Καθώς πουλήθηκαν και τα 500 πανάκριβα Bugatti Chiron και η παραγωγή εισέρχεται στην τελική της φάση, τώρα είναι η ιδανική στιγμή για να αναλογιστούμε την συμβολή αυτού του supercar στην αυτοκίνηση και στην εξέλιξη της ιστορικής αυτοκινηβιομηχανίας.
Ως το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου που απέδωσε περισσότερους από 1.500 ίππους και αργότερα ακόμη και 1.600 ίππους, το μοντέλο έκανε την Bugatti να γίνει ο πρώτος κατασκευαστής που έσπασε το φαινομενικά άθραυστο φράγμα της ταχύτητας των 483 χλμ.
Το τέλειο αυτοκίνητο ακόμα καλύτερο
Φαινόταν αρχικά ότι είναι ένα αδύνατο έργο. Το Veyron 16.4 ήταν ήδη ένα αυτοκίνητο που επαναπροσδιόρισε τα όρια απόδοσης, πολυτέλειας και καθημερινής χρηστικότητας, αλλά οι μηχανικοί της Bugatti αντιμετώπισαν την πρόκληση να κάνουν ένα πρακτικά τέλειο αυτοκίνητο ακόμα καλύτερο. Το αποτέλεσμα ήταν το Chiron, το πρώτο υπερπολυτελές σπορ αυτοκίνητο με τουλάχιστον 1.500 ιππους. Από το 2016, κατασκευάζεται στο Molsheim της Αλσατίας, επαναπροσδιορίζοντας τα όρια του κόσμου της αυτοκινητοβιομηχανίας για άλλη μια φορά.
Το Veyron, που παρήχθη μεταξύ 2005 και 2015, εξακολουθεί να θεωρείται ένα από τα πιο προηγμένα οχήματα στον κόσμο. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε το εύρος επιδόσεων πέρα από τα 1.000 ίππων με τελική ταχύτητα πάνω από τα 400 χλμ./ώρα.
Κατά την ανάπτυξη του Bugatti Chiron, υπήρχε μια κεντρική απαίτηση για τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές: να κάνουν το καλύτερο ακόμα καλύτερο από κάθε άποψη.
«Σύμφωνα με τη μακρόχρονη παράδοση της εταιρείας, το Chiron αντιπροσωπεύει το καλύτερο, το πιο εξαιρετικό όχημα στον κόσμο. Από κάθε άποψη, πρέπει να υπερέχει – όχι απλώς να είναι γρήγορο, αλλά όμορφα σχεδιασμένο, κατασκευασμένο από τα καλύτερα υλικά, χρησιμοποιήσιμο σε όλες τις συνθήκες και ανά πάσα στιγμή και άνετο σε μεγάλα ταξίδια. Αυτό είναι που κάνει το hyper sports αυτοκίνητο πραγματικά μοναδικό», εξηγεί ο Christophe Piochon, Chief Operating Officer της Bugatti Rimac και Πρόεδρος της Bugatti Automobiles.
Ένα τέτοιο εξαιρετικό αυτοκίνητο πρέπει να φερει ένα εξαιρετικό όνομα. Το Chiron εμπνεύστηκε τον διάσημο οδηγό αγώνων, Louis Chiron, ο οποίος έτρεξε για την Bugatti μεταξύ 1926 και 1933, κερδίζοντας πολλούς αγώνες και εξασφαλίζοντας ακόμη περισσότερα βάθρα. Ήταν ο Μονεγάσκος οδηγός που κέρδισε ένα Grand Prix στην πόλη του και ήταν γνωστός ως ο καλύτερος οδηγός αγώνων στον κόσμο εκείνη τη στιγμή. Η κληρονομιά του ταιριάζει με ένα αυτοκίνητο που απλά δεν έχει όμοιο.
Πλήρης ανανέωση του Chiron
Στην καρδιά της Chiron βρίσκεται ένας κινητήρας W16 8.0 με τέσσερις υπερσυμπιεστές –όπως ακριβώς είχε και η Veyron– αλλά πλήρως επανασχεδιασμένος. Το Chiron προσφέρει ένα εκρηκτικό μείγμα ενέργειας, ισχύ 1.500 ίππους και ροπή 1.600 Nm αλλά και πρωτοποριακές τεχνικές καινοτομίες του δεν είχαν ποτέ πριν εφαρμοστεί σε αυτοκίνητο παραγωγής
Το Chiron επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ωρα σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα, στα 200 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα και στα 300 χλμ./ωρα σε μόλις 13,1 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά, μόνο στα 420 χλμ./ώρα.
Η έκδοση Chiron Super Sport, αποτελεί την εξέλιξη του αρχικού Chiron του 2016. Η Bugatti έχει ανασχεδιάσει και βελτιστοποιήσει περαιτέρω πολλά εξαρτήματα κίνησης, ανεβάζοντας την ισχύ στους 1.600 ίππους – αύξηση κατά 100 ίππους. Με τελική ταχύτητα 440 χλμ./ώρα, το Chiron Super Sport είναι το ταχύτερο σπορ αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ.
