Μια βρετανική εταιρεία επινόησε έναν φορητό φορτιστή, ο οποίος αναμένεται να διευκολύνει τους οδηγούς αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV) είναι η δυσκολία στη φόρτιση τους. Ειδικότερα οι κάτοικοι των πόλεων και των πυκνοκατοικημένων περιοχών, συναντούν πολλές δυσκολίες στη φόρτιση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρά τις προσπάθειες της πολιτείας να αυξήσει το δίκτυο των σημείων φόρτισης.
Ο πληθυσμός, η πυκνότητα του πληθυσμού και η έκταση των πόλεων είναι οι παράγοντες που μελετούν οι κυβερνήσεις για να παρέχουν δίκτυα φόρτισης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV). Στη λίστα με τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις του κόσμου, περιλαμβάνονται και τρεις πόλεις της Ελλάδας, Η Νεάπολη Θεσσαλονίκης, η Καλλιθέα της Αττικής και η Νέα Σμύρνη.
Φόρτιση στο ιδιωτικό γκαράζ
Το ιδανικό για τους κάτοχους των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι να φορτίζουν το αυτοκίνητο τους στο γκαράζ τους σπιτιού τους, κατά την διάρκεια της νύχτας. Η δεύτερη καλύτερη επιλογή είναι να το φορτίζουν στο δημόσιο δίκτυο που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το σπίτι τους, λαμβάνοντας υπόψη τους και την πιθανότητα κλοπής είτε ζημίας στο εξωτερικό καλώδιο φόρτισης.
Μια έρευνα που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι οι κάτοχοι αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θέλουν να φορτίζουν το αυτοκίνητο τους στο σπίτι τους, κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ωστόσο περίπου το 40% των κάτοχων EV δεν μπορούν να φορτίσουν το αυτοκίνητο τους στο σπίτι τους επειδή δεν διαθέτουν χώρο στάθμευσης είτε γιατί δεν υπάρχει σταθμός φόρτισης σε κοντινή απόσταση από το σπίτι τους. Επίσης, συνήθως η δημόσια χρέωση είναι και ακριβή.
Δεν υπάρχει ιδιωτικός χώρος στάθμευσης
Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου το 40% των σπιτιών - που αντιστοιχούν σε περίπου 8,5 εκατομμύρια ακίνητα - δεν έχουν καθορισμένο ιδιωτικό χώρο στάθμευσης.
Αυτό είναι ένα ιδιαίτερο σοβαρό ζήτημα για όσους κατέχουν EV, καθώς όσους θέλουν να αποκτήσουν EV γιατί είτε πρέπει να βρουν έξυπνους τρόπους για να φορτίσουν το αυτοκίνητο έξω από το σπίτι τους και το διαμέρισμα τους είτε να βασιστούν στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης.
Η παροχή ρεύματος από το δημόσιο δίκτυο φόρτισης όμως είναι σημαντικά ακριβότερη σε σύγκριση με την ίδια ποσότητα ηλεκτρικού ρεύματος που απαιτείται για να φορτισθεί το EV στο σπίτι του ιδιοκτήτη.
Φορτιστής βαλίτσα
Μια βρετανική εταιρεία επινόησε τον φορητό φορτιστή EV ZipCharge Go. Πρόκειται για έναν φορτιστή σε τροχούς, όχι μεγαλύτερος από μια συμπαγή βαλίτσα, που έχει σχεδιαστεί για να κάνει εύκολη και οικονομική την φόρτιση του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να γίνει όπου και αν έχει σταθμεύσει το αυτοκίνητο. Ο φορητός φορτιστής EV ZipCharge Go, φορτίζεται από οποιαδήποτε πρίζα και στη συνέχεια, μεταφέρεται με ρόδες στο EV χρησιμοποιώντας την ανασυρόμενη λαβή. Η σύνδεση με τη θύρα φόρτισης γίνεται χρησιμοποιώντας ένα τυπικό καλώδιο τύπου 2.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο φορητός φορτιστής ηλεκτρικών οχημάτων που μοιάζει με βαλίτσα και χωράει στο πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου και οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στο τέλος του 2022. Προσφέρει αυτονομία 32 χλμ. με φόρτιση μισής ώρας.
Κόστος
Η τιμή εκτιμάται ότι είναι περίπου το ίδιο κόστος με έναν οικιακό φορτιστή, περίπου 960 ευρώ. Υπάρχει δυνατότητα ενοικίασης του φορητού φορτιστή ηλεκτρικών οχημάτων, με μηνιαία συνδρομή περίπου 60 ευρώ.
Η υψηλή του τεχνολογική υποδομή, εξασφαλίζει την φόρτιση του τις ώρες που το δημόσιο δίκτυο παροχής ρεύματος δεν έχει μεγάλη ζήτηση για ηλεκτρικό ρεύμα. Το έξυπνο λογισμικό του αναζητά τις καλύτερες τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, μειώνοντας το κόστος και το ανθρακικό αποτύπωμα. Χρεώνοντας ελάχιστα, αλλά συχνά, βοηθά στην εξισορρόπηση του τοπικού δικτύου και στη μείωση της ζήτησης τις ώρες αιχμής.
Η ενσωματωμένη συνδεσιμότητα 4G επιτρέπει στους χρήστες να διαχειρίζονται απομακρυσμένα τον φορτιστή μέσω της εφαρμογής ZipCharge για κινητά για να παρακολουθούν τη συσκευή και να προγραμματίζουν την φόρτιση του, ώστε το power bank να είναι πάντα έτοιμο.