Aston Martin, Buggati, Ferrari, Jaguar, Porsche, Maserati. Γυρνάμε τον χρόνο πίσω και συγκεντρώνουμε 12 μοντέλα που αποτελούν τον ορισμό του “cool”.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Νικόλα Γεωργιακώδη
Σίγουρα το αυτοκίνητο για τους περισσότερους είναι το όχημα που θα τους μεταφέρει από το «σημείο Α στο σημείο Β», ένα εργαλείο το οποίο έχει απώτερο σκοπό την μετακίνηση και μόνο. Δεκτόν.
Υπάρχουν όμως αυτοκίνητα τα οποία πρωταρχικός τους σκοπός δεν είναι η απλή μετακίνηση. Αυτοκίνητα που ο σχεδιασμός και οι επιδόσεις τους άφησαν εποχή. Αυτοκίνητα που οδηγήθηκαν από μεγάλους σταρ, που πρωταγωνίστησαν σε ιστορικές παραγωγές της μεγάλης οθόνης, που αγαπήθηκαν όσο λίγα από οδηγούς και από συλλέκτες.
Δώδεκα από αυτά τα αυτοκίνητα συγκεντρώσαμε σε μια all star λίστα, έχοντας ως βασικό γνώμονα το στιλ. Γιατί πέρα από μεταφορικό μέσο, το αυτοκίνητο είναι – για ορισμένους – μια σχεδόν φετιχιστική απόλαυση, η οποία στηρίζεται πρωτίστως στην εμφάνιση και κατ’ επέκταση στις επιδόσεις.
Ποια η γνώμη σας για τα παρακάτω μοντέλα; Θεωρείτε ότι η λίστα θα έπρεπε να εμπλουτιστεί και με άλλα; Περιμένουμε τις… στιλάτες απαντήσεις σας στα σχόλια.
Aston Martin DB5
Μπορεί ο πράκτορας 007 να οδήγησε μπόλικα αυτοκίνητα στις ταινίες του, όμως αν θα έπρεπε να ξεχωρίσουμε ένα εξ’ αυτών, τότε αυτό δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το διαμάντι Aston Martin DB5, το οποίο οδήγησε πρώτος και… καλύτερος ο Σων Κόνερι. Το χαρακτηριστικό του αστραφτερό ασημί χρώμα, το κομψό του σώμα από κράμα μαγνησίου και η φουτουριστική του σχεδίαση που όρισε τη σημασία της λέξης “cool” έκαναν αίσθηση το 1964, όταν και πρωτοεμφανίστηκε στη μεγάλη οθόνη το 1964 στον Χρυσοδάχτυλο. Η τιμή της Aston Martin DB5 ανέρχεται στα 4,6 εκατομμύρια δολάρια.
Mercedes Benz 300SL Gullwing
Γνωστή και ως «Ο Γλάρος» λόγω της ιδιομορφίας των πορτών της οι οποίες ανοίγουν προς τα πάνω θυμίζοντας το πέταγμα του θαλασσινού πτηνού, η Mercedes Benz 300SL Gullwing υπήρξε το πρώτο αυτοκίνητο με injection αντί για το κλασσικό καρμπιρατέρ. Η Mercedes είχε κατασκευάσει μόλις 50 300SL προ-παραγωγής, και όλες ήταν χειροποίητες. Το ορίτζιναλ χρώμα της ήταν λευκό, ενώ το εσωτερικό της ήταν επενδυμένο με κόκκινο δέρμα με γκρι ταχύτητες και τιμόνι το οποίο για να μπει ο οδηγός «σπάει» προς τα κάτω και επαναφέρεται στη θέση του.
Jaguar E Type
Ψηφισμένη ως το πιο σέξι αυτοκίνητο όλων των εποχών από το γυναικείο κοινό, η συγκεκριμένη Jaguar δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Η εικόνα της και μόνο αναδεικνύει όλο το μεγαλείο αυτού του στιλάτου μοντέλου το οποίο άφησε εποχή για τις μοναδικές του… καμπύλες, τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω του μέρος. Η E Type κατασκευάστηκε τη διετία 1963-64 σε δώδεκα αντίτυπα και είναι σύμφωνα με τον Enzo Ferrari το «πιο όμορφο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ».
Ferrari 250 GT Lusso
Πρόκειται για την τελευταία Ferrari που «φόρεσε» το προσωνύμιο 250. Σχεδιασμένη από τον Sergio Pininfarina και κατασκευασμένη από τον Sergio Scaglietti, η εν λόγω «κυρία» υπήρξε το αγαπημένο αυτοκίνητο του θρύλου της μεγάλης οθόνης Steve McQueen, ο οποίος μάλιστα είχε ζητήσει από τη Ferrari να του την βάψουν σε χρώμα σοκολατί-καφέ. Η Ferrari αυτή του McQueen πουλήθηκε προ διετίας στο αστρονομικό ποσό των 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται κατά κοινή ομολογία για την πιο όμορφη και συμμετρικά σχεδιασμένη Ferrari όλων των εποχών.
Porsche 356A Roadster
Ένα από τα πιο ποθητά αυτοκίνητα των απανταχού συλλεκτών γρήγορων μοντέλων, η συγκεκριμένη Porsche κατασκευάστηκε την περίοδο 1955-1959 σε περίπου 12 χιλιάδες αντίτυπα. Οι εντυπωσιακές της καμπύλες, η απλή της κατασκευή και οι μικρές της σπορ διαστάσεις κατατάσσουν την Roadster στον κορυφαίο και πιο στιλάτο εκπρόσωπο της σειράς 356.
