Κατά την διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης στους δημοσιογράφους που καλύπτουν τα θέματα του αυτοκινήτου, η Mazda, ανακοίνωσε το πρόγραμμα της για την ηλεκτροκίνηση και την μείωση των εκπομπών του CO2.
Ειδικότερα, η Mazda έχει δεσμευτεί, μέχρι το 2050, να μειώσει δραστικά τις εκπομπές άνθρακα, στοχεύοντας να είναι ουδέτερη σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της. Η ηλεκτροκίνηση των οχημάτων θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επίτευξη αυτού του στόχου. Αλλά καθώς πιστεύει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως (ΜΕΚ) θα εξακολουθεί να εφοδιάζει τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων και για τα επόμενα χρόνια, η πλήρης ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι μόνο μία πτυχή της βιώσιμης στρατηγικής ηλεκτροκίνησης. Ένας άλλος σημαντικός πυλώνας θα είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας και της απόδοσης των ΜΕΚ - μέσω της βελτίωσης απόδοσης της καύσης, των φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων όπως τα e-καύσιμα.
Η εταιρία έχει δεσμευτεί να εξηλεκτρίσει, έως το 2030, πλήρως ή εν μέρει, όλα τα νέα της μοντέλα, παρέχοντας μια τεράστια γκάμα διαφορετικών λύσεων για όλες τις ατομικές απαιτήσεις μετακίνησης και τις κατά τόπους συνθήκες.
Η επαναστατική σειρά των κινητήρων Skyactiv, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012, βελτιώνει ήδη σημαντικά την απόδοση καυσίμου, χωρίς να επηρεάζει την ευχαρίστηση της οδήγησης. Σε συνδυασμό με μια αποτελεσματική και κατάλληλη λύση ηλεκτροκίνησης, η απόδοση ενός κινητήρα ΜΕΚ μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο. Στην πραγματικότητα, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα ΜΕΚ θα αποτελούν το 75% της παραγωγής της έως το 2030, ενώ τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία (BEV), θα αποτελούν το υπόλοιπο 25%.
Πλατφόρμα οχημάτων PHEV της Mazda
Πιστή στις αρχές της, η Mazda θέλει να παρέχει τη σωστή λύση για το σωστό σενάριο οδήγησης και τη σωστή αγορά. Έτσι, ο Ιάπωνας κατασκευαστής επιδιώκει διάφορα επίπεδα εξηλεκτρισμού της γκάμας των προϊόντων του. Πρώτον, το σύστημα Mazda M Hybrid συνδυάζει εξαιρετικά τους αποδοτικούς κινητήρες Skyactiv με μια ήπια υβριδική λύση που προάγει την οικονομία καυσίμου χωρίς να προσθέτει πολύ βάρος, και χωρίς να χρειάζεται εξωτερική φόρτιση. Η μπαταρία των 24V ανακτά την ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα, η οποία χρησιμοποιείται για να τροφοδοτήσει τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου ή για να δώσει έξτρα ροπή λειτουργώντας υποβοηθητικά στον κινητήρα.
Σύντομα, θα παρουσιάσει επίσης το πρώτο της σύστημα plug-in hybrid (PHEV). Χρησιμοποιώντας μια μεγαλύτερη μπαταρία, το σύστημα θα τροφοδοτείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για μικρές και μεσαίες αποστάσεις, καθιστώντας τις αστικές μετακινήσεις, απαλλαγμένες από εκπομπές ρύπων. Για μεγαλύτερες αποστάσεις, η μπαταρία θα υποστηρίζεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως - όταν εξαντληθεί η αυτονομία της ηλεκτροκίνησης, ενώ αυτός ο κινητήρας θα μπορεί ταυτόχρονα να αναλάβει και τη φόρτιση της μπαταρίας. Θα είναι επίσης δυνατή και η εξωτερική φόρτιση, δίνοντας στους πελάτες την ιδανική ισορροπία μεταξύ περιβαλλοντικών επιδόσεων, ευκολίας και αυτονομίας.
Τέλος, θα διευρύνει τη γκάμα των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο τις αγορές που παράγουν πράσινη ενέργεια και διαθέτουν καλές υποδομές φόρτισης. Το πρώτο μοντέλο BEV της εταιρείας, το Mazda MX-30, διατίθεται με μπαταρία 35,5 V- ισχύ που επιλέχθηκε σκόπιμα για τις πολύ καλές περιβαλλοντικές της επιδόσεις σε σύγκριση με μεγαλύτερα μοντέλα. Καθώς εκπέμπεται περισσότερο CO2 κατά την παραγωγή μιας μπαταρίας από ότι κατά την παραγωγή των καυσίμων, τα BEV κυκλοφορούν στους δρόμους με σχετικά μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα - και όσο μεγαλύτερη είναι η μπαταρία, τόσο μεγαλύτερο είναι το αποτύπωμα του CO2. Μια μπαταρία 35,5 kWh είναι ιδανική για τα περισσότερα καθημερινά σενάρια αστικής οδήγησης, χωρίς αύξηση των εκπομπών του CO2 σε σημείο όπου το περιβαλλοντικό όφελος ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος θα ήταν υπό συζήτηση. Ωστόσο, καθώς αναπτύσσονται τεχνολογίες και μέθοδοι παραγωγής, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η Mazda να προσθέσει και άλλα μεγέθη και μοντέλα στη σειρά BEV.