Μονόδρομος τα αέρια καύσιμα

Όσο η κυβέρνηση επιμένει να φορολογεί με υψηλούς συντελεστές τα υγρά καύσιμα, τόσο θα αυξάνεται ο αριθμός των κατόχων αυτοκινήτων, που αναζητούν τρόπους για να μειώσουν τη δαπάνη που αφορά την αγορά καυσίμων.
Μονόδρομος τα αέρια καύσιμα
του Σπύρου Ρέκκα

Όσο η κυβέρνηση επιμένει να φορολογεί με υψηλούς συντελεστές τα υγρά καύσιμα, τόσο θα αυξάνεται ο αριθμός των κατόχων αυτοκινήτων, οι οποίοι αναζητούν τρόπους για να μειώσουν τη δαπάνη που αφορά την αγορά καυσίμων. Η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούν να ανήκουν στα προϊόντα, τα οποία πωλούνται σε απαγορευτικές τιμές για μεγάλη μερίδα καταναλωτών. Ενδεικτικό στοιχείο της δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι κάτοχοι αυτοκινήτων με τα καύσιμα, είναι η μειωμένη κίνηση στο εθνικό οδικό δίκτυο ακόμη και το τετραήμερο του Αγίου Πνεύματος.

Δεν μπορώ όμως να παραβλέψω, και ένα ακόμη επίσημο στοιχείο που δείχνει το μέγεθος του προβλήματος με τις τιμές των υγρών καυσίμων. Το 30% του πληθυσμού που κατοικεί στην Ελλάδα είχε ελλιπή είτε καθόλου θέρμανση τον περασμένο χειμώνα.
Στο αυτοκίνητο οι τρόποι για να μειώσεις την δαπάνη των καυσίμων είναι συγκεκριμένοι: Να περιορίσεις την χρήση του. Να αγοράσεις καινούργιο με ντιζελοκινητήρα. Να αγοράσεις καινούργιο με διπλό καύσιμο (βενζίνη και φυσικό αέριο). Να τοποθετήσεις κιτ καύσης υγραερίου είτε φυσικού αεριού.

Η αγορά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα ντίζελ απαιτεί μελέτη, γιατί η υψηλότερη τιμή πώλησης σε σχέση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο καθώς και το αυξημένο κόστος συντήρησης, αποσβένονται μόνο αν διανύονται κάθε χρόνο τουλάχιστον 15.000 χλμ. σε ορίζοντα τετραετούς χρήσης. Η αγορά ενός αυτοκινήτου με διπλό καύσιμο, πάλι απαιτεί μελέτη γιατί είναι ακριβότερο κατά 3.000 ευρώ περίπου από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο.

Όσον αφορά την μετατροπή με την προθήκη κιτ, αυτή η επιλογή κερδίζει πόντους στην αξιολόγηση, αρκεί να υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Κερδίζει πόντους για δυο λόγους: Ο ένας είναι η ωρίμανση των συνθήκων στον κλάδο των εταιρειών που ασχολούνται με την τοποθέτηση ανάλογων κιτ καύσης υγραερίου και φυσικού αερίου. Ο δεύτερος είναι η δημοσίευση πριν από λίγες ημέρες στο ΦΕΚ, της υπουργικής απόφασης για την προθήκη κιτ καύσης πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Σχετικά με την ωρίμανση των συνθηκών στον κλάδο των εταιρειών που ασχολούνται με την τοποθέτηση κιτ καύσης υγραερίου, να τονίσω ότι πλέον έχουν μείνει στο χώρο κυρίως οι εταιρείες οι οποίες στην πλειονότητα τους, τοποθετούν με άρτιο τρόπο αξιόπιστα συστήματα, τα οποία έχουν και εγγύηση. Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι η μείωση των τιμών για τη σχετική μετατροπή.

Όσοι όμως θέλουν να μπουν στον αστερισμό του φυσικού αερίου – το φθηνότερο καύσιμο στην αγορά - πρέπει να έχουν υπόψιν τους δυο σημαντικές παραμέτρους: Πρώτον, τον περιορισμένο αριθμό πρατήριων, τώρα λειτουργούν μόλις 4 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ έχει προγραμματισθεί η κατασκευή και άλλων πρατηρίων στο εθνικό δίκτυο και σε μεγάλες πόλεις. Η άλλη παράμετρος αφορά τη δυνατότητα να ξεκινήσουν με την υγραεριοκίνηση - αν δεν είναι ήδη σε αυτή την διαδικασία- και να προχωρήσουν στη μετατροπή για καύση φυσικού αερίου.

Ειδικότερα, μια καλή λύση για άμεση μείωση της δαπάνης των καυσίμων, εφόσον το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είναι σε καλή κατάσταση και το επιτρέπει η οικονομική κατάσταση του κατόχου, είναι η μετατροπή σε υγραεριοκίνητο. Το επόμενο στάδιο όταν αυξηθούν τα πρατήρια παροχής φυσικού αερίου, είναι η εύκολη μετατροπή του υπάρχοντος συστήματος. Αλλάζουν μόνο τις δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου και τον πνεύμονα.

Σίγουρα και εδώ απαιτείται μελέτη για το οικονομικό όφελος, ενώ με τα υπάρχοντα επίσημα στοιχεία οι τιμές των αέριων καυσίμων (υγραέριο και φυσικό αέριο) παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, εξασφαλίζοντας περιορισμένο κόστος για καύσιμα.

Σε κάθε περίπτωση, ο δρόμος για την εξάπλωση των αυτοκινήτων που καταναλώνουν φυσικό αέριο, θεωρείται πλέον ανοικτός.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v