Lexus RZ: Επαναπροσδιορίζει την εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης

Το αμιγως ηλεκτρικό RZ υπόσχεται πιο δυναμικές επιδόσεις από οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας του.
Lexus RZ: Επαναπροσδιορίζει την εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης

Η Lexus, έδωσε στη δημοσιότητα ένα teaser του νέου RZ BEV (Battery Electric Vehicle) που θα κάνει το ντεμπούτο του το πρώτο εξάμηνο του 2022. Πρόκειται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της πολυτελούς μάρκας που περιλαμβάνει πολλά μοντέλα All Electirc Plug-in Hybrid (PHEVs) και Hybrid Electric (HEVs) μέχρι το 2025.

Το αμιγώς ηλεκτρικό RZ υπόσχεται πιο δυναμικές επιδόσεις από οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας του χάρη στην ειδική, νέα αρθρωτή πλατφόρμα e-TNGA που προσφέρει καινοτομική τοποθέτηση και ενσωμάτωση της μπαταρίας, των ηλεκτροκινητήρων, του συστήματος ελέγχου κίνησης DIRECT4 και της πρωτοποριακής τεχνολογίας steer-by-wire.

Ορόσημο στην luxury οδηγική εμπειρία

Έχοντας εξελιχθεί στο πλαίσιο της φιλοσοφίας ‘Lexus Driving Signature’, είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για να αποτελέσει ένα νέο ορόσημο στον χώρο της luxury οδηγικής εμπειρίας, προσφέροντας στον οδηγό μία επιμελημένη και οικεία σύνδεση με το όχημά του, με κύρια χαρακτηριστικά τη γραμμικότητα, τον έλεγχο και την εμπιστοσύνη.

Πρωτοποριακή πλατφόρμα                                                                                        

Το νέο RZ είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο Lexus που αναπτύσσεται στην πλατφόρμα e-TNGA η οποία δημιουργήθηκε ειδικά για μοντέλα BEV. Οι μηχανικοί έχουν αναβαθμίσει εκτενώς την πλατφόρμα για να πετύχουν μία πιο δυναμική και αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία που πληροί τις προσδοκίες των οδηγών Lexus. Η υποδαπέδια, διαμήκης τοποθέτηση της μπαταρίας καθιστά πιο άκαμπτη τη δομή του οχήματος, χαμηλώνει το κέντρο βάρους και βοηθά στην απορρόφηση θορύβων και κραδασμών. Επιπλέον, ελαφρύτεροι και πιο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες επιτρέπουν καλύτερη διαχείριση του βάρους.



Νέο σύστημα ελέγχου κίνησης

Μία δεύτερη βασική τεχνολογία που εισάγεται είναι ένα αποκλειστικό νέο σύστημα ελέγχου κίνησης, με την ονομασία DIRECT4. Αυτό ελέγχει τη θέση του οχήματος έτσι ώστε να δημιουργεί μία απρόσκοπτη σύνδεση μεταξύ του οδηγού και του αυτοκινήτου – προσφέροντας μία αίσθηση απόλυτου ελέγχου. Για τη διαχείριση της σχεδόν ακαριαίας ροπής του RZ, το σύστημα DIRECT4 ελέγχει δυναμικά τους ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα, βελτιστοποιώντας συνεχώς την κινητήρια δύναμη σε κάθε τροχό, σε συνάρτηση με τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι και τις συνθήκες του δρόμου. Με άμεση απόκριση, το αυτοκίνητο μπορεί να αλλάζει από εμπρόσθια κίνηση (FWD) σε πίσω κίνηση (RWD) – ή σε οποιονδήποτε ενδιάμεσο συνδυασμό – σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Ο οδηγός μπορεί να προσβλέπει σε εξαιρετικό κράτημα που θα προσφέρει μία νέα αίσθηση αυτοπεποίθησης και απόλαυσης, ανακοίνωσε η πολυτελής μάρκα.

Προηγμένο σύστημα Steer-By-Wire

Η τρίτη βασική τεχνολογία είναι το προηγμένο σύστημα Steer-By-Wire, που λειτουργεί χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ συστήματος διεύθυνσης και τροχών, εξαλείφοντας ουσιαστικά την υστέρηση ανάμεσα στις εντολές του οδηγού  και την απόκριση του οχήματος. Ο συνδυασμός αυτού με την άμεση ροπή του DIRECT4 δημιουργεί ένα δυναμικό αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, ο λόγος υποπολλαπλασιασμού του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, με αποτέλεσμα μία εξαιρετική ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και αξιόπιστη ευστάθεια στον αυτοκινητόδρομο. Την ίδια στιγμή, το σύστημα Steer-By-Wire επαναπροσδιορίζει την οδηγική εμπειρία καθώς τα χέρια του οδηγού δεν χρειάζεται να διασταυρώνονται πάνω από το τιμόνι για την ολοκλήρωση μιας στροφής. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να εκτελεί σλάλομ ή να κάνει αναστροφές σχήματος U με το νέο RZ με περιστροφή του τιμονιού κατά περίπου 150°. Επίσης αυτό προσφέρει πλεονεκτήματα και στον τομέα της ασφάλειας καθώς τα χέρια του οδηγού βρίσκονται συνεχώς στο τιμόνι.



Ορθογώνιου σχήματος τιμόνι

Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα του συστήματος steer-by-wire είναι ότι το τιμόνι δεν χρειάζεται πλέον να είναι στρογγυλό. Στο νέο RZ, αντικαθίσταται από ένα ορθογώνιου σχήματος τιμόνι τύπου yoke, που βελτιώνει την ορατότητα του οδηγού στο ταμπλό. Αυτό ανοίγει νέες δυνατότητες για τους σχεδιαστές της Lexus στην εξέλιξη της φιλοσοφίας ‘Tazuna’ για το cockpit που έκανε το ντεμπούτο της στο πρόσφατα λανσαρισμένο πολυτελές NX SUV. Tazuna είναι Ιαπωνική λέξη για τα ‘γκέμια ενός αλόγου’ και σύμβολο βαθιάς σύνδεσης με-ταξύ του οδηγού και του αυτοκινήτου του. Το νέο BEV της Lexus θα αναβαθμίσει τη φιλοσοφία Tazuna, με μία νέα διάταξη οργάνων και οθονών, τοποθετημένων στο πεδίο ορατότητας του οδηγού για αύξηση τόσο της ασφάλειας όσο και της άνεσης.

Όπως το πρώτο Lexus μεταμόρφωσε την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων πριν από 30 και πλέον χρόνια, το νέο Lexus RZ είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για να αναθεωρήσει τα πρότυπα σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής, τη δυναμική συμπεριφορά και την τεχνολογία εξηλεκτρισμού στην ταχέως αναπτυσσόμενη premium κατηγορία BEV, τονίζει η πολυτελής ιαπωνική μάρκα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v