Ο Δήμος Αθηναίων νοικιάζει (επιτέλους) ποδήλατα

Τρεις σταθμούς ενοικίασης ποδηλάτων, στη Δ. Αρεοπαγίτου, στο Θησείο και στη Μητρόπολη υπόσχεται να εγκαινιάσει σύντομα ο Δήμος Αθηναίων. Παράλληλα, σχεδιάζονται ποδηλατόδρομοι και χώροι στάθμευσης. Άμστερνταμ θα γίνουμε (;)
Ο Δήμος Αθηναίων νοικιάζει (επιτέλους) ποδήλατα
Έχουν περάσει, αισίως, τέσσερα χρόνια από τότε που γράφαμε για την ευρωπαϊκή μόδα της ενοικίασης ποδηλάτων, που είχε ξεκινήσει ο Δήμος Παρισιού και εξαπλωνόταν αργά αλλά σταθερά σε όλη την Ευρώπη. Από τότε μέχρι σήμερα, πολλά ακούστηκαν και ελάχιστα έγιναν (από ιδιωτική πρωτοβουλία) σχετικά με τα ποδήλατα στην Αθήνα.

Τώρα, κάλλιο αργά παρά ποτέ, ο Δήμος Αθηναίων ξεκινά πιλοτικά –ό,τι και αν σημαίνει αυτό– ένα πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων όπως το Velib του Παρισιού. Οι σταθμοί βάσης, απ’ όπου θα μπορούμε να νοικιάζουμε και στους οποίους θα επιστρέφουμε τα ποδήλατα θα είναι, αρχικά, τρεις: στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στο Θησείο και τη Μητρόπολη. Εν συνεχεία, το δίκτυο θα επεκταθεί ώστε να καλύπτει περισσότερες περιοχές της Αθήνας, με κορμό τους σταθμούς Μετρό/ΗΣΑΠ.

Παράλληλα, θα δημιουργηθούν σημεία στάθμευσης ποδηλάτων, με ειδικά διαμορφωμένες μπάρες, σε ιστορικά κτήρια ιδιοκτησίας του Δήμου, που διαθέτουν προαύλειο χώρο, όπως το Δημαρχιακό Μέγαρο στην Αθηνάς, το Δημαρχείο στη Λιοσίων, τη Δημοτική Αγορά στην Βαρβάκειο, τον Πολιτισμικό Οργανισμό στην Ακαδημίας, τη Δημοτική Πινακοθήκη στο Μεταξουργείο, τη Δημοτική Βιβλιοθήκη στο Σταθμό Λαρίσης και στην Τεχνόπολη στο Γκάζι. Σε συνεργασία, επίσης, με τον ΟΑΣΑ θα εγκατασταθούν θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα έξω από σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού.

Αυτά δήλωσε στην ομιλία του για την έναρξη του Ποδηλατικού Γύρου της Αθήνας, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στις 16 Οκτωβρίου, ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, αναγνωρίζοντας ότι «η Αθήνα βέβαια είναι ίσως η ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, η λιγότερο φιλική στην ποδηλασία […] Δυστυχώς παραμένει ζητούμενο το πώς το ποδήλατο θα μετατραπεί από μια περιθωριακή επιλογή κυρίως για λόγους άθλησης, σε ένα μέσο μετακίνησης που θα αυξάνει όλο και περισσότερο το μερίδιό του. Το είχαμε συνηθίσει σαν ένα παιχνίδι για παιδιά. Είναι η ώρα όμως το ποδήλατο στην πόλη να ξαναβρεί τη θέση και το ρόλο που του αξίζει, ιδιαίτερα σε καιρό μειούμενων εισοδημάτων και υψηλών τιμών βενζίνης και εισιτηρίων».

Παρατηρώντας ότι «τα τελευταία χρόνια έχει κάνει την εμφάνισή του ένα αυθόρμητο κίνημα πολιτών το οποίο όλο και μαζικοποιείται και που ζητά την κατοχύρωση των δικαιωμάτων για το ποδήλατο στην πόλη» ο κ. Καμίνης επισήμανε την ολοκλήρωση της προκαταρκτικής μελέτης για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου που θα συνδέει τους αρχαιολογικούς χώρους της Ακαδημίας Πλάτωνος και του Κεραμεικού. Προσέθεσε, δε, ότι βρίσκονται στα τελευταία στάδια οι διαδικασίες για την προκήρυξη κατασκευής του τμήματος που διέρχεται από το Δήμο Αθηναίων του μεγάλου ποδηλατόδρομου Φάληρο-Κηφισιά που είχε σχεδιάσει το ΥΠΕΚΑ.

«Βέβαια, το ποδήλατο στην πόλη δεν μπορεί να περιμένει την ολοκλήρωση ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων» κατέληξε. «Με αυτό το σκεπτικό και ως προσωρινό μέτρο, πιστεύουμε πως βοηθάει η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Υποδομών για πιλοτική χρήση των λεωφορειολωρίδων της Αθήνας από τους ποδηλάτες. Θέλοντας να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση των οδηγών και την ασφάλεια των ποδηλατιστών, ο δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με ομάδες πολιτών θα προχωρήσει σε κατάλληλη σήμανση του οδοστρώματος των λεωφορειολωρίδων».

Η.Κ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v