισφέρει στην μείωση της κατανάλωσης. Επιπρόσθετα, ο οδηγός απολαμβάνει περισσότερο στην οδήγηση, χάρη στο πιο άμεσο τιμόνι που έχει 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη (2,9 στο προηγούμενο μοντέλο), όπως και στο τωρινό Fabia RS.
Η Fabia τρίτης γενιά διαθέτει και ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού (EDS) με στάνταρ XDS+. Πρόκειται για ένα στοιχείο που στην προηγούμενη Fabia, διέθετε μόνο η εκρηκτική έκδοση RS. Tα συστήματα EDS και XDS+ βελτιώνουν την πρόσφυση και συνδυάζονται με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC). Είναι δύο ενεργά συστήματα που επενεργούν στους εμπρός κινητήριους τροχούς και βελτιώνουν την πρόσφυση στις στροφές. Στις χαμηλές ταχύτητες και στην διάρκεια στροφής, τα συστήματα θα ενεργοποιηθούν όταν η εγκάρσια επιτάχυνση ξεπεράσει τα μόλις 0,15 G. Στη Fabia RS δεύτερης γενιάς, το σύστημα λειτουργούσε από τα 0,6 G. Όταν το σύστημα ενεργοποιηθεί, υπάρχει επιβράδυνση του εμπρός εσωτερικού τροχού όταν είναι απαραίτητο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ροπής στον εξωτερικό τροχό. Στις στροφές, ο εσωτερικός τροχός δεν επιβραδύνεται μόνο κατά την επιτάχυνση αλλά και κατά το φρενάρισμα βελτιώνοντας την πρόσφυση για μέγιστη ασφάλεια.
Η Βιαμάρ αποκλειστική αντιπροσωπεία της Skoda στην Ελλάδα, θα λανσάρει την τρίτη γενιά της Fabia στις αρχές του 2015.