Το Πανεπιστήμιο Πάτρας και οι "περίπατοι" του Πρύτανη

Το Πανεπιστήμιο της Πάτρας έχει λεφτά για να φτιάχνει «περιπάτους», αλλά όχι για να φροντίζει τη μετακίνηση των φοιτητών του εντός της αχανούς Πανεπιστημιούπολης.
Το πώς διαθέτουν τα κονδύλια τα Πανεπιστήμια είναι ένα πονεμένο θέμα. Το ποιος δικαιούται να τα ελέγχει και με ποιο τρόπο, είναι ένα άλλο. Αυτές οι προβληματικές τελικά άπτονται του χαρακτήρα που θέλουμε να έχουν τα Πανεπιστήμια: Ιδιωτικό ή δημόσιο; Δημόσιο με διοίκηση ανεξάρτητη από την εκπαίδευση; Δημόσιο με κρατική εποπτεία; Χωρίς κρατική εποπτεία;

Ο Ιοβόλος έλαβε την παρακάτω επιστολή από φίλο της στήλης ο οποίος καταγγέλλει στρέβλωση στη διαχείριση των κονδυλίων εκ μέρους της Πρυτανείας στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Πως είναι δυνατόν να δίνονται χρήματα για τον καλλωπισμό του χώρου προκειμένου να κάνουν βόλτα οι πολίτες, ενώ δεν υπάρχει στοιχειώδης πρόνοια για τη μετακίνηση των φοιτητών, ακόμη και εντός της Πανεπιστημιούπολης, αναρωτιέται.
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:

«Το πανεπιστήμιο Πάτρας είναι ευρέως γνωστό. Έχει μεγάλη φήμη, καθώς εκεί άνοιξαν για πρώτη φορά σύγχρονες σχολές (Βιολογίας, Υπολογιστών), κατανικώντας την συντηρητικότητα του Καποδιστριακού και την μαρουλοφιλοσοφικότητα του Αριστοτελείου. Θεωρεί εαυτόν φωλεά καινοτομίας και προόδου στη μορφή της έρευνας. Είναι 6 χλμ από την Πάτρα, σε μια σειρά από λοφοπλαγιές. Μέρος με υπέροχη θέα και ειδυλλιακό. Αρκεί να μην είσαι φοιτητής… Ή γονέας του.

Μεγάλο μέρος των φοιτητών στεγάζεται στην μητροπολιτική Πάτρα, και όχι στα όμορφα και ακριβά προάστιά της. Κάπως πρέπει να πηγαίνουν εκεί. Η Πάτρα δεν έχει δημόσιες συγκοινωνίες, εκτός από μια βολική πλην ανεπαρκή γραμμή τρένου- τον Προαστιακό της Πάτρας- με ένα δρομολόγιο την ώρα και περιορισμένη δυναμικότητα. Συνεπώς οι φοιτητές μεταβαίνουν με λεωφορείο, που δρομολογείται από το (ιδιωτικό) τοπικό ΚΤΕΛ. Και, προκειμένου το ΚΤΕΛ να κάνει καλύτερες εισπράξεις, δεν υπάρχει ούτε ενδοπανεπιστημιακή συγκοινωνία.

Έτσι, στο βροχερό και ανεμόδαρτο χειμώνα του Ρίο, ο φοιτητής που πρέπει σε μια μέρα να πάει σε δύο διαφορετικά κτίρια για μαθήματα, στην εστία για γεύμα και στη βιβλιοθήκη, θα ξοδέψει τρία εισιτήρια τουλάχιστον μόνο για τη μετακίνησή του ΜΕΣΑ στην πανεπιστημιούπολη, ή θα κάνει προπόνηση για το Στρατό, με περπάτημα σε κλίση, μέσα σε βλάστηση και ανώμαλο έδαφος και με μειωμένη ορατότητα.

Το ΚΤΕΛ δεν εκδίδει κάρτες απεριορίστων διαδρομών- απλά έχει μειωμένο φοιτητικό εισιτήριο, επειδή παίρνει ένα επιπλέον εφάπαξ ποσό από το κράτος- όχι ότι κάνει έκπτωση, προς θεού. Ο Πρύτανης, που αδιαφορεί επιδεικτικά για το θέμα, τον τελευταίο μήνα έγινε προκλητικός: δήλωσε ότι θα κάνει ποδηλατοδρόμους μέσα στην πανεπιστημιούπολη και γενικά θα την καταστήσει ελκυστικό χώρο περιπάτου για τις οικογένειες. Για παράτες χρήματα υπάρχουν. Για την μετακίνηση των φοιτητών (προς κάλυψη των φυσικών τους αναγκών και των ακαδημαϊκών τους υποχρεώσεων, όχι για να μετέχουν σε πρωτάθλημα τάβλι), δεν υπάρχουν.

Ούτε για τους καθηγητές, γραμματείς αλλά και φαρισαίους, όταν αναγκάζονται να μετακινηθούν μεταξύ υπηρεσιών και κτιρίων του ιδρύματος. Οφείλουν να έχουν το δικό τους αυτοκίνητο. Το λεωφορειάκι του Πανεπιστημίου είναι για να κάνει 2 διαδρομές: να φέρνει τους διοικητικούς το πρωί και να τους παίρνει το μεσημέρι, από και προς την Πάτρα. Ενδιαμέσως, δηλαδή σε σχεδόν ακέραιο το ωράριο, το όχημα-και ο έμμισθος οδηγός του- κάθονται, για να εξοικονομείται καύσιμο προφανώς».
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v