Καινοτομικό σύστημα ψύξης
Η αναβάθμιση των επιδόσεων του Chiron δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Η ψύξη του αέρα έπρεπε να βελτιωθεί σε σχέση με το Veyron για να επιτραπεί η άντληση περισσότερων από 60.000 λίτρων αέρα ανά λεπτό μέσω του κινητήρα, ενώ αναπτύχθηκε ένα εξατομικευμένο σύστημα ψυκτικού υγρού για να κυκλοφορεί 800 λίτρα νερού ανά λεπτό σε ολόκληρο το σύστημα. Το σύστημα ψύξης του Chiron έχει συνολικά 10 μονάδες και είναι το πιο εξελιγμένο σύστημα ψύξης υψηλότερης απόδοσης εγκατεστημένο σε αυτοκίνητο επιδόσεων. Ακόμη και οι καταλύτες είναι ένα αριστούργημα μηχανικής, περίπου έξι φορές μεγαλύτεροι σε μέγεθος από εκείνους ενός κανονικού αυτοκινήτου και με εσωτερική επιφάνεια των υλικών που θα κάλυπτε περισσότερα από 30 γήπεδα ποδοσφαίρου.
Το ανανεωμένο πλαίσιο βασίζεται σε ένα πλήρως ανανεωμένο μονοκόκ από ανθρακονήματα, που απαιτεί 320 τ.μ. από ανθρακονήματα. Εάν καθεμία από τις ίνες τοποθετούνταν από άκρη σε άκρη, θα εκτείνονταν σε περισσότερα από 2.500.000 χλμ., ή περίπου θα ταξίδευαν στο φεγγάρι και πίσω τέσσερις φορές. Το πλαίσιο χρησιμοποίησε την πρώτη προσαρμοστική τεχνολογία της Bugatti για να δώσει μεγαλύτερο έλεγχο στη ρύθμιση ύψους του πλαισίου, στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και υποβοηθούμενο τιμόνι, την τετρακίνηση, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, το σύστημα αεροδυναμικού ελέγχου και τον έλεγχο ευστάθειας και φρένων.
Τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας και άνεσης
Από το πρώτο κιόλας Chiron, κάθε όχημα πληροί τα υψηλότερα πρότυπα πολυτέλειας, άνεσης, καθημερινής οδηγικότητας και ανθεκτικότητας. Κάθε όχημα, έχει αναπτυχθεί προσεκτικά και υπόκειται σε ακραία φορτία προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη ασφάλεια, αξιοπιστία και άνεση σε όλα τα περιβάλλοντα. Μόνο μετά από έναν εξαιρετικά εις βάθος έλεγχο ποιότητας χρησιμοποιούνται τα εξαρτήματα στο αυτοκίνητο. Κάθε σύστημα μετάδοσης κίνησης λειτουργεί για οκτώ ώρες σε πάγκο δοκιμών επιδόσεων πριν εγκατασταθεί στο Chiron. Οι εργαζόμενοι σφίγγουν τουλάχιστον 3.800 βίδες και τις ελέγχουν αρκετές φορές, συναρμολογώντας περισσότερα από 1.800 μεμονωμένα εξαρτήματα σε ένα ενιαίο, ενοποιημένο έργο μηχανικής τέχνης.
Κάθε αυτοκίνητο υπόκειται σε εκτεταμένη διαδικασία απόδοσης και ποιότητας για πολλές ημέρες πριν παραδοθεί στον πελάτη. Εκτός από τον έλεγχο όλων των λειτουργιών του οχήματος, η Bugatti είναι σχολαστική όσον αφορά το φινίρισμα του υλικού και τη βαφή. Χρειάζονται τρεις εβδομάδες για να εφαρμοστούν οι μεμονωμένες στρώσεις χρώματος στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Ο εκτεθειμένος άνθρακας, για τον οποίο η Bugatti είναι ο ηγέτης της αγοράς όσον αφορά την ποιότητα παραγωγής, έχει έξι στρώσεις, ενώ το top coat έχει έως και οκτώ. Ανάμεσα σε κάθε βήμα, η εργασία εξετάζεται προσεκτικά, με κάθε στρώμα που εφαρμόζεται, τρίβεται και γυαλίζεται με το χέρι.
Το Chiron σπάει πολλά παγκόσμια ρεκόρ
Η Bugatti έχει σπάσει πολλά παγκόσμια ρεκόρ με το Chiron. Τον Αύγουστο του 2017, το Chiron έφτασε από τα 0 στα 400 χλμ./ωρα και επέστρεψε στα 0 χλμ./ώρα ξανά σε 41,96 δευτερόλεπτα – χρόνος ρεκόρ. Τον Αύγουστο του 2019, η Bugatti ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που έσπασε το όριο των 483 χλμ./ωρα. Με τελικη ταχυτητα 490.484 χλμ./ωρα, η Bugatti σημείωσε νέο ρεκόρ ταχύτητας. Ποτέ άλλοτε παραγωγός αυτοκινήτων δεν είχε φτάσει σε τέτοιες ταχύτητες. Αυτό το ρεκόρ παραμένει μέχρι σήμερα.
Και τα 500 προγραμματισμένα οχήματα Chiron έχουν πουληθεί και η Bugatti κοιτάζει το μέλλον. Η ανάπτυξη νέων έργων προχωρά καθημερινά. Ακριβώς όπως θα ήθελε ο Ettore Bugatti, και ο οποίος είπε κάποτε: «Αν είναι συγκρίσιμο, δεν είναι πια Bugatti».