Η Toyota αγκαλιάζει το υδρογόνο

Η ιαπωνική μάρκα λανσάρει και το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο bZ4X ενώ στρέφεται και προς το φθηνό και αποδοτικό υδρογόνο.
Η Toyota αγκαλιάζει το υδρογόνο

Η Toyota, ενισχύει την θέση της στη παγκόσμια προσπάθεια για μείωση των εκπομπών των αυτοκινήτων αναπτύσσοντας την τεχνολογία του υδρογόνου. Συγκεκριμένα η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου που πρώτη δημιούργησε την πληρέστερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων, κατασκεύασε ένα νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει υδρογόνο αντί για βενζίνη είτε ντίζελ.

Δυσκολίες στην ηλεκτροκίνηση

Η ιαπωνική μάρκα, λανσάρει και το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο bZ4X αλλά προφανώς ενστερνιζόμενη τις δυσκολίες στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, στρέφει το ενδιαφέρον της  στο φθηνό και αποδοτικό υδρογόνο που εύκολα παράγεται και αποθηκεύεται. Η παροχή του στους ιδιοκτήτες υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων γίνεται σε αρκετές χώρες ήδη μέσω του δικτύου τροφοδοσίας στους υπάρχοντες σταθμούς υγρών καυσίμων.

Η πρώτη της κίνηση ήταν να παρουσιάσει την τεχνολογία ενός θερμικού κινητήρα υδρογόνου που βρίσκεται σε πειραματικό επίπεδο με το GR Yaris. Το πειραματικό υδρογονοκίνητο GR Yaris μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα με το πειραματικό, υδρογονοκίνητο Corolla Sport, που τρέχει αυτή τη στιγμή στη σειρά αγώνων Super Taikyu στην Ιαπωνία. Η ισχύς παρέχεται από έναν τροποποιημένο κινητήρα του GR Yaris που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο. Η τεχνολογία θερμικού κινητήρα υδρογόνου προσφέρει σχεδόν μηδενικούς ρύπους διατηρώντας τον ήχο και την αίσθηση που χαρακτηρίζει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η εξέλιξη συνεχίζεται σε απαιτητικές αγωνιστικές συνθήκες στην Ιαπωνία.



Κινητήρας που καίει υδρογόνο

Το υδρογόνο, τα ρεζερβουάρ καυσίμου και η διαδικασία ανεφοδιασμού του πειραματικού οχήματος είναι ίδια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο Mirai παραγωγής, τη ναυαρχίδα της Toyota στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου.

Ωστόσο, ενώ το Mirai χρησιμοποιεί τη χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας, το πειραματικό GR Yaris διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης με χρήση υδρογόνου.

Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία θερμικού κινητήρα υδρογόνου εξακολουθεί να βρίσκεται στα πρώιμα στάδια της θεωρητικής εξέλιξης και πειραματισμού - έχοντας ξεκινήσει το 2017 χωρίς να έχει φτάσει ακόμα σε επίπεδο εμπορευματοποίησης - το πειραματικό υδρογονοκίνητο Corolla Sport της Toyota ήδη εντυπωσιάζει με τις υψηλές επιδόσεις του σε διοργανώσεις  του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ιαπωνία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας πρέπει να κατασκευάζει άριστα επιβατικά αυτοκίνητα. Για το σκοπό αυτό, οι κατασκευαστές πρέπει να συμμετέχουν σε αγώνες αυτοκινήτων προκειμένου να δοκιμάζουν την αξιοπιστία και τις επιδόσεις του αυτοκινήτων τους για να έχουν μία εικόνα των μέγιστων δυνατοτήτων τους. Μέσα από τους αγώνες προκύπτει πρόοδος, αλλά και ενθουσιασμός μεταξύ των οπαδών του αθλήματος. Στόχος των αγώνων δεν είναι απλά να ικανοποιούμε την περιέργειά μας, αλλά να προωθούμε την εξέλιξη της ιαπωνικής βιομηχανίας επιβατών οχημάτων.» Kiichiro Toyoda, Ιδρυτής της Toyota Motor Corporation

Τα πειραματικά υδρογονοκίνητα GR Yaris και το Corolla Sport έχουν τον ίδιο G16E-GTS, 1.6, εν σειρά 3-κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που βρίσκει κανείς στο βραβευμένο GR Yaris, αλλά με τροποποιημένο σύστημα τροφοδοσίας και έγχυσης καυσίμου, για χρήση υδρογόνου ως καύσιμο.



Δοκιμές στους αγώνες

Το πειραματικό υδρογονοκίνητο Corolla Sport τρέχει ήδη στη σειρά αγώνων Super Taikyu στην Ιαπωνία από φέτος το Μάιο υπό τον βραχίονα της ROOKIE Racing της Toyota GAZOO Racing όπου η ομάδα αποδέχτηκε την πρόκληση να δοκιμάσει τον πειραματικό θερμικό κινητήρα υδρογόνου στο απαιτητικό περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

«Έχουμε κάνει το πρώτο βήμα για να αγωνιστούμε και να εξελίξουμε τον κινητήρα υδρογόνου μας αποδεχόμενοι την πρόκληση. Φαντάζομαι ότι τα πράγματα θα είναι λίγο διαφορετικά σε 10 χρόνια από τώρα, και ελπίζω ο κόσμος να κάνει μία αναδρομή στο παρελθόν και να δει πώς αποδεχτήκαμε την πρόκληση με θετικό πνεύμα και απολαύσαμε την κάθε στιγμή αυτού του εγχειρήματος.»

Akio Toyoda, Πρόεδρος της Toyota Motor Corporation.

Το υδρογόνο έχει ταχύτερο ρυθμό καύσης από τη βενζίνη, με αποτέλεσμα μία καλή απόκριση σε συνδυασμό με μία εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση. Πέραν του ότι είναι εξαιρετικά καθαρή, η καύση του υδρογόνου έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι προσδίδει απόλαυση στην οδηγική εμπειρία θυμίζοντας σε ήχο και αίσθηση τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ανθρακική ουδετερότητα

Με απώτερο σκοπό την ανθρακική ουδετερότητα, η Toyota έχει ενισχύσει τις προσπάθειές της, μεταξύ άλλων στοχεύοντας να προωθήσει τη χρήση υδρογόνου αυξάνοντας τη δημοτικότητα των FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) μοντέλων της και πολυάριθμων ακόμα προϊόντων που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου. Εξελίσσοντας περαιτέρω τις τεχνολογίες κινητήρα υδρογόνου μέσα από τη συμμετοχή της σε αγωνιστικές διοργανώσεις, η Toyota θα στοχεύσει στην υλοποίηση μιας ακόμα καλύτερης κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v