Οι νέες προκλήσεις της Mercedes

Εκτιμώ ότι παρά την οικονομική δυσμενή συγκύρια, το 2014 είναι μια χρονιά προκλήσεων για τη Mercedes.
Οι νέες προκλήσεις της Mercedes
του Σπύρου Ρέκκα

Εκτιμώ ότι παρά την οικονομική δυσμενή συγκύρια, το 2014 είναι μια χρονιά προκλήσεων για τη Mercedes. Στην ελληνική αγορά η γερμανική φίρμα με σήμα το αστέρι, υποδέχεται τρία νέα σημαντικά μοντέλα τα οποία απευθύνονται σε απαιτητικούς υποψήφιους αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων. Πρόκειται για τις ολοκαίνουργιες Mercedes GLA και Mercedes C Class, καθώς και τη νέα γενιά του Smart. Επίσης έρχονται το facelift της B Class και η ονειρεμένη SLC.

Η Mercedes GLA, είναι η τελευταία προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει την θέση της στη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV που γνωρίζει άνοδο στην ευρωπαϊκή αγορά. Η νέα πρόταση εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο περσινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και απέσπασε θετικές κριτικές για τη σχεδίαση της. Αν και θυμίζει ένα υπερυψωμένο στεσιον βάγκον, καταφέρνει να ξεπερνά τα στενά σχεδιαστικά όρια της συγκεκριμένης κατηγορίας, και να καθορίζει μια νέα ενδιαφέρουσα αισθητική άποψη. Για μένα είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο αρμονικά μικρομεσαία SUV με έντονα premium στοιχεία.

Το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη προέρχονται από την δημοφιλή και στην Ελλάδα Α Class. Το νέο πολυτελές SUV, το οποίο κατασκευάζεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις, αρχικά διατίθεται με δυο βενζινοκινητήρες και έναν ντίζελ. Τη σημαία της βενζίνης υπερασπίζονται τα γνωστά μοτέρ 1.600 κ.εκ. ισχύος 156 ίππων και 2.000 κ.εκ. απόδοσης 211 ίππων. Η βασική έκδοση του μικρότερου κοστίζει 27.970 ευρώ και του ισχυρότερου 35.500 ευρώ. Τώρα είναι διαθέσιμος μόνο ένας δοκιμασμένος ντίζελ 2.200 κ.εκ. σε δυο εκδόσεις ισχύος. Με τους 136 ίππους η αρχική τιμή διαμορφώθηκε στα 36.400 ευρώ ενώ με την απόδοση των 170 ίππων φτάνει τα 41.750 ευρώ.

Επειδή τα ντίζελ αποσπούν πλέον το μεγαλύτερο ποσοστό και από την ελληνική αγορά - το 2013 κάλυψαν το 57,8% της συνολικής πίτας- να τονίσω ότι σύντομα θα προστεθεί στη γκάμα και μια ακόμη μονάδα ντίζελ 1.500 κ.εκ. Αναφέρομαι στον δημοφιλή κινητήρα της Renault που κινεί όλα τα αμαξώματα της νέας οικογενείας της Α Class και όχι μόνο. Αυτή η πρόταση εκτιμώ ότι, θα αποσπάσει και το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων από το συγκεκριμένο μοντέλο.

Σημαντικό όμως μοντέλο είναι και η νέα γενιά της Mercedes C Class, γιατί εκπροσωπεί την μάρκα στη μεσαία κατηγορία των πολυτελών σεντάν. Η εμφάνιση της και η τεχνολογική υποδομή της είναι επηρεασμένη από τη ναυαρχίδα S Class. Το νέο μεσαίο premium sedan έχει πολλές αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο. Το βάρος μειώθηκε κατά 100 κιλά, το μήκος αυξήθηκε κατά 9,5 εκατ. και απέκτησε καλύτερα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά.

Αρχικά διατίθεται με δυο βενζινοκινητήρες και έναν ντίζελ. Βενζινοκίνητη μονάδα 1.600 κ.εκ. ισχύος 156 ίππων με διακριτικά C180, από 31. 470 ευρώ. H επίσης βενζινοκίνητη 2.000 κ.εκ. απόδοσης 184 ίππων προς 36.100 ευρώ με διακριτικά C200. Ντίζελ 2.200 κ.εκ. 170 ίππων από 43.100 ευρώ(C 220 Blue Tec) .

Η παρουσία του εντυπωσιακού αυτοκίνητου εκτιμώ ότι, θα ενισχυθεί περισσότερο όταν θα λανσαριστεί η έκδοση με τον προαναφερόμενο κινητήρα ντίζελ 1.500 κ.εκ. Επίσης αξιόλογη είναι και η προσπάθεια με τον βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ. ενώ οι αγοραστές με εντονότερες οικολογικές ανησυχίες και υψηλότερο βαλάντιο θα κληθούν να εκτιμήσουν τα χαρακτηριστικά της υβριδικής με βενζινοκινητήρα 2.200 κ.εκ.

Η νέα γενιά του Smart δεν θα περάσει απαρατήρητη, γιατί αυτό το λιλιπούτειο αυτοκίνητο έχει γράψει την δική του ιστορία στις μεγαλουπόλεις. Αναμένονται οι εκδόσεις αμαξώματος fortwo και forfour(τετράθυρο). Η τρίτη γενιά έχει απαλλαγεί από τις έντονες καμπύλες και είναι πιο φαρδιά κατά 10 εκατ. Επίσης θα είναι πιο ευέλικτη μετά την μείωση του κύκλου στροφής κατά 1,5 μ. Ξεχωριστή θέση στο μενού του 2014 έχουν το facelift της B Class και η ονειρεμένη SLC.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v