Εδώ και 8 χρόνια, ο σταθμός της Ομόνοιας δεν έχει εξαερισμό

Τα χημικά που έριξε πρόσφατα η Αστυνομία στην Ομόνοια στάθηκαν αφορμή να αποκαλυφθεί ότι ο σταθμός του ΗΣΑΠ λειτουργεί χωρίς εξαερισμό από το 2015.

Εδώ και 8 χρόνια, ο σταθμός της Ομόνοιας δεν έχει εξαερισμό

Μια ακόμα σοκαριστική καταγγελία για την λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών στην χώρα μας φέρνει στο φως σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας Τα Νέα, σύμφωνα με το οποίο το σύστημα εξαερισμού στον σταθμό της Ομόνοιας δεν λειτουργεί εδώ και οκτώ χρόνια.

Η αποκάλυψη έγινε όταν, πριν από λίγες μέρες, η Αστυνομία έριξε χημικά στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το δυστύχημα στα Τέμπη, και ο σταθμάρχης της Ομόνοιας σημείωσε στην αναφορά του πως η ατμόσφαιρα μέσα στον σταθμό ήταν αποπνικτική, γιατί δεν λειτουργεί το σύστημα του εξαερισμού. «Λόγω των χημικών δηλαδή ανακαλύψαμε ότι από το 2015 έως το 2023 η μονάδα δεν έχει ακόμα φτιαχτεί» εξηγεί στα Νέα ο πρόεδρος εργαζομένων ΣΤΑΣΥ για τη γραμμή του ΗΣΑΠ, Πάνος Κοντογιάννης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για κενό ασφαλείας που εντοπίστηκε πρώτη φορά το 2015 και 8 χρόνια μετά παραμένει άλυτο. «Αν εργαζόμενοι και επιβάτες γλιτώσουν από φωτιά, θα πεθάνουν από ασφυξία» δήλωσε ο κ. Κοντογιάννης.

Το 2018, μετά από άλλη καταγγελία εργαζόμενου, ο εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Αθηνών όρισε δύο πραγματογνώμονες για να διερευνηθεί κατά πόσο τηρούνται όσα προβλέπει ο νόμος αναφορικά με την ασφάλεια στο τμήμα της γραμμής του ΗΣΑΠ από τον σταθμό Μοναστηράκι ως τον σταθμό Αττική.

Η Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ υποστηρίζει πως το περιεχόμενο του πορίσματος δεν της γνωστοποιήθηκε ποτέ, ενώ άγνωστο παραμένει επίσης το αν και κατά πόσο αποκαταστάθηκε το πρόβλημα που είχε εντοπιστεί πριν από 5 χρόνια.

Ο Δημήτρης Γουρτής, μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, εξηγεί στα Νέα: «Ο συνάδελφος κατήγγειλε το 2018 ότι δεν δουλεύει ο εξαερισμός στο τούνελ Μοναστηράκι - Ομόνοια. Έχει ειπωθεί πως υπάρχουν ανεμιστήρες εξαερισμού που δεν είναι καν συνδεδεμένοι στο ρεύμα. Σας το λέω με επιφύλαξη γιατί δεν έχω στα χέρια μου το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων. Πρέπει όμως να έχει κατατεθεί στη ΣΤΑΣΥ γιατί την αφορά. Στο κομμάτι αυτό, στις σήραγγες υπάρχουν 3-4 μεγάλοι ανεμιστήρες με μεγάλη ισχύ για την απαγωγή καπνού από το τούνελ σε περίπτωση που συμβεί κάτι. Από συζητήσεις με συναδέλφους, ακούω πως το σύστημα αυτό από Μοναστηράκι έως Ομόνοια δεν δουλεύει. Ο κίνδυνος είναι πως αν ξεσπάσει φωτιά μέσα στο τούνελ, ο καπνός δεν θα μπορεί να διοχετευθεί προς τα έξω και ακόμα και αν εργαζόμενοι και επιβάτες γλιτώσουν από τη φωτιά, θα πεθάνουν από ασφυξία. Και καθώς δεν υπάρχουν και φωτιζόμενες ενδείξεις για την έξοδο κινδύνου, δεν θα ξέρουν από πού να φύγουν».

«Αν μας συμβεί περιστατικό στη σήραγγα, θα έχουμε σοβαρό θέμα. Οι σήραγγες της Γραμμής 1 είναι παλιές, δεν έχουν επαρκή φωτισμό, ούτε αναβαθμούς. Και τις εξόδους κινδύνου τις έχει κοιτάξει κανείς; Πού βγαίνουν; Δεν το ξέρω. Μέχρι τώρα δεν έχει συμβεί κάτι, αλλά αν συμβεί θα έχουμε πρόβλημα», σημειώνει ο Πάνος Κοντογιάννης.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v