Ένα τόσο απλό αυτοκίνητο όπως το θρυλικό Mazda MX-5 μπορεί να γίνει το σύμβολο της αυτοκίνησης; Κι όμως μπορεί, να φτάσει στη κορυφή, να μπει στη καρδιά μας και να μας προσφέρει την υπέρτατη ευχαρίστηση της οδηγικής απόλαυσης με τους πίσω τροχούς να στριγγλίζουν ασταμάτητα.
Οι διθυραμβικές κριτικές για το θρυλικό Mazda MX-5 συνεχίζουν ακόμα και μετά από τρείς δεκαετίες και 1.1 εκατομμύρια μονάδες που έχουν πουληθεί.
Το roadster που αγαπάει όλος ο κόσμος έχει εξελιχθεί με τα χρόνια και έχει αποκτήσει στυλ που κόβει την ανάσα. Ωστόσο, παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του Jinba Ittai που φέρνει τον οδηγό και το αυτοκίνητο σε απόλυτη αρμονία. Η τελευταία έκδοση είναι ακόμα πιο στιβαρή στις καμπύλες της, χάρη σε μια μοναδική νέα τεχνολογία.
Αυτοπεποίθηση
Το Kinematic Posture Control (KPC) προσφέρεται αποκλειστικά στο MX-5 του 2022, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και την άνεση, είτε αφορά την οδήγηση σε δύσκολους επαρχιακούς δρόμους είτε σε πίστες αγώνων. Το KPC χρησιμοποιεί στιγμιαίες ρυθμίσεις πέδησης για να αυξήσει τη σταθερότητα της πίσω ανάρτησης και την κύλιση του αμαξώματος κατά τις στροφές, ενισχύοντας τη χαρακτηριστική συμπεριφορά του στον δρόμο- ιδιαίτερα όταν το αυτοκίνητο ωθείται στα όριά του.
Σχεδιαστικά, η μάρκα προσθέτει επιπλέον νέες χρωματικές επιλογές εσωτερικά και εξωτερικά για τη νέα έκδοση του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου της, που έχει βραβευθεί με το Car Design of the Year. Αυτά περιλαμβάνουν ένα νέο λαμπερό εξωτερικό φινίρισμα Platinum Quartz Metallic, ένα έντονο χρωματισμένο εσωτερικό Terracotta με εξαιρετικά απαλό δέρμα Nappa και μια εκλεπτυσμένη επιλογή μαλακής οροφής σε σκούρο μπλε χρώμα.
Σαν διαβήτης
Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η ξεχωριστή οδική του συμπεριφορά - σαν διαβήτης - που συνοδεύεται από την πρωτοποριακή ελαφριά κατασκευή του και την τέλεια ισορροπία, ο πολύστροφος κινητήρας Skyactiv-G (που πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d χωρίς φίλτρο μικροσωματιδίων) σε συνδυασμό με το εξαιρετικά ακριβές χειροκίνητο κιβώτιο και την ηρεμία μιας ολοκληρωμένης σειράς διαθέσιμων τεχνολογιών υποβοήθησης οδήγησης κάτω από την ομπρέλα του i-Activsense.
Οπτικά, το Mazda MX-5 του 2022 παραμένει πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία του Kodo, χάρη στην οποία κατέκτησε τον τίτλο του World Car Design of the Year καθώς και του World Car of the Year το 2016.
Το μοντέλο διατηρεί το εμβληματικό του στυλ, θολώνοντας τα όρια μεταξύ εξωτερικού και εσωτερικού, και τονίζει ταυτόχρονα τις τέλεια ισορροπημένες αναλογίες του, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό κέντρο βάρους του.
Το Platinum Quartz Mettalic είναι μια νέα εξωτερική επιλογή, η οποία συνδυάζει ένα μεταξένιο λευκό ημιδιαφανές φινίρισμα αμαξώματος που μοιάζει με χαλαζία. Προσθέτει ένα επίπεδο κλάσης, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το νέο εσωτερικό Terracotta, το οποίο διαθέτει δέρμα Nappa με ζωντανά χρώματα υψηλής ποιότητας το οποίο είναι απαλό στην αφή. Αυτές οι δύο νέες επιλογές συνδυαστικά, δημιουργούν μια αίσθηση ελευθερίας και απόλαυση της ζωής.