MGA 1959
Ακόμα ένα εντυπωσιακό sports car, αυτή τη φορά από την εταιρεία MG, το MGA είναι ένα διθέσιο roadster αυτοκίνητο, το οποίο κυκλοφόρησε τη δεκαετία του ’50 και αποτέλεσε την εξέλιξη του sport αυτοκινήτου της εταιρείας που συμμετείχε στο ράλι Le Mans το 1951. Οι ακτινωτές του ζάντες – σήμα κατατεθέν της εποχής, τα χαρακτηριστικά μπροστινά του φώτα, το ατρακτοειδές του σχήμα και ο μοντέρνος σχεδιασμός του, το κατατάσσουν αυτομάτως στα ομορφότερα μοντέλα της φίρμας.
Jaguar XK 120 Roadster
O ορισμός της αυτοκίνητης μαγείας. Αυτό το καμπυλωτό μοντέλο της Jaguar κυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του ’50 σε μερικές χιλιάδες αντίτυπα και υπήρξε από τα πρώτα αυτοκίνητα της φίρμας τα οποία είχαν αλουμινένιο σασί, πριν αντικατασταθεί από ατσάλι. Οι καμπύλες της είναι μοναδικές, όπως επίσης και οι επιδόσεις της οι οποίες μάλιστα την έκαναν να ξεχωρίσει στα αγωνιστικά events της εποχής και να γνωρίσει τεράστια επιτυχία στο αγοραστικό κοινό, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία της κατασκευάστριας εταιρείας
Alfa Romeo Giulietta Spider 1959
Αν υπήρχε ένα αυτοκίνητο το οποίο θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε “bon viveur” της εποχής των ‘50s, τότε αυτό θα ήταν η υπέροχη αυτή… Ιουλιέττα της Alfa Romeo, η οποία συγκαταλεγόταν στις κορυφαίες επιλογές των σταρ της εποχής με πρώτο και καλύτερο τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι. Θεωρείται από τους λάτρεις των κλασσικών αυτοκινήτων ως το «μεταπολεμικό αριστούργημα της Alfa Romeo» και έκανε πάταγο στην εποχή της χάρη στο γενικό της concept, την στιλιστική και μηχανική της φιλοσοφία.
BMW Z8
Άλμα στον χρόνο και στο – σχετικά – κοντινό 1997, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε από τη γερμανική φίρμα η εντυπωσιακή Z8, σχεδιασμένη από τον Κρις Μπανγκλ και τον Χένρικ Φίσκερ, οι οποίοι εμπνεύστηκαν από το μοντέλο 507 του 1950. Με χαρακτηριστικό της γνώρισμα τα χερούλια – λεπίδες τα οποία πετάγονται έξω για να ανοίξουν οι πόρτες και τη νέο-κλασσική της σχεδίαση με πολλαπλούς συνδέσμους για να στηρίζουν το πίσω αμάξωμα, η Z8 χρησιμοποιήθηκε και αυτή σε ταινία του πράκτορα 007 – το The World Is Not Enough.
Maserati Spyder 2002
Σέξι όσο λίγες, η Spyder του 2002 υπήρξε το πρώτο sport μοντέλο της θρυλικής ιταλικής φίρμας το οποίο κυκλοφόρησε ύστερα από 21 χρόνια «σιωπής» της Maserati στην αμερικάνικη αγορά. Η αναμονή άξιζε, μιας και πρόκειται για ένα άκρως στιλάτο cabrio μοντέλο με εντυπωσιακή πρόσοψη (χαρακτηριστικές οι γωνίες των Led προβολέων), δερμάτινο εσωτερικό και «δυνατές» επιδόσεις.
Aston Martin DB9
Αν και η φίρμα παρήγαγε μπόλικα μοντέλα στην 90χρονη ιστορία της, λίγα κατάφεραν να ξεχωρίσουν όσο η σειρά DB (βλ. παραπάνω). Το εν λόγω μοντέλο, το οποίο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2003, αντιπροσωπεύει επάξια το παρελθόν και το μέλλον της βρετανικής φίρμας με τον σέξι σχεδιασμό του, εμπνευσμένο αλλά όχι αντιγραμμένο από τα προηγούμενα μοντέλα και τον hi-tech χαρακτήρα του.
Bugatti Veyron
Αν θα μπορούσαμε να περιγράψουμε με μια ατάκα την Buggati Veyron αυτή θα ήταν το «Sex on Wheels». Ένας μηχανοκίνητος οργασμός, τόσο εμφανισιακά όσο και μηχανικά, η Veyron είναι ένα hypercar το οποίο δε θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας. «Παντρεύοντας» το κλασσικό με το μοντέρνο, η Veyron λανσαρίστηκε το 2005 και έκτοτε μεταφέρει πιστά την έννοια της αυτοκίνησης σε άλλο επίπεδο. Οι καμπύλες του αμαξώματός της, οι επιδόσεις της και το – πιο σέξι πεθαίνεις- εσωτερικό της συνηγορούν προς αυτήν την κατεύθυνση.
* Ευχαριστούμε τον Κωσταντή Πασχαλίδη, ιδιοκτήτη του Oval Dean Partsγια την συνεισφορά του στην κατάρτιση της λίστας.