Η Volvo προηγείται και στην ασφάλεια

Τώρα που χειμώνιασε για τα καλά, σκέπτομαι πόσο πιο ασφαλής θα ήταν η χρήση του αυτοκινήτου, αν τα μοντέλα που κυκλοφορούν στους παγωμένους δρόμους είχαν εξοπλιστεί με τη νέα τεχνολογία.
Η Volvo προηγείται και στην ασφάλεια
του Σπύρου Ρέκκα

Τώρα που χειμώνιασε για τα καλά, σκέπτομαι πόσο πιο ασφαλής θα ήταν η χρήση του αυτοκινήτου ακόμη και από οδηγούς που δεν έχουν μεγάλες δυνατότητες χειρισμού του οχήματος, αν τα μοντέλα που κυκλοφορούν στους παγωμένους δρόμους είχαν εξοπλιστεί με τη νέα τεχνολογία.

Ήρθαν στο νου μου εικόνες από τις αποστολές που έχω κάνει στη Σουηδία, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, για να δοκιμάσω τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων και την αποτελεσματικότητα των νέων συστημάτων ασφαλείας. Αναφέρομαι στην Σουηδία γιατί σε αυτή τη χώρα η ασφάλεια ακόμη και όταν όλα έχουν παγώσει, είναι πρωταρχικός στόχος των αρχών και των κατοίκων.

Αναζήτησα στοιχεία για τις νέες τεχνολογίες της μοναδικής πλέον σουηδικής μάρκας και τις σταχυολόγησα. Η Volvo, είναι εφευρέτης πολλών συστημάτων ασφάλειας όπως της ζώνης ασφαλείας. Επίσης τόλμησε να προσθέσει στη βασική έκδοση όλων των μοντέλων της πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας, χωρίς να ανεβάσει υπέρμετρα τη τιμή πώλησης. Φιγουράρει στις πρώτες θέσεις της λίστας με τις ευαισθητοποιημένες σε αυτό τον τομεα εταιρείες.

Οι Σουηδοί μηχανικοί πίστεψαν πρώτοι στην αποτελεσματικότητα του συστήματος City Safety. Είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία φρενάρει το αυτοκίνητο, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Είναι μάλιστα το μοναδικό στο είδος του, που λειτουργεί με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και εντελώς αυτόματα. Ένα δείγμα της ευαισθησίας των Σουηδών είναι ότι όλα τα μοντέλα της μάρκας διαθέτουν το City Safety στο βασικό εξοπλισμό, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. Σας διαβεβαιώνω ότι λειτουργεί άψογα και με έχει σώσει πολλές φόρες.

Αν και δεν χρειάστηκε να το δοκιμάσω, θέλω να πιστεύω ότι το σύστημα προστασίας των πεζών αλλά και όσων οδηγούν ποδήλατο είτε μηχανή, είναι αποτελεσματικό. Αναφέρομαι στον αερόσακο πεζών που για πρώτη φορά παγκοσμίως εμφανίστηκε σε αυτοκίνητο παράγωγης, στο νέο V40. Τα τεστ και τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι ο άτυχος πεζός έχει πολλές πιθανότητες να σωθεί από μια τέτοια σύγκρουση.

Αξίζει να τονίσω το πρόγραμμα Vision 2020 το οποίο φιλοδόξει να επιτύχει μηδενική θνησιμότητα ή σοβαρό τραυματισμό το έτος 2020 από ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται ένα αυτοκίνητο Volvo. Η μάρκα εστιάζει την προσοχή της σε τρείς βασικούς τομείς: ασφαλής διατήρηση της επιλεγμένης λωρίδας κυκλοφορίας, αποφυγή των ατυχημάτων σε διασταυρώσεις, αποφυγή της σύγκρουσης με ζώα.

Το Αυτόνομο Σύστημα Υποβοήθησης που εφαρμόζεται και στο V40 βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στην επιλεγμένη λωρίδα κυκλοφορίας και να ακολουθήσει τη ροή της κυκλοφορίας όταν δημιουργούνται μποτιλιαρίσματα. Επίσης μια επιπλέον λειτουργία, εμφανίζει ροπή στο τιμόνι προς την πλευρά που πρέπει να διατηρηθεί η πορεία. Είναι ενεργή σε ταχύτητες από 65 χλμ./ώρα μέχρι 200 χλμ/ώρα.

Διασταυρώσεις κάθε τύπου αποτελούν σήμερα τα πλέον περίπλοκα κομμάτια στις μοντέρνες κυκλοφορικές συνθήκες. Το σύστημα Υποστήριξης σε Διασταυρώσεις χρησιμοποιεί αισθητήρες που αξιολογούν τις συνθήκες σε όλο το κυκλοφοριακό σενάριο. Στην περίπτωση που καταγραφεί επικίνδυνη κατάσταση, η απόφαση επέμβασης λαμβάνεται ακαριαία. Οι αισθητήρες παίζουν το ρόλο των ματιών, οι υπολογιστές είναι το μυαλό, και τα φρένα οι μύες. Η προηγμένη τεχνολογία, προσπαθεί να κάνει το ίδιο πράγμα που θα έκανε ένας οδηγός, εφόσον θα είχε το χρόνο να αντιδράσει.

Η Volvo βρίσκεται στη φάση εξέλιξης του συστήματος εντοπισμού ζώων, ενός συστήματος που εντοπίζει διερχόμενο ζώο ημέρα ή νύχτα, και φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο.

Πιστεύω ότι η σουηδική φίρμα θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να επιτύχει τον στόχο που έχει θέσει για την ασφάλεια. Αν καταγράψει μηδενική θνησιμότητα ή σοβαρό τραυματισμό το έτος 2020 από ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται ένα αυτοκίνητο Volvo, θα έχει κερδίσει μια ακόμη σημαντική μάχη.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v