Μήπως υπερεκτιμήθηκαν οι προβλέψεις για την αύξηση της χρήσης αυτοκινήτων;

Ο πρόεδρος της T&E Arie Bleijenberg εξηγεί πώς οι κυβερνήσεις υπερεκτίμησαν τις προβλέψεις για την αύξηση της χρήσης αυτοκινήτων.
Μήπως υπερεκτιμήθηκαν οι προβλέψεις για την αύξηση της χρήσης αυτοκινήτων;
Πέρσι η ολλανδική κυβέρνηση δημοσίευσε πολύ χαμηλότερες προβλέψεις για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων από ό,τι είχε προβλέψει το 2017. Η ανώτερη πρόβλεψή της για το 2040 μειώθηκε στο μισό, από ανάπτυξη 27% σε 13%, ενώ η χαμηλότερη πρόβλεψή της προβλέπει ακόμη και μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων ανά κάτοικο 11% μεταξύ 2018 και 2040. Η κίνηση των αυτοκινήτων ήταν το 2019 – προ Covid –  περισσότερο από 3% κάτω από την χαμηλή πρόβλεψη για το ίδιο έτος.

Τα υπουργεία μεταφορών σχεδιάζουν μελλοντικές επενδύσεις σε υποδομές με βάση τις προβλέψεις ανάπτυξης, υποστηρίζοντας ότι απαιτείται νέα χωρητικότητα για την απορρόφηση της νέας ζήτησης κυκλοφορίας. Ως αποτέλεσμα, αποφασίστηκε η επέκταση της χωρητικότητας των αυτοκινητοδρόμων. Είναι πλέον σαφές ότι αυτές οι προβλέψεις ήταν ανακριβείς.

Γιατί ήταν πολύ υψηλές οι προβλέψεις κίνησης για την Ολλανδία; Θα μπορούσε αυτό να συμβαίνει και σε άλλες χώρες;

Οι περισσότερες προβλέψεις κινητικότητας δεν λαμβάνουν δεόντως υπόψη τα όρια στον χρόνο που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν. Σε όλη την ιστορία, τόσο στις πλούσιες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες, οι άνθρωποι ταξιδεύουν κατά μέσο όρο περίπου 70 λεπτά την ημέρα. Αυτό θέτει ένα ανώτατο όριο στην ανάπτυξη της κινητικότητας.

Έκανα επίσης μια πρόβλεψη από το 2010 έως το 2050, δείχνοντας μια ήπια μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων ανά κάτοικο. Η υψηλή πρόβλεψη προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι θα ξοδέψουν κατά μέσο όρο 32% περισσότερο χρόνο οδηγώντας ένα αυτοκίνητο το 2050 από ό,τι το 2018. Ωστόσο, ο χρόνος που αφιερώνεται στην οδήγηση αυτοκινήτου ανά κάτοικο μειώθηκε ετησίως κατά 1% τα έτη 2010-2017 (Ολλανδικά στατιστικά στοιχεία). Η πρόσφατη υψηλή πρόβλεψη της ολλανδικής κυβέρνησης είναι σαφώς μη ρεαλιστική και έρχεται σε αντίθεση με τον «νόμο του σταθερού χρόνου ταξιδιού».

Άλλες χώρες ενδέχεται επίσης να πρέπει να αντιμετωπίσουν μη ρεαλιστικές προβλέψεις για την αύξηση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων. Η ανάλυσή μου, ισχύει για χώρες υψηλού εισοδήματος με ώριμο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, κοινώς αναφερόμενη ως Transport & Environment (T&E ), είναι μια ευρωπαϊκή ομπρέλα για μη κυβερνητικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος, προωθώντας τις βιώσιμες μεταφορές στην Ευρώπη που σημαίνει μια προσέγγιση των μεταφορών που είναι περιβαλλοντικά υπεύθυνη, οικονομικά υγιής και κοινωνικά δίκαιη.

Από τότε που ιδρύθηκε πριν από 30 χρόνια, η T&E έχει διαμορφώσει ορισμένους από τους σημαντικότερους περιβαλλοντικούς νόμους της Ευρώπης. Διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στο να πείσει η ΕΕ να θέσει τα πιο φιλόδοξα πρότυπα CO2 στον κόσμο για αυτοκίνητα και φορτηγά και βοήθησε επίσης να αποκαλυφθεί το σκάνδαλο dieselgate. έκανε επιτυχή εκστρατεία για τον τερματισμό του ντίζελ φοινικέλαιου. εξασφάλισε μια παγκόσμια απαγόρευση των βρώμικων καυσίμων ναυτιλίας και τη δημιουργία της μεγαλύτερης αγοράς άνθρακα στον κόσμο για τις αερομεταφορές, για να αναφέρουμε μερικά. Το 2020, η καμπάνια της T&E οδήγησε την Uber να δεσμευτεί να εξηλεκτρίσει μεγάλο μέρος των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της.

Τα ευρήματα της έρευνας του T&E αναφέρονται τακτικά σε μεγάλες εκδόσεις σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Financial Times, The Guardian, Politico, Le Monde, France Info, Spiegel, Die Zeit, El País, Corriere della Sera, Gazeta Wyborcza, New York Times και πολλών άλλων.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v