Η ταχύτητα ήταν πάντα πρωταρχικής σημασίας για τους κατασκευαστές των supercar αλλά τώρα κάνουν τον πιο δύσκολο αγώνα στην ιστορία τους για να δημιουργήσουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών πριν η πολιτική για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, απαγορεύσει την χρήση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ferrari και η Mercedes-Benz στρέφονται σε νεοσύστατες εταιρείες όπως η εταιρεία ηλεκτροκινητήρων YASA με έδρα την Οξφόρδη για να πάρουν την τεχνογνωσία και την τεχνολογία που θα τους επιτρέψει να επιλύσουν τα προβλήματα που συνοδεύουν την ηλεκτροκίνηση, και να δημιουργήσουν ξεχωριστά μοντέλα μηδενικών ρύπων, ιδιαίτερα υψηλών επιδόσεων, όπως ταιριάζει στη θέση αυτών των μαρκών.
Οι μπαταρίες είναι εξαιρετικά βαριές και οι ηλεκτρικοί κινητήρες υπερθερμαίνονται αν κινούνται συνεχώς και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτά τα προβλήματα καλούνται να διαχειριστούν οι μηχανικοί των αυτοκινητοβιομηχανιών για να προσφέρουν νέα μοντέλα αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που θα μπορούν να κάνουν πάνω από 10 γύρους στη πιστά με πλήρες γκάζι και χωρίς να εμφανίζουν μηχανικά προβλήματα, αναφέρει το Reuters.
Είναι αχαρτογράφητο το έδαφος της ηλεκτροκίνησης, χωρίς σαφή οδικό χάρτη για τα ηλεκτρικά οχήματα υψηλής απόδοσης. Οι κατασκευαστές supercar θα πρέπει να επενδύσουν δισεκατομμύρια ευρώ για να επιβιώσουν μετά την εξαφάνιση των κινητήρων καύσης ενώ ακόμη δεν έχουν καμία εγγύηση ότι οι τεχνολογίες που υιοθετούν θα αποδώσουν μακροπρόθεσμα.
Τα supercar και τα hypercar αυτοκίνητα που είναι στα όρια των επαγγελματικών επιδόσεων σε επίπεδο αγώνων - αποτελούν μια ιδιαίτερα κερδοφόρα, εξειδικευμένη αγορά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Consultancy AlixPartners και η εταιρεία δεδομένων IHS Markit εκτιμούν ότι περισσότερα από 152.000 supercar, hypercar και υπερπολυτελείας που κυμαίνονται από 130.000 ευρώ - 13 εκατ. ευρώ, θα πωληθούν παγκοσμίως το 2021, με την αγορά να αναμένεται να αυξηθεί σχεδόν 50 % σε 223.000 αυτοκίνητα το 2026.
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης θα πρέπει να βρουν τρόπους για να αναπτύξουν ελαφρύτερες και πιο ισχυρές μπαταρίες. Αλλά καθώς η σημερινή τεχνολογία μπαταριών δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τη σταθερή ισχύ ενός βενζινοκινητήρα, επανεξετάζουν επίσης τα πάντα, από ηλεκτροκινητήρες έως υλικά αμαξώματος αυτοκινήτου.
Η YASA διαθέτει μια μικρή εγκατάσταση στην έδρα της στην Οξφόρδη όπου κατασκευάζει κινητήρες για τα υβριδικά μοντέλα SF90 Stradale της Ferrari και υβριδικά μοντέλα 296 GTB και δοκιμαστικούς κινητήρες για την AMG. Η Daimler μελετά πώς να αυξήσει αυτή την παραγωγή στα δικά της εργοστάσια.
Ο Βρετανός κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων Lotus ανέπτυξε μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα με ελαφριά κράματα αλουμινίου που μειώνει το δομικό βάρος του οχήματος κατά 37% και θα ξεκινήσει την παραγωγή του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου του το 2026.