Οι αγοραστές νέων αυτοκινήτων είναι πρόθυμοι να συμβάλουν στη μείωση της ρύπανσης
Τι δείχνει νέα δημοσκόπηση για τις προτιμήσεις των αγοραστών νέων αυτοκινήτων αναφορικά με τη μείωση της ρύπανσης.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Οι αγοραστές νέων αυτοκινήτων είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ακόμη και 500 ευρώ πάνω από την αρχική τιμή του αυτοκινήτου που επέλεξαν αρκεί το αυτοκίνητο να συμβάλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, δείχνει νέα δημοσκόπηση σε περισσότερα από 8.000 ατόμων στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία.
Η Επιτροπή της ΕΕ εξετάζει προτάσεις για νέους κανόνες σχετικά με τις εκπομπές των αυτοκινήτων που θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Οι εκπομοπές αερίων προκαλούν δεκάδες χιλιάδες πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο. Υπολογίζει ότι το κόστος για καθαρότερα οχήματα θα κυμαίνεται από 100-500 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Όμως η αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται ότι τα καθαρότερα οχήματα θα χτυπήσουν τα περιθώρια κέρδους τους και ασκεί πιέσεις για να αποδυναμωθούν οι νέοι κανόνες.
Η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων δήλωσε ότι υποστηρίζει αυστηρότερους κανόνες της ΕΕ για την ατμοσφαιρική ρύπανση, ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν τα οχήματα όσο το δυνατόν πιο καθαρά. Πάνω από τα τρία τέταρτα δήλωσαν ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να είναι νομικά υποχρεωμένοι να μειώσουν τις εκπομπές από τα νέα αυτοκίνητα όσο είναι τεχνικά εφικτό.
Αυτό ισχύει και για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θέλουν το όχημα να πληροί ένα ελάχιστο νόμιμο όριο ρύπανσης. Μόνο μια μικρή μειοψηφία (12%) δεν εξετάζει αυτή την παράμετρο όταν αγοράζει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Η παρακολούθηση των εκπομπών του «πραγματικού κόσμου» των αυτοκινήτων καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής τους στο δρόμο εξετάζεται από την Επιτροπή της ΕΕ. Επί του παρόντος, τα καινούργια αυτοκίνητα ελέγχονται μόνο κατά τη διάρκεια των πρώτων πέντε ετών τους, ή 100.000 χλμ., αν και ο μέσος όρος του αυτοκινήτου στην ΕΕ είναι 11,5 έτη. Πολλά αυτοκίνητα παραμένουν στους δρόμους της Ευρώπης πολύ περισσότερο, ειδικά στη νότια, κεντρική και ανατολική Ευρώπη, εκθέτοντας εκατομμύρια ανθρώπους σε υψηλή ρύπανση, που οφείλεται στη χρήση υπέργηρων οχημάτων.