Η μαλακή οροφή του roadster, η οποία ανοίγει και κλείνει με μια κίνηση του καρπού, είναι πλέον διαθέσιμη σε σκούρο μπλε. Αυτό προσφέρει νέες δυνατότητες για μια καθαρά μοντέρνα επιλογή, για παράδειγμα μαζί με χρώματα αμαξώματος όπως το Machine Grey Premium Metallic.
Ηλεκτροκίνητη σκληρή οροφή
Η ηλεκτροκίνητη σκληρή οροφή RF προσθέτει στο μοντέλο την ιδανική πινελιά design και άνεσης. Η πλήρως αυτόματη, τριών τμημάτων, σκληρή οροφή προσφέρει στον πελάτη τα πλεονεκτήματα των δύο κόσμων των σπορ αυτοκινήτων: Την οδήγηση στον ανοιχτό ορίζοντα και την πρόσθετη ασφάλεια ενός κουπέ με σκληρή οροφή.
Η οροφή τύπου RF είναι η ταχύτερα ανοιγόμενη σκληρή οροφή στην αγορά χάρη στον εξαιρετικά ευφυή και μικρό μηχανισμό ο οποίος ανοίγει και κλείνει την οροφή σε μόλις 13 δευτερόλεπτα – ακόμα και εν κινήσει μέχρι τα 10 χλμ./ώρα. Χάρη στην ηχομόνωση της στιβαρής οροφής, το Mazda MX-5 RF εξασφαλίζει απαράμιλλο επίπεδο άνεσης.
Στο εσωτερικό, οδηγός και συνοδηγός κάθονται χαμηλότερα από ότι στις προηγούμενες γενιές, και απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα καθώς και ευκολότερη ρύθμιση των καθισμάτων και χειρισμό των θυρών. Η κολόνα του τιμονιού είναι ρυθμιζόμενη όχι μόνο σε ύψος αλλά και σε απόσταση, με το τιμόνι, τα όργανα και τα χειριστήρια όλα τοποθετημένα συμμετρικά κατά μήκος ενός μόνο άξονα για εύκολη ανάγνωση.
Η τρέχουσα τέταρτη γενιά της Mazda, επωφελείται επίσης από τις κατασκευαστικές τροποποιήσεις του πλαισίου και του αμαξώματος, καθώς και από τις βελτιώσεις του κινητήρα για αύξηση της ισχύος και της αποδοτικότητας του καυσίμου. Ως αποτέλεσμα, η Mazda ήταν σε θέση να συμμορφωθεί με τις αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 6d (που τέθηκαν σε ισχύ το 2021) χωρίς να χρειάζεται φίλτρο μικροσωματιδίων για κανέναν από τους βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G υψηλής συμπίεσης και υψηλών στροφών που προσφέρονται με το MX-5.
Ο 2.000 Skyactiv-G ανταποκρίνεται με πολύ μεγαλύτερη αμεσότητα σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών, αντιδρά πολύ πιο γρήγορα στις εντολές του γκαζιού και ακούγεται πολύ πιο ζωντανός, διατηρώντας ταυτόχρονα και την κατανάλωση σε χαμηλό επίπεδο. Το όριο λειτουργίας βρίσκεται στις 7.500 rpm με απόδοση 184 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή των 20,6 χλγμ. είναι ήδη διαθέσιμη στις 4.000 σ.α.λ.
Με τον κινητήρα Skyactiv-G 2.0, το MX-5 soft-top επιταχύνει από 0 -100 χλμ./ώρα σε 6,5΄΄ και η τελική του ταχύτητα είναι 219 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση και στις δύο εκδόσεις είναι 6,9 λίτρα/100χλμ. (CO2: 157-156 γαρμ/χλμ.. Για ακόμα περισσότερη βελτίωση της κατανάλωσης, ο Skyactiv-G 2.0 εφοδιάζεται με το σύστημα i-Eloop, ένα σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, και το σύστημα start-stop που ονομάζεται Mazda i-stop.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον Skyactiv-G 1.5, που αποδίδει 132 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 15,6 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ. Και οι δύο εκδόσεις με τον κινητήρα Skyactiv-G 1.5 εμφανίζουν κατανάλωση 6,1 λιτρα/100χλμ. και εκπομπές CO2 138 γραμ./χλμ. Εφοδιάζονται επίσης και με το σύστημα i-Eloop, για ανάκτηση ενεργείας κατά το φρενάρισμα και το i-stop, το σύστημα start-stop. Οι κινητήρες συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων Skyactiv-MT που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το MX-5 και κίνηση πίσω.