Μια ξεχωριστή συνεργασία

Διαβάζοντας την είδηση για την συνεργασία των εταιρειών BMW και Toyota στον τομέα της κατασκευής δυο σπορ οχημάτων ειδικών προδιαγραφών, σκέπτομαι για μια ακόμη φορά, πόσο σημαντικά είναι τα οφέλη από τις συνέργειες των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Μια ξεχωριστή συνεργασία
του Σπύρου Ρέκκα

Διαβάζοντας την είδηση για την συνεργασία των εταιρειών BMW και Toyota στον τομέα της κατασκευής δυο σπορ οχημάτων ειδικών προδιαγραφών, σκέπτομαι για μια ακόμη φορά, πόσο σημαντικά είναι τα οφέλη από τις συνέργειες των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η BMW και η Toyota ξεκίνησαν την συνεργασία τους πριν από περίπου δυο χρόνια. Το πρώτο πρόγραμμα προέβλεπε την ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας καθώς και την χορήγηση νέων κινητήρων.

Ειδικότερα, η Toyota δεσμεύτηκε να δώσει στην βαυαρική φίρμα, μέρος της τεχνογνωσίας της στην υβριδική τεχνολογία και επιπλέον να κατευθύνει τους Γερμανούς μηχανικούς στην ορθή επιλογή και κατασκευή των νέων μπαταριών, που θα εφοδιάζουν τα μελλοντικά υβριδικά μοντέλα της BMW. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, θα πάρει από την BMW νέες κινητήριες μονάδες κυρίως μικρού και μεσαίου κυβισμού, για να εξοπλίσει τις επόμενες γενιές των δημοφιλών μοντέλων της.

Τώρα όμως ανοίγονται νέοι δρόμοι στη συνεργασία τους, αφού η νέα συμφωνία προβλέπει την κατασκευή μιας καινούργιας καινοτομικής πλατφόρμας, η οποία αρχικά θα χρησιμοποιηθεί στην δημιουργία δυο διαφορετικών σπορ μοντέλων, αντάξιων της ιστορίας των δυο εταιρειών.

Λεπτομέρειες δεν ανακοινώθηκαν, αλλά οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν την κατασκευή της νέας BMW Z4 και της καινούργιας Lexus LFA. Μάλιστα μερικοί αναλυτές εικάζουν ότι, η ιαπωνική φίρμα, προσανατολίζεται και την κατασκευάσει της επόμενης γενιάς της Toyota Supra.

Σε κάθε περίπτωση, εκτιμώ ότι οι δυο διακεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες θα παρουσιάσουν νέα μοντέλα υψηλών προδιαγραφών, τα οποία θα έχουν στόχο τις πρώτες θέσεις στην κατηγορία τους. Η παρουσία τους στην αγορά, τα δημοφιλή προϊόντα που φέρουν τα σήματα τους και η δαφνοστεφανωμένη ιστορία τους, δεν τους επιτρέπουν να παρεκκλίνουν από την νικηφόρα πορεία τους.

Να θυμίσω ότι, πρόκειται για δυο από τις πιο εύρωστες οικονομικά αυτοκινητοβιομηχανίες με απίστευτα κέρδη κάθε χρόνο. Η Toyota είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου ενώ η BMW ξεπουλάει την παράγωγη της και δηλώνει μόνο κέρδη. Η Toyota γνωρίζει την τέχνη να φτιάχνει αυτοκίνητα που ‘’δεν σπάνε, δεν χαλάνε’’ και έχει την μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών μοντέλων στον κόσμο. Η BMW στήνει μοντέλα με περίσσεια δόση οδηγοκεντρικού προσανατολισμού και ξέρει να προσελκύει τον απαιτητικό οδηγό.

Αυτές οι συνεργασίες είναι προς όφελος όλων, γιατί δεν επηρεάζουν αρνητικά κανένα τομέα. Οι εργαζόμενοι εξασφαλίζουν τις θέσεις τους, γιατί -τουλάχιστον τώρα - απουσιάζει το στοιχείο της συγχώνευσης και της εξαγοράς. Τα προϊόντα θα διατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να αγοράσουν καινούργια αυτοκίνητα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε καλύτερες τιμές.

Δυστυχώς, και από αυτή τη συνεργασία η Ελλάδα, η χώρα με το θαυμάσιο κλίμα και την ζηλευτή γεωγραφική θέση, απουσιάζει. Η Ελλάδα, θα μπορούσε να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας και να έχει τον καλύτερο σύμμαχο αυτή τη δύσκολη εποχή, αν οι πολιτικοί και οι συνδικαλιστές έκαναν την δική τους συμφωνία.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v