Η απόφαση της Οργανωτικής Επιτροπής το Automobile Club de Monaco (ACM), στηρίχθηκε στην ανάγκη να δημιουργηθούν εορτασμοί για τον αγώνα που συμπληρώνει φέτος παρουσία 90 χρονών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Το 95% της διαδρομής έχει τροποποιηθεί, σε σχέση με πέρσι και επιλέχθηκαν πολύ απαιτητικές ειδικές διαδρομές στις Alpes-Maritimes και Alpes-de-Haute-Provence.
Σήμερα η εκκίνηση
Η επίσημη έναρξη του 90ου Ράλι Μόντε Κάρλο έχει προγραμματιστεί για σήμερα Πέμπτη 20 Ιανουαρίου στις 18:45 στη πλήρως ανακαινισμένη και ακόμα μαγευτική πλατεία του καζίνο. Το πρώτο νυχτερινό σκέλος θα αποτελείται από δύο πολύ γνωστά ειδικές διαδρομές που έχουν συνολικό μήκος 38,45 χλ.: Lucéram / Lantosque (SS1 – 15,20 χλμ. – 08:18pm) και La Bollène-Vésubie / Το Moulinet (SS2 – 23,25 χλμ. – 09:31pm).
Αύριο Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, τα πληρώματα θα κατευθυνθούν στο βόρειο τμήμα του Alpes-Maritimes για το δεύτερο σκέλος του αγώνα, το οποίο περιλαμβάνει ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 97,86 χλμ., σε δύο κύκλους τριών ειδικών διαδρομών κοντά στο Mercantour.
Προγραμματίστηκε μια μεσημεριανή παύση για ανασυγκρότηση και αλλαγή ελαστικών στο Puget-Théniers στη μέση της πιο δύσκολης μέρας του ράλι. Οι ειδικές διαδρομές: Roure / Beuil (SS3/6 –18,33 χλμ. – 9:14 π.μ. / 2:16 μ.μ.), Guillaumes / Péone / Valberg (SS4/7 – 13,49 χλμ. – 10:17 π.μ. /3:19 μ.μ.), και Val-de-Chalvagne / Entrevaux (SS5/8 – 17,11 χλμ. – 11:35 π.μ./4:37 μ.μ.)
Το τρίτο σκέλος θα διεξαχθεί στο Alpes-de-Haute-Provence το Σάββατο 22 Ιανουαρίου για 92,46 χλμ. ξεκινώντας με την ειδικη διαδρομη Le Fugeret / Thorame-Haute» (SS9 – 16,80 χλμ. – 8:17 π.μ.) με το παρατσούκλι La Colle SaintMichel από ειδικούς του σπορ. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ένας διπλός κυκλος, πριν και μετά από μια μεσημεριανή παύση στο Digne-lesBains για ανασυγκρότηση και αλλαγή ελαστικών. Μια ολοκαίνουργια ειδική διαδρομή η Saint-Jeannet / Malijai » (SS10/12 –17,04 χλμ. – 10:08am / 2:08pm) θα συνδυαστεί με το Saint-Geniez / Thoard (SS11/13 –20,79 χλμ. – 11:16 π.μ. / 3:16 μ.μ.) μέσω του Authon και του πολύ απαιτητικού Col de Fontbelle, όλα αυτά χωρίς καμία δυνατότητα εξυπηρέτησης κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάτι που σίγουρα θα αποδειχτεί εξαντλητικό για τους υπόλοιπους πληρώματα.
Προκειμένου να ολοκληρωθεί η 90η έκδοση, την Κυριακή 23 Ιανουαρίου, τέσσερις ειδικές συνολικού μήκους 67,26 χλμ. θα ακολουθήσουν, χωρίς να επιτρέπεται καμία υπηρεσία, στα βορειοδυτικά του Alpes-Maritimes, κοντά στο
Alpes-de-Haute-Provence. Κάθε ειδική θα διεξαχθεί δύο φορές, ξεκινώντας με έναν νέο τομέα La Penne /Collongues » (SS14/16 – 19,37 χλμ. – 8:45am / 10:53am) και συνεχίζοντας με Briançonnet / Entrevaux » (SS15/17 – 14,26 χλμ. – 10:08am / 12:18pm) μέσω Col du Buis και Val-de-Calvagne, όπου η δεύτερη διαδρομή θα είναι το Power Stage. Τα εναπομείναντα πληρώματα θα μπορούν στη συνέχεια να επιστρέψουν στο Μονακό 02:00 μ.μ. για να διασχίσουν τη γραμμή τερματισμού. Η παραδοσιακή Τελετή Απονομής Βραβείων θα γίνει στη Πλατεία Καζίνο.
M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1
Το νέο M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 είναι έτοιμο να κατακτήσει και να εξηλεκτρίσει τις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, το οποίο περνά από φέτος στη νέα, υβριδική εποχή του, με αφετηρία το Ράλι Μόντε Κάρλο, η αυλαία του οποίου ανοίγει και επίσημα αύριο.
Η Ford και η M-Sport παρατάσσουν για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς τέσσερα Ford Puma Hybrid Rally, με οδηγούς τους Craig Breen, Adrien Fourmaux, Gus Greensmith, αλλά και τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο FIA World Rally Championship, Sébastien Loeb.
Λειτουργώντας με παρόμοιες αρχές με την έκδοση παραγωγής του Puma EcoBoost Hybrid στο οποίο και βασίζεται,1 το νέο M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford. Ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης επόμενης γενιάς ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την οδήγηση και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία 3,9 kWh. Στη συνέχεια, η ενέργεια χρησιμοποιείται ως «συμπλήρωμα» στις επιδόσεις που προσφέρει ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας EcoBoost των 1,6 λίτρων με επαναλαμβανόμενες «ενέσεις ισχύος» διάρκειας έως και τριών δευτερολέπτων με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW.
Ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης της κίνησης
Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης της κίνησης για να κινηθεί σε πόλεις, στο service park και σε επιλεγμένα τμήματα μεταξύ των ειδικών διαδρομών του αγώνα, χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρική ισχύ. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί χρησιμοποιώντας μια εξωτερική πηγή στα ειδικά σημεία σέρβις μεταξύ των ειδικών διαδρομών, με μια επαναφόρτιση να διαρκεί περίπου 25 λεπτά.
Επιπλέον, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας FIA WRC Rally1 θα χρησιμοποιήσουν ένα μη ορυκτό καύσιμο από τη σεζόν του 2022, που συνδυάζει συνθετικά και βιοδιασπώμενα στοιχεία, δημιουργώντας έτσι ένα καύσιμο 100% βιώσιμο.
Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί θεαματικά πλάνα από τις δοκιμές και την προετοιμασία των πληρωμάτων εν όψει του πρώτου αγώνα για το 2022.