Μας αξίζει καλύτερη αντιμετώπιση

Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι έπρεπε να φτάσει στο κατώτερο επίπεδο ο τομέας του αυτοκίνητου, για να αντιληφθεί το οικονομικό επιτελείο πως ο δρόμος που χάραξε για την φορολογία των οχημάτων οδηγεί στην καταστροφή
Μας αξίζει καλύτερη αντιμετώπιση
του Σπύρου Ρέκκα

Αν και γνωρίζω τους αργούς ρυθμούς με τους οποίους κινείται η κρατική μηχανή, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι έπρεπε να φτάσει στο κατώτερο επίπεδο ο τομέας του αυτοκίνητου, για να αντιληφθεί το οικονομικό επιτελείο πως ο δρόμος που χάραξε για την φορολογία των οχημάτων οδηγεί στην καταστροφή.

Επίσης, δυσκολεύομαι να πιστέψω τις όψιμες προθέσεις εκείνων που προτείνουν την αναδιάρθρωση της φορολογίας των οχημάτων, αυτή την περίοδο, μόλις τρεισήμισι μήνες πριν τις δυο εκλογικές αναμετρήσεις (αυτοδιοικητικές και ευρωεκλογές).

Πώς να δεχτώ αυτή την στροφή 360 μοιρών, όταν μέσα σε τέσσερα χρόνια οι εμπνευστές της φορολογικής πολιτικής για ό,τι κινείται στους δρόμους, κατάφεραν να φέρουν τα πάνω κάτω;

Περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία με την διαδικασία της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας. Μόνο το 2013 ο αριθμός των ακινητοποιημένων οχημάτων ξεπέρασε, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τις 100.000. Δεκάδες χιλιάδες πολυτελή αυτοκίνητα τα οποία αγοράστηκαν με τις ευλογιές των προηγούμενων οικονομικών επιτελείων, κατέληξαν σε μάντρες του εξωτερικού σε εξευτελιστικές τιμές.

Οι πολίτες έχασαν το όχημα τους, απώλεσαν σχεδόν το 90 % της υπολειπόμενης αξίας του οχήματος και αναγκάστηκαν να αλαλάξουν τον τρόπο μετακίνησης τους.

Χαμένος όμως βγήκε και ο κρατικός κορβανάς γιατί η ραγδαία μείωση του αριθμού των κυκλοφορούντων οχημάτων επηρέασε αρνητικά και τα έσοδα. Τεράστιες απώλειες από τη φορολογία των καινούργιων οχημάτων, των καύσιμων και των διοδίων. Χάθηκαν έσοδα από το ΦΠΑ των ανταλλακτικών και της εργασίας για την επισκευή των οχημάτων. Επίσης δεν μπήκαν στα κρατικά ταμεία τα σίγουρα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια.

Η άδικη φορολογική καταιγίδα πήρε μαζί της και όλο τον κλάδο της εμπορίας. Καταστήματα ανταλλακτικών έκλεισαν. Εκθέσεις και συνεργεία αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έβαλαν λουκέτο. Οι απολύσεις έφτασαν σε ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά.

Ελπίζω οι νέες μελέτες που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο για όλο το φάσμα της φορολογίας των οχημάτων να αξιολογηθούν με ορθολογικά κριτήρια. Μας αξίζει καλύτερη αντιμετώπιση.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v