Είναι επιβλητικό, έχει αποστολή την ασφαλή και άνετη μετακίνηση της οικογένειας ακόμη και στην άλλη άκρη της Ευρώπης. Η ισχύς των 225 ίππων προκαλεί τον οδηγό και δημιουργεί υψηλές προσδοκίες για γρήγορη κίνηση και απολαυστική οδήγηση. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη που κάνει ξεχωριστό το νέο Ford Kuga Plug-in Hybrid, η υβριδική τεχνολογία. Το κερασάκι στο μεγάλο δώρο της Ford, στην αυτοκίνηση είναι η οδηγοκεντρική του συμπεριφορά.
Οδηγήσαμε για μεγάλο χρονικό διάστημα το υβριδικό SUV, που σέβεται το περιβάλλον καθώς έχει την ικανότητα να κινείται στο αστικό περιβάλλον με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Ας ξεκινήσουμε την περιγραφή μας, από την αξιολόγηση των μηχανικών τμημάτων και των τεχνολογιών που είναι κρυμμένα κάτω από τις γυαλισμένες λαμαρίνες με την εξαιρετική ποιότητα βαφής και το αψεγάδιαστο φινίρισμα.
Οι μηχανικοί της Ford, αξιοποίησαν την τεχνογνωσία τους από τους αγώνες και την ηλεκτροκίνηση για να καταλήξουν στο σωστό μείγμα που θα δώσει την κατάλληλη ενέργεια στο μεγάλων διαστάσεων αυτοκίνητο.
Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση
Το σύστημα παράγωγης ενέργειας συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5 που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, καθώς και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh. Η μέγιστη απόδοση ανέρχεται στους 225 ίππους και αποτελεί μια ακόμη κατάκτηση της υβριδικής τεχνολογίας. Το Kuga Plug-In Hybrid προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 56 χλμ.(WLTP), κατανάλωση από 1,4 λίτρα/100χλμ.(WLTP) και εκπομπές CO2 από 32 γραμ./χλμ.(WLTP). Στη δοκιμή η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με πλήρως φορτισμένη την μπαταριά κατά την διάρκεια της νύχτας έφθασε τα 45 χλμ. Η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 9,5 λίτρα/100 χλμ.
Η μπαταρία φορτίζεται μέσω μιας υποδοχής φόρτισης στον εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης, η μπαταριά φορτίζεται αυτόματα εν κινήσει μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης που ανακτά την κινητική ενέργεια η οποία συνήθως χάνεται στο φρενάρισμα. Μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας από εξωτερική ηλεκτρική παροχή 230-volt ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 ώρες.
Προφίλ
Στη μάχη για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και αξιοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας, ανάλογα με τις συνθήκες επιλέξαμε τα διαθέσιμα προφίλ EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga αυτόματα επιστρέφει στο πρόγραμμα EV Auto συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα με χρήση της ανακτημένης ενέργειας για βελτιστοποιημένη οικονομία καυσίμου.
Όπως διαπιστώσαμε στη δοκιμή, η απόδοση των 225 ίππων είναι υπεραρκετή για να κινήσει με ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό το Kuga Plug-in Hybrid, ακόμη και όταν είναι φορτωμένο με τέσσερα άτομα και τον εξοπλισμό για το σκι.
Οδηγοκεντρική προσέγγιση
Ισχυρό ατού από την στιγμή που θα κυλίσουν οι ρόδες στην άσφαλτο είναι τα έντονα στοιχεία της οδηγοκεντρικής προσέγγισης που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα και μας έδωσαν την δυνατότητα να αυξήσουμε τον ρυθμό κίνησης έχοντας τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κύλισης είναι στο ανώτερο σημείο της κατηγορίας.
Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους είναι από τους κορυφαίους στη κατηγορία. Ανετά ταξιδεύουν τέσσερις επιβάτες και ο αποθηκευτικός χώρος φιλοξενεί μεγάλες σε μέγεθος αποσκευές.
Κοντά στη premium κατηγορία
Να τονίσουμε την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και τα ακριβά υλικά που επιλέχθηκαν από την Ford. Το νέο Kuga, υποδηλώνει την προσπάθεια της μάρκας να αγγίξει τα όρια της premium κατηγορίας.
Εισήγαμε στο κινητό μας την εφαρμογή FordPass και αξιοποιήσαμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας για την διαχείριση του αυτοκινήτου.
Οι λειτουργίες που διευκόλυναν την χρήση του αυτοκινήτου και ικανοποίησαν την τάση για ανάπτυξη του ηλεκτρονικού υποβάθρου του αυτοκινήτου:
• Είχαμε απομακρυσμένη πρόσβαση στο κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών.
• Τις ημέρες με τις κακές καιρικές συνθήκες εκμεταλλευθήκαμε την απομακρυσμένη εκκίνηση, για να ξεπαγώσουμε το παρμπρίζ και να ανεβεί η θερμοκρασία στο σαλόνι στους 21 βαθμούς με την χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος καθώς το αυτοκίνητο ήταν συνδεδεμένο με το ηλεκτρικό δίκτυο του γκαράζ.
• Εύκολα το εντοπίσαμε στο parking του mall, όπου το είχαμε σταθμεύσει.
• Από το σπίτι και το γραφείο κάναμε απομακρυσμένο έλεγχο της κατάστασης του αυτοκινήτου μέσω του κινητού τηλεφώνου. Με μια κίνηση ενημερωθήκαμε για τον έλεγχο της στάθμης καυσίμου, το επιπέδο φόρτισης της μπαταρίας, την κατάσταση του συναγερμού, τις πιέσεις των ελαστικών, τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού κ.ά.
Η αρχική τιμή του νέου Ford Kuga Plug-in Hybrid είναι 34.759 ευρώ.
Οι παρατηρήσεις μας εστιάζονται στα εξής σημεία: Υψηλή τιμή πώλησης, αυξημένο βάρος, υψηλή κατανάλωση αν αναζητήσεις την απόλαυση των 2265 ίππων.