Η μάχη των Ισπανών

Δεν σας κρύβω ότι συμπαθώ του Ισπανούς γιατί εκτός από την κουλτούρα τους, εκτιμώ ιδιαίτερα και τον αγώνα που δίνουν καθημερινά, να ξεπεράσουν τις συνέπειες από την οικονομική κρίση.
Η μάχη των Ισπανών
του Σπύρου Ρέκκα

Δεν σας κρύβω ότι συμπαθώ του Ισπανούς γιατί εκτός από την κουλτούρα τους, εκτιμώ ιδιαίτερα και τον αγώνα που δίνουν καθημερινά, να ξεπεράσουν τις συνέπειες από την οικονομική κρίση. Είναι και αυτοί θύματα της τρόικας και των παράλογων απαιτήσεων των δανειστών. Η περίπτωση της Seat είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην παγκόσμια ιστορία του αυτοκινήτου. Η μοναδική εν ζωή ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία πέρασε από τα 40 κύματα, μέχρι να βρεθεί στην αγκαλιά του γκρουπ VW. Θέλω να σημειώσω ότι ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός όμιλος στον χώρο του αυτοκινήτου, δεν φέρθηκε με τον καλύτερο τρόπο στην εταιρεία που έστησαν εμπνευσμένοι Ισπανοί μηχανικοί.

Τα πρώτα χρόνια της κοινής συμπόρευσης οι Ισπανοί ένοιωσαν τα χτυπήματα από τη γυαλισμένη γερμανική μπότα. Τα αποτελέσματα σε όλους τους τομείς ήταν αρνητικά και παραλίγο το ισπανικό άλογο να παραδώσει την ψυχή του σε κάποιο καυτό δρόμο της Ανδαλουσίας. Ευτυχώς που οι Γερμανοί ξανασκέφθηκαν το θέμα της Seat και αποφάσισαν να επενδύσουν σε αυτή τη μάρκα. Μια μάρκα που έχει σαν σύμβολο της το δημοφιλές Ibiza. Τώρα βρισκόμαστε στην καλύτερη περίοδο της σύγχρονης ιστορία της εταιρείας που τόσο αγάπησαν και οι Έλληνες οδηγοί. Οι Γερμανοί δείχνουν αποφασισμένοι να εμπλουτίσουν την γκάμα με νέα προϊόντα και να υλοποιήσουν το σχέδιο που προέβλεπε τη δημιουργία μιας νέας εικόνας για την φίρμα με έντονο σπορτίφ στυλ και αγωνιστική διάθεση.

Η Seat έχει την έδρα της στο Martorell (Βαρκελώνη) εκεί έγινε και η παρουσίαση της έκδοσης ειδικών προδιαγραφών του Seat Leon Cupra. Eξάγει το 80% της παραγωγής της και είναι παρούσα σε περισσότερες από 75 χώρες. Το 2013 πούλησε παγκοσμίως 355.000 οχήματα, 10.6% περισσότερα από το 2012 (321.000 οχήματα), διαθέτοντας έτσι τον μεγαλύτερο όγκο οχημάτων μέσα στην τελευταία πενταετία. Συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη. Διψήφια σε ποσοστό η αύξηση για το Leon (44%) και το Mii (43%)

Στη βασική αγορά της Γερμανίας, παρέδωσε 76.600 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 20,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ήταν επίσης η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα γενικά στη χώρα ενώ έχει καταφέρει να εισέλθει στο top 10 των πωλήσεων. Στην Ισπανία, επέστρεψε σε θετικά πρόσημα, με αύξηση πωλήσεων κατά 6,0% (σύνολο 58.900 αυτοκίνητα), ποσοστό άνω του μέσου όρου αύξησης της αγοράς. Στο Ηνωμένο Βασιλείο, την τρίτη μεγαλύτερη της αγορά, το 2013 η ισπανική μάρκα ολοκλήρωσε το 5ο κατά σειρά έτος ανάπτυξης (+17,0%) και πέτυχε τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων στην ιστορία της στην χώρα αυτή, με την παράδοση 45.700 οχημάτων. Η Seat έκλεισε το 2013 με ρεκόρ πωλήσεων και σε άλλες αγορές, όπως η Ελβετία (σύνολο 8.300 οχήματα, +5,2%) και η Δανία (σύνολο 6.300 οχήματα, +37,6%).

Στην Ελλάδα, με 1.965 συνολικά ταξινομήσεις, η Seat σημείωσε το 2013 την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων από όλες τις μάρκες της αγοράς (+58%), ενώ κατάφερε παράλληλα να βελτιώσει σημαντικά το συνολικό της μερίδιο αγοράς σε 3.3% από 2.1% το 2012, μερίδιο που είναι σημαντικά καλύτερο από τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο της μάρκας.

Eργάζονται περισσότεροι από 14.000 επαγγελματίες στα τρία κέντρα παραγωγής, στη Βαρκελώνη - Zona Franca, στο El Prat de Llobregat και στο Martorell όπου κατασκευάζονται τα ιδιαίτερα επιτυχημένα Ibiza και Leon, μεταξύ των άλλων μοντέλων της μάρκας. Επιπρόσθετα, η εταιρεία παράγει το Alhambra στην Palmela (Πορτογαλία), το Mii στην Bratislava (Σλοβακία) και το νέο Toledo στη Mladá Boleslav (Τσεχία) σε εργοστάσια του Volkswagen Group.

Διαθέτει επίσης ένα Τεχνικό Κέντρο, απασχολώντας περισσότερους περίπου 1.000 μηχανικούς, των οποίων ο στόχος είναι να αποτελούν την κινητήρια δύναμη πίσω από την καινοτομία για τον νούμερο ένα βιομηχανικό επενδυτή στο R&D στην Ισπανία. Στα πλαίσια της δέσμευσης για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνει να στηρίζει την κύρια δραστηριότητα της στα βασικά κριτήρια της αειφορίας, δηλαδή την μείωση των εκπομπών CO2, την ενεργειακή απόδοση καθώς και την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση των χρησιμοποιούμενων πόρων.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v