Οι εκλογές και η αγορά των ΙΧ

Μια από τις παρενέργειες των εκλογών που τελειώνουν την Κυριακή 25 Μαΐου, είναι η απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες τους.
Οι εκλογές και η αγορά των ΙΧ
του Σπύρου Ρέκκα
 
Μια από τις παρενέργειες των εκλογών που τελειώνουν την Κυριακή 25 Μαΐου, είναι η απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες τους. Όπως μου είπε γνωστός έμπορος αυτοκινήτων, εδώ και δέκα ήμερες οι αγοραστές αναβάλουν την αγορά του αυτοκινήτου τους και περιμένουν να δουν ποιες θα είναι οι πολιτικές εξελίξεις μετά την διπλή εκλογική μάχη.
 
Θεωρώ υπερβολική αυτή την άποψη όσων έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο, γιατί πιστεύω ότι αν επιλέξουν ένα μικρό αυτοκίνητο με οικονομική λειτουργία δεν πρόκειται να βρεθούν μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις.
 
Ακόμη και στη περίπτωση, που η κυβέρνηση για διάφορους λόγους που έχουν σχέση με την δημοφιλία της, αν αποφασίσει να φέρει στην Βουλή νέες ρυθμίσεις για την φορολογία των αυτοκίνητων, εκτιμώ ότι η μοναδική κατηγορία που δεν θα συμπεριλαμβάνεται είναι εκείνη των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα χαμηλού κυβισμού. Και δεν θα συμβεί καμία αλλαγή γιατί ήδη αυτά τα αυτοκίνητα έχουν μικρό φορολογικό συντελεστή.
 
Η υπάρχουσα φορολογία των μικρών αυτοκινήτων και η προσπάθεια των έμπορων να μειώσουν τις τιμές πώλησης έχουν σαν αποτέλεσμα, να φιγουράρει η Ελλάδα στις πρώτες θέσεις της λίστας των χαμηλών τιμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων. 
 
Ακόμη και αν αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές του CO2, δεν θα επηρεαστούν σημαντικά τα μικρά αυτοκίνητα, γιατί εκπέμπουν μικρές ποσότητες ρύπων. Στη χειρότερη περίπτωση θα επιβαρυνθούν με ετήσια χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, τα οποία όμως δεν θα είναι αποτρεπτικά για την χρήση του αυτοκινήτου σε ετήσια βάση.    
 
Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μάιου πήραν πινακίδες μόνο 2.647 καινούργια αυτοκίνητα. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι το 58,7% απορροφήθηκαν από την κατηγορία των εταιρικών πωλήσεων. Από αυτά σημαντικός αριθμός αυτοκινήτων κυρίως μικρού κυβισμού, κάλυψε τις ανάγκες των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων. Προβλέπεται ότι τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν θα σημειωθεί μεγάλη αύξηση των κρατήσεων και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων προετοιμάζονται για μια πολύ καλή χρονιά.
 
Η Toyota για μια ακόμη χρονική περίοδο - το α΄ δεκαπενθήμερο του Μαΐου -  φιγουράρει στην πρώτη θέση με 327 αυτοκίνητα, η Nissan είναι δεύτερη με 310 πωλήσεις, η VW ολοκληρώνει την τριάδα με 242 μονάδες. Ακολουθούν η Opel 241 πωλήσεις, Hyundai 216, Seat 179 κ.α. Στα premium η BMW πρώτη με 109 μονάδες, Mercedes 79, Volvo 55 και Audi 53.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v