Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει την γκάμα όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η Nissan εξελίσσει την επόμενη γενιά του πιο μικρού μοντέλου της ευρωπαϊκής της γκάμας, του Micra. Η Nissan θα λανσάρει τον ηλεκτρικό διάδοχο του Micra. Το Micra EV θα βασίζεται σε μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα κοινή με το νέο Renault 5. Όπως αναφέρει το Automotive News Europe, θα βασίζεται στη πλατφόρμα CMF-BEV.
Η σχεδίαση του νέου Nissan Micra ενσωματώνει σχεδιαστικά στοιχεία από παλαιότερες γενιές του αυτοκινήτου, όπως στρογγυλούς προβολείς, όπως έδειξε ένα teaser shot του αυτοκινήτου, που έδωσε στη δημοσιότητα η ιαπωνική μάρκα.
Το Micra θα σχεδιαστεί από τη Nissan, θα κατασκευαστεί από την Renault στο δίκτυο εργοστασίων της Renault ElectriCity στο Douai της Γαλλίας.
Κοινό σχέδιο ηλεκτροκίνησης 23 δις ευρώ
Το ηλεκτρικό χάτσμπακ με μπαταρία θα χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα συμμαχίας CMF-BEV της Renault-Nissan. Σε σχετικές ανακοινώσεις από τα στελέχη της συμμαχίας κατά την παρουσίαση του νέου οδικού χάρτη Alliance 2030, αποκαλύφθηκε ένα κοινό σχέδιο ηλεκτροκίνησης 23 δις ευρώ.
Η Nissan ανακοίνωσε ότι το ηλεκτρικό Micra θα έχει παραπλήσια τιμή με τις εκδόσεις που φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
"Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης είναι μια από τις πιο ανταγωνιστικές στην Ευρώπη", δήλωσε ο Ashwani Gupta, COO της Nissan, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. "Για να έχεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε αυτήν την κατηγορία πρέπει να είσαι ανταγωνιστικός στην απόδοσης και στη τιμή. Η CMF-BEV θα είναι πολύ ανταγωνιστική πλατφόρμα."
Στενή σχέση
Η πλατφόρμα CMF-BEV μεταφέρει πάνω από το 60% των εξαρτημάτων από την πλατφόρμα του κινητήρα εσωτερικής καύσης CMF-B που χρησιμοποιείται από αυτοκίνητα συμμαχίας όπως το Renault Clio και το Nissan Juke, είπε ο Gupta.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε ότι η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για αυτοκίνητα μήκους από 3.900 χιλ. έως 4.200 χιλ. και θα έχει χώρο για μια μπαταρία ελαφρώς μεγαλύτερη από 50 κιλοβατώρες για αυτονομία έως και 400 χλμ.
Χαμηλότερο κόστος
Περιέγραψε την πλατφόρμα ως «εναλλάκτη» για τη μείωση του κόστους, το οποίο είπε ότι ήταν 33% χαμηλότερα το κόστος για την πλατφόρμα του επίσης μικρού ηλεκτρικού Renault Zoe, που διατίθεται τώρα στην αγορά.
«Αυτή είναι η καλύτερη compact πλατφόρμα EV στον κόσμο», είπε.
Η πλατφόρμα CMF-BEV θα χρησιμοποιείται από τις μάρκες Renault, Nissan, Dacia και Alpine και θα υποστηρίζει 250.000 αυτοκίνητα ετησίως. Ο σχετικά χαμηλός αριθμός παραγωγής υποδηλώνει ότι θα περιοριστεί η χρήση της μόνο για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη.
Το 2024
Το πρώτο αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-BEV θα κυκλοφορήσει το 2024, αλλά τα στελέχη που συμμετείχαν στην παρουσίαση δεν είπαν ποιο αυτοκίνητο θα είναι το πρώτο που θα λανσαριστεί το 2024.
Η Renault είχε δηλώσει προηγουμένως ότι το Renault 5 σε ρετρό στυλ θα λανσαριστεί το 2023, η ανακοίνωση της Πέμπτης υποδηλώνει ότι η ημερομηνία κυκλοφορίας έχει μετατεθεί προς το 2024.
Η Nissan έχει δει τη ζήτηση για το Micra να μειώνεται τα τελευταία χρόνια και οι πωλήσεις του μικρού hatchback μειώθηκαν 9%, στις 34.847 στην Ευρώπη πέρσι, σύμφωνα με στοιχεία από τον ερευνητή αγοράς της JATO Dynamics. Το Micra κατασκευάζεται επί του παρόντος στο εργοστάσιο της Renault στο Flins της Γαλλίας.
Η παραγωγή του τρέχοντος μοντέλου Nissan Micra ξεκίνησε το 2017. Τότε η Renault προέβλεψε ότι θα κατασκεύαζε περίπου 132.000 Nissan Micra ετησίως.
Η Γηραιά Ήπειρος διαδραματίζει ήδη βασικό ρόλο στην ηλεκτροκίνηση, στο πλαίσιο του οράματος Ambition 2030 της Nissan, με νέα οχήματα και τεχνολογίες να έρχονται σύντομα, όπως το νέο Nissan Ariya, ένα νέο crossover EV και την μοναδική τεχνολογία e-POWER της Nissan, που έρχεται στην Ευρώπη με τα νέα Qashqai και X-Trail.
Το μελλοντικό compact EV αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης του Alliance 2030, ενός κοινού οδικού χάρτη που ανακοινώθηκε από τις Nissan, Renault και Mitsubishi Motors και που εστιάζει στα EVs και τις δραστηριότητες συνδεδεμένης μετακίνησης.
Περισσότερες πληροφορίες για το νέο μοντέλο, συμπεριλαμβανομένης της ονομασίας του, της χρονικής στιγμής για το λανσάρισμά του, και για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα ανακοινωθούν αργότερα.